SkyscraperCity banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vrijdagmiddag naar het strand van Ouddorp geweest, was vergeten dat concert by the sea zou plaatsvinden. Dus na een dodelijke tijd filerijden uiteindelijk bij het startpunt van de fotoserie aangekomen. Ik ben daarna via het vertrekpunt van de ferry naar Hull de totale wildernis ingereden. Europoort is klaarblijkelijk de broedplaats van meeuwen, ik heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien. En helaas waren ze niet op mijn gezelschap gesteld. Ik werd gewoon belaagd door die meeuwen. Deed me terugdenken aan de film birds van Alfred Hitchcock en ik kan je vertellen, het is geen prettig gevoel tussen die vogels te lopen.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

·
Not much
11,090 Posts
T*r*ng! Wat een mooie foto's. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin niet zo'n fan was van je vele fotoseries, maar de laatste tijd zijn ze echt mooi. Ze laten gewoon iets zien wat je wilt zien. Ik kan het niet uitleggen :p Bedankt voor het plaatsen! Favo - #2! (niet vanwege de vrouw in bikini, gewoon de sfeer;))

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Dat valt wel mee hoor. :) Het was nogal hazig waardoor om de foto wat scherper te krijgen er mee contrast bij moest.
Alleen bij bij de ferry naar Hull lag er een hoop rotzooi in het water. De boot links op foto 8 was aan het (achteruit) in parkeren. Dat is een boot voor alleen vrachtwagens denk ik, want het zag er uit als een oude roestschuit...

@XLchris

Thanx voor je reactie. Na het nemen van foto 14 moest ik echt hard rennen naar de auto, die meeuw kwam recht op mijn hoofd af. :nuts:

·
Registered
113 Posts
Dat valt wel mee hoor. :) Het was nogal hazig waardoor om de foto wat scherper te krijgen er mee contrast bij moest.
Alleen bij bij de ferry naar Hull lag er een hoop rotzooi in het water. De boot links op foto 8 was aan het (achteruit) in parkeren. Dat is een boot voor alleen vrachtwagens denk ik, want het zag er uit als een oude roestschuit...

@XLchris

Thanx voor je reactie. Na het nemen van foto 14 moest ik echt hard rennen naar de auto, die meeuw kwam recht op mijn hoofd af. :nuts:
Mooi serie idd en knap gedaan gezien de weersomstandigheden (en het meeuwenpoep gevaar!), zelf vind ik het tenminste nogal een opgave om in zo'n geval foto's te maken die een beetje het aanzien waard zijn want dat vergt nogal wat fotosoep correctiewerk en daar moet je behalve kennis ook geduld voor hebben en ik kom van beide tekort. :colgate:

Ik ben bij voorbaat al bang dat ik het antwoord niet leuk ga vinden maar toch wint mijn nieuwsgierigheid het daarvan.. wat ligt er op foto 10 links op het wegdek?

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #6 ·
^^

Een dode meeuw... die zie je in dat gebied wel vaker liggen. Je zou echt eens in deze periode naar Europoort moeten gaan. Natuur en industrie gaan hand in hand.
Trouwens was behoorlijk wat tijd kwijt met het corrigeren etc. geloof dat ik enkel voor deze foto's toch al gauw 2 tot 3 uur in de weer ben geweest.

·
Registered
113 Posts
^^

Een dode meeuw... die zie je in dat gebied wel vaker liggen.
Ja, die windmolens weten van geen wijken... (hoewel het in dit geval waarschijnlijk eerder om een confrontatie met een bumper zal gaan), maar oke, gezien het aantal exemplaren die staan afgebeeld op foto 5 zal het voor de plaatselijke populatie niet echt een aderlating zijn geweest. :)

Je zou echt eens in deze periode naar Europoort moeten gaan. Natuur en industrie gaan hand in hand.
Trouwens was behoorlijk wat tijd kwijt met het corrigeren etc. geloof dat ik enkel voor deze foto's toch al gauw 2 tot 3 uur in de weer ben geweest.
Dat bedoelde ik dus met geduld nodig hebben.. :)

·
Not much
11,090 Posts
Meeuwen worden steeds agresiever, mijn moeder en broertje waren laats een broodje aan het eten in Noordwijk aan Zee volgens mij, toen werden ze aangevallen door een meeuw die mn moeder dr hand heeft verwond. Ze pakten het broodje gewoon uit de hand zowat.

·
visit the world
8,133 Posts
ze worden idd brutaler maar ze zijn echt link tijdens het broedseizoen!!, dan is het met de auto de maasvlakte niet aan te raden of je wilt veel extra deuken in je auto willen hebben!

Maar goed wel een mooie fotoserie! JE kan in de haven idd genoeg plekken vinden waar natuur bij hand in hand met de industrie gaat!

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Ik kon het niet laten vandaag toch weer naar europoort en de Maasvlakte te gaan. Maar vooral in het Europoort gebied zitten echt vele duizenden zo niet tienduizenden meeuwen te broeden. De weg is daar ook bezaaid met kadavers van konijnen, meeuwen en jonge meeuwen (die kunnen namelijk nog niet vliegen en zitten vaak op de verlaten wegen omdat het asfalt warmer (en dus aangenamer) is dan de grond eromheen.

Moest vandaag echt vol op mijn remmen voor een aantal konijnen die het handig leek om vlak voor mijn auto naar de andere kant van de weg te rennen.

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #12 · (Edited)
Ben vandaag ook even wezen kijken in deze omgeving. Het weer was echt drama voor wat betreft het maken van foto's maar heb het toch maar geprobeerd. Zie het maar als aanvulling op de serie :)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Leuke fotostijl? Haha, wist niet dat ik al een stijl had.
Doe het meer op gevoel oid dan dat ik denk dat ik een heuse stijl oid heb.
Maar bedankt voor complimenten :)

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Ha, nee was niet mijn Porsche. Ik rij zelf nu tijdelijk in een fiat 'grande' punto. Die foto heb ik trouwens gemaakt bij de slag maasmond op de edison baai, uiterste puntje van de maasvlakte. Waren trouwens nog aardig wat mensen daar. Hond uitlaten, vissers en een aantal campervans.

Die wrakken zijn trouwens van Falck securities. Er zit daar een trainingsfaciliteit waar ze de boel dus in de fik zetten om de reddingswerkers te kunnen testen. Wist trouwens ook niet dat daar een schietvereniging zat. :)

·
Registered
113 Posts
Meeuwen worden steeds agresiever, mijn moeder en broertje waren laats een broodje aan het eten in Noordwijk aan Zee volgens mij, toen werden ze aangevallen door een meeuw die mn moeder dr hand heeft verwond. Ze pakten het broodje gewoon uit de hand zowat.
Bij onze Oosterburen zijn er ook al tal van klachten over binnen gekomen :

Natuurbeschermers proberen het publiek gerust te stellen: ,,Als meeuwen aanvallen, is dat gericht op voedsel, niet op mensen.'' Probleem is echter dat veel meeuwen eraan gewend zijn geraakt dat zij door mensen gevoerd worden. ,,Zij kunnen niet het verschil maken of mensen iets vrijwillig geven of niet.'' De gemeente Westerland op Sylt, het grootste Duitse Waddeneiland, heeft al een verbod afgekondigd op het voeren van meeuwen.
bron : http://www.depers.nl/opmerkelijk/318887/Meeuwen-vallen-mensen-aan.html

1 - 20 of 21 Posts