Skyscraper City Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Error
5,783 Posts
Ik vond de Zwitserse wat meer "standaard": twee ringen, dichte hoeken. Een beetje van hetzelfde. Mooi, maar op deze manier wordt het saai. Hetzelfde geldt voor Oostenrijk. Alleen het EH-stadion in Wien wijkt echt af (voor zover ik weet), dat is een best mooi stadion (ik ben er dan ook zelf geweest).
Portugal had wat meer variëteit, dus kies ik voor Euro 2004.

·
Registered
151 Posts
Qua vormgeving zijn de stadions in Portugal mooier. Ik vond het ook onvoorstelbaar dat een klein land als Portugal (10 milj. inw.) Veel grote nieuwe stadions hebben. Namelijk 7 stadions van 30.000, 2 stadions van 50.000 en één stadion van 65.000. Ik bedoel Nederland wil het WK organiseren, maar kan niet eens zoveel stadions met 30.000+ opbrengen. (er zijn plannen natuurlijk) Maar goed even weer over deze thread.

Qua stadionvormgeving is Portugal wat beter in. Hoewel qua gemiddelde capaciteit blijft bijna het zelfde. (bron: wikipedia: gemiddelde per wedstrijd)
EK 04:37.300 toeschouwers
EK 08:35.600 toeschouwers

Maar als je kiest voor de cheografische ligging, dan is EK 08 weer idealer.

Al met al geniet qua stadions van Portugal mijn voorkeur.

·
Registered Abuser
6,449 Posts
Portugal had mooiere stadions maar Oostenrijk en Zwitserland pakken het slimmer aan. De laatste twee (met name Oostenrijk) weten dat ze niets hebben aan meerdere stadions van boven de 30.000 en hebben dus veel tijdelijke plaatsen gecreëerd die er na het EK weer (gedeeltelijk) afgaan (in Innsbruck schijnen ze al begonnen te zijn). Portugal zit met een hoop dure stadions die of niet gebruikt worden (Faro) of veel te groot zijn voor de ploeg(en) die er spelen (zo'n beetje de rest). Om wille van prestige hebben ze er ook nog eens 10 gebouwd in plaats van de benodigde 8. Met dank aan de EU-subsidies zullen we maar zeggen...

·
Registered
2,152 Posts
Qua vormgeving zijn de stadions in Portugal mooier. Ik vond het ook onvoorstelbaar dat een klein land als Portugal (10 milj. inw.) Veel grote nieuwe stadions hebben. Namelijk 7 stadions van 30.000, 2 stadions van 50.000 en één stadion van 65.000. Ik bedoel Nederland wil het WK organiseren, maar kan niet eens zoveel stadions met 30.000+ opbrengen. (er zijn plannen natuurlijk) Maar goed even weer over deze thread.
Portugal heeft bijna allemaal nieuwe stadions gebouwd speciaal voor die paar wedstrijden van het EK. Nu staan de meesten leeg of zijn slecht gevuld zoals Quintana al zegt. Dood en doodzonde.

·
Bas
14,742 Posts
^^ Het gaat er niet om of ze leeg zijn of slecht gevuld, maar ik denk dat het meer om de vormgeving of architektuur gaat. Dan vind ik de Portugese stadions toch wel een beetje mooier ontworpen dan die in de Alpenstaten. Er zit gewoon wat meer architectonische vrijheid in, denk ik, daar in Portugal.

·
Registered
673 Posts
Portugal duidelijk. Toch een aantal stadions agfelopen ek met een sintelbaan. Ook qua architectuur weinig moois. Behalve het stadion in Tirol. Zurich mislukt van de buitenkant, tja de Alliianz Arena kan je niet zomaar kopieren, zeke gezien de lelijk aangebouwde flat ervoor.

·
Registered Abuser
6,449 Posts
Portugal duidelijk. Toch een aantal stadions agfelopen ek met een sintelbaan. Ook qua architectuur weinig moois. Behalve het stadion in Tirol. Zurich mislukt van de buitenkant, tja de Alliianz Arena kan je niet zomaar kopieren, zeke gezien de lelijk aangebouwde flat ervoor.
Dat stadion waar je het over hebt staat in Basel en niet Zürich. De Allianz Arena is hier een kopie van aangezien het St. Jakob Park uit 2001 stamt en de Allianz Arena uit 2005. Beide zijn ontworpen door Herzog & de Meuron.

1 - 12 of 12 Posts