SkyscraperCity banner
1 - 20 of 205 Posts

·
Registered
2,152 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Sky-Unlimited said:
Van heinde en verre kwamen mensen kijken en inmiddels is Rotterdam dé winkelstad van Nederland (wat het daarvoor zeker niet was en zonder de Koopgoot ook zeker niet was geworden).
Overdrijven is natuurlijk ook een vak (bestaat R'damse bluf ook al? ;)). Rotterdam is bij lange na niet DE winkelstad van Nederland. Op eenzame hoogte staat nog altijd Amsterdam. Daarachter komt overigens Utrecht.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Jammer dat de Koopgoot nu wel super bling bling is, maar de omgeving daaromheen totaal niet. De (Korte) Lijnbaan, de Hoogstraat, de Coolsingel, Stadhuisplein, het is een grote bagger

·
Registered
1,159 Posts
Elmo said:
Overdrijven is natuurlijk ook een vak (bestaat R'damse bluf ook al? ;)). Rotterdam is bij lange na niet DE winkelstad van Nederland. Op eenzame hoogte staat nog altijd Amsterdam. Daarachter komt overigens Utrecht.
^^^^^^^^^^Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah^^^^^^^^
:hilarious :hilarious :hilarious :hilarious :hilarious :hilarious :hilarious :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

·
Kees
3,292 Posts
DE winkelstad of niet... Rotterdam gaat een geweldig Centraal station neerzetten en houd de mogelijkheden open voor hoogbouw rond het station. :cheers:

·
Registered
2,152 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Kom maar op met de cijfers.

Ik durf te wedden dat als je aan 1000 mensen door heel Nederland vraagt wat ze een leukere/betere winkelstad vinden, dat 900 Amsterdam zullen roepen. Door 1 koopgootje word je echt niet ineens DE winkelstad van Nederland. Jullie hebben niet eens een equivalent van de PC. Met alleen Wibra's kom je er echt niet hoor.

34,880 Posts
Je komt een over als een beetje puberaal tegen een stad aanschopper nu, vooral met die laatste zin. Misschien kan je je ermee op FOK vermaken? :)

Ik heb thuis ergens cijfer, die heb ik nu niet hier.

34,880 Posts
btw, ik zeg niet dat adam niet meer mensen trekt dan Rdam maar volgens mij is het verschil heel klein en niet wat jij aangaf de eenzame hoogte van je adam.

·
Registered
311 Posts
@AE, ik weet niet wat voor cijfers het precies zijn, maar als die cijfers aantonen dat Rotterdam dé winkelstad van Nederland is (of op een haar na), dan kloppen die cijfers gewoon niet. Zelfs Haarlem en Amstelveen eindigen hoger als zijnde dé winkelstad.

·
Het Stuiterkonijn
316 Posts
Zelfs Haarlem en Amstelveen eindigen hoger als zijnde dé winkelstad.
In een Amsterdams onderzoek zeker???

Op basis waarvan is een stad de grootste of beste winkelstad? Is het imago of puur aantallen winkelbezoekers?

In geval van het laatste weet ik wel bijna zeker dat Amsterdam én Rotterdam veruit op 1 staan... als je denkt dat Amstelveen, Haarlem en Utrecht elk meer winkelbezoekers trekt dan Rotterdam ben je gewoon dom...

·
Registered
737 Posts
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt kopen. Als je meer van de Blokker en Kruidvat bent, dan ga je naar iedere willekeurige stad. Wil je dure sjieke dingen kopen, dan ben je in Amsterdam, Maastricht en Den Bosch goed af. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit in Rotterdam geshopt. Utrecht vind ik toch echt wel een leuke winkelstad! Je moet alleen niet puur in het centrum blijven, maar ook eens wat verder lopen langs die grachten, daar zitten echt leuke winkels.

·
Administrator
30,101 Posts
In Rotterdam zit vooral kwantiteit. Grote winkels als Donner, Dunnet en Correct zijn winkels waar je voor naar Rotterdam komt. Verder zitten veel lollige winkels in de Witte de Withstraat, Nieuwe Binnenweg en West Kruiskade of op plekken net buiten het kernwinkelgebied. Iemand heeft ooit eens bedacht dat de wat chiquere winkels zich aan de Karel Doormanstraat en de Kruiskade moesten huisvesten, maar die straten missen de juiste uitstraling zoals mooie Haagse straten als de Denneweg of Noordeinde dat wel heeft. Wat dat aangaat is het hopen dat het Postkantoor of de ABN Amro aan de Coolsingel nog eens verbouwd worden tot winkelpand voor luxe winkels. Mooie luxe winkels hebben we hier niet zo prominent veel. Daarvoor zou ik eerder naar Den Haag of Amsterdam gaan, alleen heb ik weinig behoefte aan chique winkels. Ik hoef zowieso nooit iets buiten Rotterdam te kopen. Koopgoot of Hoogstraat kom ik zelden of nooit. De winkels die daar zitten zitten overal wel. Aan de Lijnbaan zitten vooral klerenwinkels. Zuidplein is voor mensen die alleen willen wat de massa wil.

·
Registered
3,174 Posts
Rotterdam DE winkelstad? Volslagen waanzin. Wat voor rationaal zou daar achter moeten zitten? Wie komt er nou af op zoiets als de Lijnbaan? En die koopgoot, dat is een soort vlag op een modderschuit. Alles is relatief: die koopgoot zou in Amsterdam een modderplas op een vlaggeschip zijn. Die koopgoot is pure armoe, gewoon treurig. En verder weet ik ook geen enkele leuke winkelstraat in Rotterdam. Ik, en heel Woerden, ga veel liever naar Utrecht.

·
...
3,318 Posts
Ik vind Utrecht als winkelstad erg overrated. Niet beter dan een Arnhem of Eindhoven, ook niet meer, en voor de echt exclusieve zaken kun je beter naar Maastricht gaan zoals Bass al aangeeft.

Ik kan denk ik al een stuk of 10 (inter)nationaal opererende ketens opnoemen die wel ik Eindhoven zitten en niet in Utrecht, of hier eerder zaten of hier groter zijn. Blijven over de speciaalzaken en lokale winkeltjes, maar of die het verschil maken...

·
Registered
14,150 Posts
Ook ik kan me net als AE herinneren dat Rotterdam en Amsterdam beide hoog scoren op winkelgebied. Volgens mij gemeten naar het aantal vierkante meters en de huurprijzen. In ieder geval laten deze twee steden gemakkelijk de andere steden achter zich.

Zelf kan ik erg goed in Rotterdam terecht en ik klaag dan ook absoluut niet over het aanbod in Rotterdam. De enige winkel die ik mis in Rotterdam is Kenneth Cole (Leidse Straat A´dam), voor de rest heeft Rotterdam alles wat ik wil.
Vooral op de Oude en de Nieuwe Binnenweg zitten leuke winkels! Zeker als van het type bent dat houdt van uitgaan in clubs als Las Palmas en Now & Wow.

34,880 Posts
Inderdaad Sol.

'Ik, en heel Woerden, ga veel liever naar Utrecht.'

LOL en dan moeten we je nog serieus nemen? :lol:

Dat Rotterdam geen leuke winkels zou hebben is inderdaad ook een fabel die blijkbaar ook nog steeds onder mensen leeft hier op het forum. Toevallig zijn dat ook precies de mensen die nog nooit in Rotterdam zijn wezen winkelen, of niet verder zijn gekomen dan de Lijnbaan en een stukje koopgoot. toevallig ken ik veel mensen in Breda en omgeving die juist naar Rotterdam gaan voor de leuke winkels, of Amsterdam. En niet Utrecht of Haarlem en al helemaal niet Den Bosch. :lol:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Amsterdam staat op eenzame hoogte, dat weet iedereen en da's ook onzin om over te gaan discussieren. Ik ken mensen (ja, zo vaak ga ik niet naar andere steden om te winkelen... ik bedoel ik ga nooit naar andere steden om alleen maar te winkelen :)) die eerder naar Maastricht of Antwerpen (buiten Nederland, maar wel stukken beter als vele andere steden in NL) gaan dan Rotterdam. Bij Rotterdam denk is sowiezo niet aan een winkelparadijs. Ik weet niet wat dat gevoel is, maar ik denk daar zo dus niet aan als ik aan Rotterdam denk. Ik ken tot nu toe zelfs niemand die puur voor het winkelen ooit naar Rotterdam is geweest. En ja AE, ik ken zelfs mensen die liever naar Den Bosch zijn gegaan :)

·
Registered
14,150 Posts
Wat voor bijzondere winkels ik in Den Bosch, Breda en andere kleine steden moet vinden, vraag ik me ook af.
Aangezien deze steden (inclusief Utrecht) geen clubcultuur hebben, verwacht ik er niet veel van (dan spreek ik uiteraard voor mezelf, m´m 60-jarige buurman zal ongetwijfeld iets van zijn gading vinden in deze steden).
Lees mijn woorden goed: "niet veel". Er zal vast wel iets zijn, alleen niet in de hoeveelheid zoals die in Rotterdam en Amsterdam worden aangeboden.
En dan Antwerpen, ik moet toegeven, een aantal vriendinnen van me gaat speciaal naar Antwerpen omdat ze in Amsterdam en Rotterdam niets kunnen vinden (beweren ze).

1 - 20 of 205 Posts