Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 32 Posts

·
Administrator
30,137 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ultralang duo opent feest van de langste dag
Op Rotterdamse reus de Euromast

Op donderdag 21 juni, de langste dag van het jaar, trakteert de Euromast iedereen van 1.85 meter en langer op een gratis toegangsbewijs. Buiten bij de entree zal een speciale meetbrigade o.a. met lange modellen de bezoekers van het hoogste gebouw van Rotterdam de maat opnemen. Special guests zijn Rob Bruintjes (2.21 meter) en Martine Balster (2.04 meter). Bruintjes, de bekendste lange Nederlander, is voorzitter van de stichting Lange Mensen Nederland. Martine Balster mag zich de langste vrouw van Nederland noemen. Samen zullen zij om 10.30 uur het feest van de langste dag officieel openen.

Feest met een taart zo groot als de langste man
Bruintjes en Balster zullen na een welkomstwoord de reusachtige Euromast taart, 2.21 meter lang, aansnijden. Tot 22.00 uur staat de ‘lange mensen meetbrigade’ klaar om op ludieke wijze de maat te nemen van alle bezoekers. Ook op andere manieren is er aandacht voor deze bijzondere dag, waarop het maar liefst achttien uur licht is. Het is geen toeval dat de Euromast juist dit jaar begint met de traditie van het vieren van de langste dag van Nederland. Rotterdam staat in 2007 volledig in het teken van de architectuur en de hoogbouw in het bijzonder.

·
Dat ben ik
99 Posts
ik ga er met mn 2 meter er proberen bij te zijn :)

thanks voor dit leuke lange nieuwbericht :p

·
Bas
14,531 Posts
Ik las het vanmorgen ook in de gratis ochtendkranten. Daarmee hebben ze aardig de publiciteit gehaald. Maar had dit evenement niet kunnen plaatsvinden in de Wolkenkrabberweek? En bovendien, dit is op een donderdag, dan kan niet iedereen zomaar even vrij vragen aan de baas. Ze hadden het op een zaterdag moeten doen, dan zou er meer publiek komen denk ik.

Ik kom 7 centimeter te kort en ik kom ook twee dagen te kort: Pas komende zaterdag ga ik in alle vroegte naar Rotterdam a/d Maas. Jam-mur!:lol:

·
Registered
284 Posts
^^ Maar dan is de link tussen de dag met het langst licht er niet meer. Dat zorgt natuurlijk ook voor veel publiciteit. En het kost de Euromast geld, dus als er niet zo heel veel mensen komen is dat wel lekker voor hen. Er komen er altijd wel een aantal en de pers komt ook wel.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Ah jij ook al. Ik bedenk mij net dat ik ook nog een Mastkaart heb, maar daar zullen ze je waarschijnlijk ook niet mee toelaten die dag :tongue3:

·
Skyscraperfan
1,251 Posts
Haha, zoiets raars heb ik nog nooit gehoord.

·
Dat ben ik
99 Posts
Misschien niet, maar als ze 2 meter als grens instellen zullen er erg weinig mensen komen...
je zal je verbazen over hoeveel lange mensen zich nu in nederland bevinden. Want nederland is oa het langste volk ter wereld ;)

1 - 20 of 32 Posts