Skyscraper City Forum banner

toen wij uit Rotterdam vertrokken, ...

• Brielle

Votes: 3 14.3%
  • Schiedam

Votes: 11 52.4%
  • Berkel-Rodenrijs

Votes: 1 4.8%
  • Bergschenhoek

Votes: 0 0.0%
  • Nieuwerkerk

• Capelle

Votes: 2 9.5%
  • Krimpen

• Ridderkerk

• Barendrecht

• Spijkenisse

Votes: 2 9.5%
1 - 17 of 17 Posts

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
Brielle is toch geen directe buur van Rotterdam? Het ligt een heel stuk weg van de stad! Of grenzen de gemeenten toch, vanwege dat enorme stuk haven wat onder Rotterdam valt? Dan mag je Westland en Midden-Delfland ook wel meerekenen :).

Maar goed, ik stem op Schiedam. Vanwege het stukje mooie oude centrum met grachten en de vijf grote molens, vanwege dat ze een belangrijk vervoersknooppunt hebben met trein, metro, tram en bus en vanwege het algehele stedelijke gevoel wat ik er krijg. Gelukkig worden de lelijke delen van Schiedam tegenwoordig flink aangepakt en wordt ook de algehele indruk bij mij steeds gunstiger. Maar laat de NS nou alsjeblieft ook het station eens opknappen. Op spoorhoogte bedoel ik dan he, de reizigerstunnel en het metrostation zijn prima, maar die perrons, oude overkapping en oude stationsrestauratie zijn toch bijzonder deprimerend.

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Te laat, ik bedoel Rhoon denk ik (ipv Brielle). Ik vrees dat je eerst veel moet snacken op het perron om een neiuwe overkapping te verdienen.

·
Administrator
30,137 Posts
Brielle grenst wel aan de gemeente Rotterdam, net zoals 's de gemeenten Gravenzande, Albrandswaard (Rhoon, Poortugaal), Westvoorne (Oostvoorne, Rockanje), Bernisse, Rozenburg, Maasluis, Delft, Krimpen aan den IJssel, Midden Delfland, Zevenhuizen-Moerkapelle en Nieuwerkerk aan den IJssel. Wiki heeft een goed overzicht op kaart waarop duidelijk te zien is dat Rotterdam het centrum van de wereld is. Of in ieder geval Zuid Holland dan. ;)

Ik kom alleen in de Hoekse Waard en wel eens in Schiedam.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Schiedam! Schiedam is het meest een echte stad van alle buurtgemeenten. Ook is het de enige stad die echt een eigen identiteit heeft. Jenever, molens en een hoop klerezooi!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
EUSEBIUS!!! NU BEN IK ECHT BOOS!!!! Je bent gewoon Albrandswaard vergeten!!! :rant: :bleep: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Mijn mooie dorpje Rhoon, wie vergeet die nou?!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Leienaar said:
Maar laat de NS nou alsjeblieft ook het station eens opknappen. Op spoorhoogte bedoel ik dan he, de reizigerstunnel en het metrostation zijn prima, maar die perrons, oude overkapping en oude stationsrestauratie zijn toch bijzonder deprimerend.
De NS is al bezig (bijna klaar zelfs) :)

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
Moet ik toch weer eens gaan kijken! Is alweer een aantal maanden geleden dat ik er geweest ben en toen vond ik het contrast toch erg treurig. Mooi dat dat nu toch ook gebeurt.

·
Captain
3,357 Posts
carfentanyl said:
Schiedam! Schiedam is het meest een echte stad van alle buurtgemeenten. Ook is het de enige stad die echt een eigen identiteit heeft. Jenever, molens en een hoop klerezooi!
Valt weinig op af te dingen. Schiedam is met het OV-netwerk van R'dam ook het meest verbonden.

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Brielle! Aardig klein stadje met iets meer voorzieningen dan de grootte zouden doen laten denken. En kom uit die buurt dus tja.. ook in Capelle gewoond maar dat is echt geen optie voor mezelf!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Veel randgemeenten van Rotterdam zijn grote woonwijken met weinig andere functies. 's Morgens staan de wegen vol de woonwijken uit, en 's middags net zo vol de woonwijken weer in. Spijkenisse, Capelle a/d IJssel, Nieuwerkerk a/d IJssel en Barendrecht-Carnisselande zijn van die gemeenten die totaal geen sfeer uitstralen en waar alleen maar gewoond wordt.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Behalve dat deze gemeenten samen met Rotterdam in de stadsregio zitten is er verder helemaal niks Rotterdams aan.
Er is meer Rotterdam van gemeente Albrandswaard zelfs dan Albrandswaard van Rotterdam. Het distripark Eemhaven is nl Rotterdam maar is gemeente Albrandswaard en zo staat het ook op de plaatsnaamborden.

1 - 17 of 17 Posts