Skyscraper City Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
3,209 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Popfotografie hoort eigenlijk niet thuis op een hoogbouwforum, maar wat geeft het. :D Zoals ik al vertelde in het flickr topic in het hoogbouwcafé was ik gevraagd om als fotograaf voor 3voor12 Groningen de finale van de Grote Prijs van Nederland in de Melkweg in Amsterdam vast te leggen. Gister zijn we (recensent en ik) in een touringcar met A Liquid Landscape meegereden naar Amsterdam. Hopelijk kunnen hoogbouwliefhebbers ook dit waarderen! ;)

1. Vertrek uit Groningen

2. Melkweg

3. A Liquid Landscape

4. A Liquid Landscape

5. A Liquid Landscape

6. A Liquid Landscape

7. Alasca

8. Alasca

9. Ethereal

10. Ethereal

11. Yesterday's Men

12. Zorita

13. Zorita

14. Publiek

15. Publiek

16. The Cosmic Carnival

17. The Cosmic Carnival

18. Krause

19. Krause

20. Krause

21. Krause

·
Registered
5,413 Posts
Mooi in beeld gebracht hoor!

Mensen in mijn omgeving vragen me ook wel eens om wat te fotograferen, omdat ze via via gehoord hebben dat ik wel aardige plaatjes schiet. Alleen beseft men dan niet dat stadsfotografie, wat ik eigenlijk alleen maar doe, iets totaal anders is dan portret/sport/etc. Concert heb ik nog nooit gedaan overigens, lijkt me wel lastig omgaan met licht.

·
Moderator
3,314 Posts
Hopelijk kunnen hoogbouwliefhebbers ook dit waarderen! ;)
Zeer zeker, muziek en dus cultuur is iets ontzettend belangrijks in een stad, altijd boeiend dus.

Favo #14 en #18. Een tip, probeer je foto's wat te croppen. Bij sommige foto's is de compositie een beetje raar doordat er veel loze ruimtes zijn. Verder erg goed, vooral de kleuren!

·
Registered
3,209 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Dankje! Maar het is wel heel wat anders dan stadsfotografie, je moet veel meer letten op licht inderdaad en de instellingen van je camera. Ik had dit ook nog nooit gedaan (op een paar foto's op Metropolis na dan), maar ben wel tevreden met het eindresultaat moet ik zeggen. :)

·
Registered
3,209 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Zeer zeker, muziek en dus cultuur is iets ontzettend belangrijks in een stad, altijd boeiend dus.

Favo #14 en #18. Een tip, probeer je foto's wat te croppen. Bij sommige foto's is de compositie een beetje raar doordat er veel loze ruimtes zijn. Verder erg goed, vooral de kleuren!
Thanks! Ik zal erop letten. ;) Hoewel ik een lekker chaotische omgeving erom heen ook wel lekker vind.

·
Moderator
17,022 Posts
Mooi. Geslaagde opdracht?

·
Urbanist
3,310 Posts
Zeer goed gelukt. Ben zelf onlangs ook voor de eerste keer wezen 'popfotograferen'. Viel niet mee met beperkte licht en bewegende objecten. Lens 24-105.

1 - 12 of 12 Posts