Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
737 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Hier wat kiekjes van Europese instellingen in Brussel. Let niet op de kwaliteit, ik was met een groep en bovendien was het erg druk dus tijd voor composities had ik niet. Dus dan maar wat kiekjes!

De Europese Commissie, een enorrrrrm gebouw in de vorm van een X. Mooi interieur, dat ik echter niet heb gefotografeerd omdat het vergeven was van toeristen:

1.

2.

3.
Ik als geestverschijning... dat is het meeste dat je ooit van me te zien zult krijgen, hahaha

De Raad van Ministers: een lelijk jaren '80 blok, ook lelijk van binnen.

4.

5.

6.

7.

Het Europees Parlement, ook een enorrrrrrm gebouw, ook wel mooi van binnen.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

De uitbreiding (vermoedelijk voor de delegaties uit de nieuw toegetreden landen)

16.

En natuurlijk ook nog even het centrum van Brussel ingeweest om wat te eten:

17.

18.

19.

Al met al een erg leuke dag!

·
Registered
7,645 Posts
Ik was gisteren ook in Brussel. Ze waren behoorlijk relaxed in de opengestelde gebouwen, het viel me mee dat je overal kon fotograferen.

·
Registered
7,645 Posts
Ben je niet bovenin het Berlaymont geweest? Interessant gebouw, maar dat mag ook wel na een verbouwing van meer dan 1 miljard euro!

·
Administrator
30,131 Posts
Ik heb de indruk dat er vooral massa is gezet, en weinig geprobeerd is om er stad van te maken. Een verbouwing van 1 miljard € vind ik overigens al een gegronde reden om tegen de grondwet te stemmen, maar dat was een andere discussie...

·
Registered
7,645 Posts
Ik kan iedere stedenbouwkundige aanraden een bezoek te brengen aan de EU wijk. Alles wat mis kan gaan is daar mis gegaan.

Ik ben zelf trouwens niet in het Justus Lipsius gebouw (#4) geweest, maar daar heb ik zo te zien niet veel aan gemist. Jammer dat het Charlemagne niet open was (dat is het glazen gebouw naast het Berlaymont).

·
Administrator
30,131 Posts
^ qua architectuur kun je er ook wel het eea op aanmerken. De gevels ogen allemaal erg gesloten, wat natuurlijk uitermate past bij het karakter van 'Europa', al vraag ik me af of dat de vooropgezette bedoeling is geweest. Mooi om te zien dat de stad van een aantal eeuwen geleden nog steeds stukken aantrekkelijker oogt, en dat met de kennis van vandaag de dag.

·
Registered
737 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Michiel said:
Ben je niet bovenin het Berlaymont geweest? Interessant gebouw, maar dat mag ook wel na een verbouwing van meer dan 1 miljard euro!
Ja daar ben ik wel geweest... het uitzicht werd belemmerd door die 'luxaflex' aan de buitenkant van het gebouw. En in de vergaderzaal van de Commissie was het simpelweg zo druk dat je door de mensen de zaal niet meer zag.

·
Registered
737 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Jan said:
Ik heb de indruk dat er vooral massa is gezet, en weinig geprobeerd is om er stad van te maken. Een verbouwing van 1 miljard € vind ik overigens al een gegronde reden om tegen de grondwet te stemmen, maar dat was een andere discussie...
Jan, als je ziet hoe immens groot het gebouw van de Commissie is (er moeten meer dan 15.000 ambtenaren in worden gehuisvest) dan snap je dat die 1 miljard euro niet is opgegaan aan gouden kraantjes en platina bureaulampjes. Het is mooi, netjes en afgewerkt, maar ik kan niet zeggen dat ik er een hoop overbodige luxe heb gezien. De bureaustoelen van de Commissie, EP en Raad zijn niet eens ergonomisch verantwoord!

·
Registered
737 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Inderdaad, er werd een anti-terreurdemostratie gegeven. Op het dak van de Raad is een helikopterplatform waar een gevechtshelikopter was gezet. Die circelde wat rond de Commissie (er tegenover) op het moment dat we net bovenin waren. Zag er wel cool uit. Overal mannen in bivakmuts op de daken... of het helpt tegen terreur is natuurlijk nog maar de vraag, maar het was wel cool om zo'n gevechtshelikopter zien te stunten om je heen.

·
Registered
737 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Ik begrijp je... ik heb zelf een Belgische vriendin.

·
--------------
2,760 Posts
Ik ben zelf een belg, maar ken brussel helemaal niet goed. Maar de keren dat ik er was was ik onder de indruk van de stedelijkheid! Leuke reeks.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Mooie serie, alleen wat gebruik je om je foto's te verkleinen? Lijkt wel of ze niet geresampled worden waardoor je allemaal van die kartelige effecten krijgt. Het zal je foto's echt te goede komen door bijvoorbeeld Photoshop ofzo te gebruiken.

@ Eindhoven tha village:

Dat meen je toch niet echt, hè? Ik wil geen Belgen hier tegen 't zere been trappen, maar van mijn laatste bezoek kan ik me toch nog wel herinneren dat mijn vriendin en ik 't hadden over 't feit dat er zo weinig aantrekkelijke meissies rondliepen. Dan vind ik 't centrum van Rotterdam toch altijd weer een hele verademing!

Maar toch... erg leuke en mooie stad om te bezoeken!

·
Registered
737 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Ik weet ook niet waarom ze zo kartelig zijn, ik gebruik altijd Jasc Paintshop Pro 8, en normaal gezien is dat nooit een probleem.

·
Eindhoven de gextuh
1,530 Posts
@ Eindhoven tha village:

Dat meen je toch niet echt, hè? Ik wil geen Belgen hier tegen 't zere been trappen, maar van mijn laatste bezoek kan ik me toch nog wel herinneren dat mijn vriendin en ik 't hadden over 't feit dat er zo weinig aantrekkelijke meissies rondliepen. Dan vind ik 't centrum van Rotterdam toch altijd weer een hele verademing!

Maar toch... erg leuke en mooie stad om te bezoeken![/QUOTE]

haha najah mss in de stad brussel zelf niet, maar ik was een week op uitwisseling met een school uit Braine-le-comte dat ligt in wallonië ongeveer 30 km ten zuiden van brussel en ik moet zeggen ik heb nog nooit zoveel knappe meiden bijelkaar gezien in zon kut dorpje:D. echt ik overdrijf niet maar 1 op de 2 meiden waren gewoon echt knap:) en daarnaast spraken ze ook nog eens frans *droomdroom ;) maarjah in dat dorpje stond dan ook de enige grote school in de omgeving dus alles verhuist ook daar heen;) maar ik mis het cker wel ... de vrouwen dan want er gat gewoon niets boven het nederlandse gestructureerdheid

·
Registered
6,139 Posts
carfentanyl said:
Mooie serie, alleen wat gebruik je om je foto's te verkleinen? Lijkt wel of ze niet geresampled worden waardoor je allemaal van die kartelige effecten krijgt. Het zal je foto's echt te goede komen door bijvoorbeeld Photoshop ofzo te gebruiken.

@ Eindhoven tha village:

Maar toch... erg leuke en mooie stad om te bezoeken!
Tja het hangt ervan af waar je bent en op welk uur.
Mijn ergste ervaringen zijn Zeeland en Lille. In Brussel moet je niet in het centrum gaan maar in de wijken waar mensen leven en naar school gaan. In Gent sta ik soms versteld van de mooie meisjes overal maar op een zaterdagmiddag in de winkelstraten is het soms triestig!
Op de metro in Brussel en in sommige wijken heb ik al zeer veel mooie meisjes gezien, super mooie Afrikaanse vrouwen, etc,...
Maar jij bent natuurlijk Rotterdammer en alle dagen daar, is wat anders dan eens in Brussel tussen de Japanse toeristen gaan lopen. :|

1 - 20 of 24 Posts