SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 606 Posts
^^ Ah die rijmpjes werden 30 jaar geleden al gemaakt tijdens de Haarlemse Honkbal week. Toch wel geruststellend dat Europese sporten ook wat dat betreft 30 jaar achter Amerikaanse sporten aanhobbelen ;)
  • Like
Reactions: 1
^^ Echt volslagen belachelijk dat die sportploeg zijn geworden. Dat had natuurlijk Door Neptunus moeten zijn. Beide competitiehelften (ja zo gaat dat in NL's honkbal) eerste maar ook nog eens de Holland Series gewonnen na een 2-0 achterstand.
maar niemand kijkt naar honkbal. als er een rotterdamse korfbalploeg is die wereldkampioen wordt zal daar ook niemand om malen.
Alsof dat een criterium zou moeten zijn. Daar hebben we kijkcijfers voor. Dit gaat om sportieve resultaten en hoe geweldig het ook is dat Excelsior gepromoveerd is een 3e plaats in de competitie komt feitelijk niet in de buurt van een topprestatie. Dat is een kampioenschap van wat wel degelijk een grote sport is wel.
See less See more
  • Like
Het gaat natuurlijk niet enkel om een soort puntensysteem waarbij geldt dat elke gewonnen titel een paar punten is en wie de meeste heeft automatisch wint. Overigens als het louter zou draaien om gewonnen titels dan zijn de prestaties van Binnenland natuurlijk nog wel een stukje hoger aan te slaan dan die van Neptunus.
Ik begrijp dat Binnenland de afgelopen 20 jaar 15 keer kampioen is geweest en aan de Europese top staat al vele jaren. En dat daar een grote hoeveelheid spelers vandaan komen die in buitenlandse competities spelen? En die met het Nederlands team ook regelmatig Europees kampioen worden en nr. 5 staan op de wereldranglijst. Dat Binnenland toch?

En ja Van Gaal is by far de beste coach op dit moment die je in NL hebt.
See less See more
Zouden ze daar bij Pirates, Pioneers en Kinheim net zo over denken vraag ik me dan af. Dat Een club als Neptunus inderdaad altijd mee doet om het kampioenschap klopt. Maar een gegeven dat ze kampioen worden is het zeker niet, dat toonde de afgelopen Holland Series weer duidelijk aan. Dat was het jaar daarvoor wel anders toe het een walk over was. Maar een oeuvreprijs zou kunnen al is dat in sport wmb voor een team een erg rare prijs. Een oeuvreprijs is iets dat in de kunstwereld hoort.
See less See more
Rintje Ritsma heeft er zojuist een gewonnen "voor zijn hele sportieve loopbaan", genaamd de Fanny Blankers-Koen Carrièreprijs. Zo ongebruikelijk is dat blijkbaar niet in de sport.
Dat heeft eerder met taaldevaluatie te maken. De benaming carrière-prijs klopt dan weer wel, zie het door jou zelf aangehaalde voorbeeld. Een oeuvre kan je alleen nalaten als er iets tastbaars is, boeken, kunstwerken of gebouwen bijvoorbeeld. Maar in sport kan het volgens de definitie niet. Dat het zo genoemd wordt is dan misschien zo maar kloppen doet het dan weer niet.
See less See more
Ja maar zo'n prijs is geen publieksprijs. Dat gaat gewoon over sportieve prestaties. Ik squash ook wel eens (of heb dat gedaan) en weet dus dat kampioen worden bijzonder is. Daar gaat die prijs over. Niet of veel mensen wel of niet komen kijken. BTW bij excelsior komen ook niet zoveel mensen kijken als je bedenkt dat voetbal sport #1 is in NL. Dus ja zo'n squashte zou in mijn ogen de nominatie (en ook de prijs) meer verdienen dan Excelsior, veel meer.
See less See more
  • Like
wel opmerkelijk, jaren na zijn stoppen als schaatser.
Dat is toch niet zo raar. Zijn carrière kan nu tenminste in perspectief geplaatst worden. Een carrière-prijs zou altijd na afloop van een carrière gegeven moeten worden wat mij betreft.
Ja daar hebben ze in Belgie nu ook een goed voorbeeld van. Sporters die vooral op sporters stemmen omdat ze elkaar kennen. Ik vind het allemaal best hoor maar het lijkt me erg gezond het allemaal met een korreltje zout te nemen. Misschien dat ik daarom ook meer hou van sporten waarbij statistieken ook werkelijk iets zeggen over de sportieve prestaties.
See less See more
^^ Niet meer dan terecht. Maar het is een teamsport en alhoewel een honkbalcoach (eigenlijk manager) intergraal onderdeel is van het team (dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld voetbal) wordt er hier een team dat een topprestatie gehad gehaald heeft tekort gedaan. Net als die squashers hierboven dus.
See less See more
Hoe actueel:

De gouden hockeysters moesten het bij de verkiezing Sportploeg van het Jaar van NOC*NSF afleggen tegen de voetballers, die derde werden bij het WK. “Ik vind het onterecht dat we niet hebben gewonnen,” zegt Kim Lammers tegen Helden Online. De spits zwaaide na het winnen van de wereldtitel in Den Haag af als international. “Aan de andere kant merkte je in het verleden dat voetballers eigenlijk nooit naar het sportgala gingen omdat ze toch nooit wonnen. Ze hadden ook hun eigen voetbalgala, het is voor hen – en zeker voor Arjen Robben die het vorig jaar ook verdiende om Sportman van het Jaar te worden – leuk dat ze nu wel winnen. Daar komt bij dat ik deze zomer bij het WK voetbal net zo hard mee stond te juichen. Na afloop van het gala ontmoette ik Louis van Gaal en heb ik hem een hand gegeven en gefeliciteerd met zijn prijzen (beste coach en beste sportploeg van het jaar). Hij vertelde dat hij het onterecht vond dat zijn ploeg had gewonnen. Mondiaal is het een heel grote prestatie, maar het blijft raar dat een bronzen plak het wint van een gouden medaille.”
bron: Helden Online

Blijkbaar zit Van Gaal er ook op die manier in...
See less See more
1 - 20 of 606 Posts