SkyscraperCity banner

Zinloze poll #3456

• A12/N224; de Amsterdamseweg

Votes: 3 18.8%
  • Cattepoelseweg (naar Schaarsbergen)

Votes: 3 18.8%
  • N50; de Apeldoornseweg

Votes: 5 31.3%
  • Rozendaalseweg

Votes: 1 6.3%
  • Velperweg

Votes: 0 0.0%
  • N325; Pleyroute Presikhaaf

• Zevenaarseweg

• Huissensestraat

• Nijmeegseweg

Votes: 2 12.5%
  • N837; Matsersingel

• Klingelbeekseweg

• N225; de Utrechtseweg

1 - 20 of 26 Posts

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #1 ·
en dat is verdomd moeilijk te illustreren met fotos. Films zou beter zijn. Mijn persoonlijke favoriet: Cattepoelseweg

Vloep op de Utrechtseweg:

lelijkste wat mij betreft: Pleyroute Presikhaaf

·
Premium Member
13,013 Posts
Voor mij zijn alle wegen mooi...zolang ze maar UIT Arnhem zijn...:D

Nee serieus, dat bovenste plaatje ziet er mooi uit, maarreh...heb je niks recenters?

·
....okay?!?!?
1,990 Posts
kom je niet over dat viaduct op de eerste foto als je vanaf de a50 naar Arnhem centrum gaat?

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #4 ·
jawel maar het zijn voornamelijk detailfotos, nooit de weg in focus. Arnhem naar Amsterdam is prachtig! Dat is een heuveltocht langs o.a. Warnsborn en een foute - illegale - vd Valk en Papendal o.a.
De Cattepoelse is vooral met fiets aan te raden, je rijdt eigenlijk ongemerkt tot in het centrum. Voorbij het ziekenhuis wordt eerst weer minder stedelijk met volkstuinen en dan wordt snel heel erg druk (St Marten/Velperplein)

Cattepoelseweg onder viaduct Apeldoornseweg:

je bent dan al weer voorbij het ziekenhuis

ik ben er 1 vergeten, de Zijpendaalseweg; die is eigenlijk het mooist :doh:

·
Alias Thec
1,365 Posts
dit is al bijna zo erg aan het worden , als de man die een website bijhield over alle soorten landtaarnpalen in Nederland waarvan het ergste nog was dat die man nog 10 andere enthousiastelingen had die met hem meededen.

dus wat is next?

de mooiste bushalte van Arnhem en omstreken?
de mooiste trolleybusbovenleiding in Arnhem?
de mooiste televisietoren van boven de 130 meter in Arnhem?
Snelste fietspad naar Velp?
Beste tunnel in de stad :D

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #8 ·
architectuur
stedenbouw en
infrastructuur gevat in
1 (ÉÉN!!) noemer
het presenteerblaadje van een stad

De Velperweg bijna staand onder het Postbankkantoor:

De Pleyroute naar Zuid is idd een mooi contrast van weilandgroen en hoogbouw. De oude Bijlmer maar dan 2x zo hoog. OK het is de uitvalsweg naar Zutphen (A348 met mooi zoab :D )

O, wat ik Matsersingel noem, heet sinds kort Metamorfosenallee :D

Dat is de weg door de retro vinex van Schuytgraaf, begint bij halte die in december open gaat, eigenlijk is dat de Tielseweg ;)

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
@Tim B
Die man is hier ook actief op het forum hoor, tis maar dat je het weet. En dat jij zoiets niet interessant vindt, geeft je nog niet het recht iemand anders' interesses de grond in te boren. Bovendien, ga er maar vanuit dat 90% van de Nederlandse bevolking hoogbouw-enthousiastelingen ook vreemd volk vindt, en toch vinden jij en ik het leuk om ons erin te verdiepen of erover te lezen.

[ontopic]
Kan moeilijk stemmen, geen flauw idee hoe al die wegen eruit zien. Maar ik kan me herinneren dat ik die uitvalsweg wel mooi vind, die met een vrij smal viaduct onder het spoor start, een stukje oostelijk van het centraal station, geen idee hoe die heet.

·
Registered
1,361 Posts
Arnhem heeft, toegeven, mooie toevoerswegen. Ik vind de Apeldoornse weg wel 'da shit'. Je begint met een enorme wandschildering van Beatrix naast een opgezwollen piemel met legerhelm :D, daarna onder het bruggetje, omhoog langs renaissance herenhuizen, een eind langs sonsbeekpark, nog wat huizen en gebouwen, daarna in de bossen over de brug (foto 1, met leuke plafondschilderingen in de brughuisjes), op de top vn de volgende heuvel langs de (voormalige) kazerne van de gele rijders en als eind de heuvelachtige weiden in. Rechts de Geitenkamp. Magnifique!

ps. heb in de poll voor Rozendaalsestraat gekozen, oeps!

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Leijenaar-

Dat viaduct is 4-sporen geworden vorig jaar - niet dat er ook 4 sporen rails op liggen :D ). De Amsterdamseweg begint hier en de Zijpendaalseweg (rechtdoor langs Sonsbeek, Zijpendaal e.v.)

·
Registered
340 Posts
Dat bovenstaande nieuwe viaduct heeft een eigenaardige vorm, wel aardig als je er onderdoor loopt en de acoustiek is werkelijk schitterend, hij wordt ookwel de kathedraal genoemd!

·
Alias Thec
1,365 Posts
Leienaar said:
@Tim B
Bovendien, ga er maar vanuit dat 90% van de Nederlandse bevolking hoogbouw-enthousiastelingen ook vreemd volk vindt, en toch vinden jij en ik het leuk om ons erin te verdiepen of erover te lezen.
helemaal waar! maar ik boorde niks de grond in, ik stak slechts de draak ermee. maar zoiets als je favoriete toegangsweg naar Arnhem gaat mij wat ver

·
heanig an
4,554 Posts
Geen kwaad woord over de Flatneuroot. Alleen zijn forumnaam is al voldoende om de lantaarnpaalliefde op te koop toe te nemen.

Ontopic, de binnenkomst die mij het meest vrolijke gevoel heeft gegeven is de Utrechtseweg. Dat is tevens de enige binnenkomst in Arnhem over de weg die ik me kan herinneren. Errik woonde vroeger in de buurt van de Amsterdamseweg, ook wel een mooie straat.

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #17 ·
:carrot: wat is je favoriete spoor naar Arnhem :D ??

Grappig dit; Utrecht-Terwijde. Lijkt als 2 druppels op NS Arnhem-Zuid en daar was ooit sprake van iets hogers;

Nu begrijp ik waarom men voor die malle naam Metamorfosenallee heeft gekozen.

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Ben een keer vanaf arnhem noord binnenkomen rijden en op een gg moment rechtsaf geslagen, eindje doorgereden naar een om verderop een klant af te zetten (taxi), je hebt een mooi uitzicht vanaf daar!!

·
arnhmember
1,490 Posts
Ik vind de Amsterdamseweg altijd wel lekker om binnen te komen. In full length natuurlijk. Moet nog eens foto's maken net na 'het Dorp', mooi uitzicht.

Huissensestraat vind ik noemenswaardig lelijk. Vooral die maffe bocht net voor industrieterrein Malburgen. Knip-en-plak stedenbouw.

1 - 20 of 26 Posts