SkyscraperCity banner
1 - 20 of 29 Posts

·
stadiumfuture
376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen week is er een presentatie van het bidbook geweest, over de Floriade 2022. Er zijn 4 kandidaten, dat zijn Amsterdam, Almere, Groningen en Regio Boskoop. Wie van de 4 maakt volgens de deskundige de meeste kans. Dat in combinatie met de huidige crisis.

·
Registered
870 Posts
Ik vond eerlijk gezecht het plan van Almere het meest belovend. Eigenlijk zou je voor de compleetheid een opsomming van de bidbooks moeten maken als je zo'n topic opent.

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
Ik ben blij dat Gouda in een vroeg stadium is afgehaakt van het "regio Boskoop"-plan.
Ik ben niet zo van de Henk-en-Ingrid one-liners, maar "weg met deze geldverslindende onzin!"

·
Banned
13,695 Posts
Ach in Rotterdam hebben we de Euromast in het Zochers-park aan de Floriade overgehouden.

Kijkend naar waar de Floriade tot op heden gehouden is zou ik zeggen, doe Groningen maar:

1 Rotterdam, 1960
2 Amsterdam, 1972
3 Amsterdam, 1982
4 Zoetermeer, 1992
5 Haarlemmermeer, 2002
6 Venlo, 2012

Amsterdam is al twee keer aan de beurt geweest dus die hoeven voorlopig niet meer wmb.

·
Bas
14,395 Posts
Vanzelfsprekend steun ik Groningen. Vlak de nabijheid van Duitsland niet uit, daar over de grens in dat deel van Niedersachsen zijn ontzettend veel tuinderijen en boomkwekerijen. Vlak verder ook de invloed van de Autobahn A31 niet uit, van Bottrop (Ruhrgebiet dus) naar Emden. Bovendien, met busreizen en specifieke bezoekers maakt het eigenlijk niet zoveel uit waar een Floriade wordt gehouden.

Voor Amsterdammers is Groningen een eind weg. Maar beste Amsterdammers, de wereld bestaat niet alleen uit Amsterdam en Amsterdammers. Venlo is minstens zo ver weg voor jullie als grachtengordel`*******`, en deze Floriade is ook redelijk goed bezocht (tja, Ruhrgebiet, Belgisch Limburg, Liège, Köln, allemaal vlakbij Venlo). Besef even dat 20 kilometer ten westen van Amsterdam ook niemand meer woont, de Noordzee is niet bepaald een gunstig achterland te noemen. En van Randstedelingen alleen hoeft een Floriade het niet te hebben. Met een Floriade kun je heel Europa in huis halen.

·
Registered
2,035 Posts
Ik vind Almere toch best wel gaaf uitzien hierboven.
En zo te zien ook in het water. Maar wel recht tegenover het centrum.
Ik weet nog niet of ik dat een goed plan vind of niet.

·
Registered
219 Posts
Vanzelfsprekend steun ik Groningen. Vlak de nabijheid van Duitsland niet uit, daar over de grens in dat deel van Niedersachsen zijn ontzettend veel tuinderijen en boomkwekerijen. Vlak verder ook de invloed van de Autobahn A31 niet uit, van Bottrop (Ruhrgebiet dus) naar Emden. Bovendien, met busreizen en specifieke bezoekers maakt het eigenlijk niet zoveel uit waar een Floriade wordt gehouden.

Voor Amsterdammers is Groningen een eind weg. Maar beste Amsterdammers, de wereld bestaat niet alleen uit Amsterdam en Amsterdammers. Venlo is minstens zo ver weg voor jullie als grachtengordel`*******`, en deze Floriade is ook redelijk goed bezocht (tja, Ruhrgebiet, Belgisch Limburg, Liège, Köln, allemaal vlakbij Venlo). Besef even dat 20 kilometer ten westen van Amsterdam ook niemand meer woont, de Noordzee is niet bepaald een gunstig achterland te noemen. En van Randstedelingen alleen hoeft een Floriade het niet te hebben. Met een Floriade kun je heel Europa in huis halen.
Wat een haat! Maar één iemand had Amsterdam genoemt!

Oh en zelf ben ik voor Almere, die stad heeft echt een impuls nodig.

·
Bas
14,395 Posts
Dat is geen haat, ik ben 3 weken geleden nog in een zonnig Amsterdam geweest, hoor. En naast Groningen mag Almere het van mijn part organiseren, da`s ook een buitenbeentje en zij hebben een wel erg mooi plan. Maar dan moeten ze als de wiedeweerga die lelijke hoogspanningsmasten uit het Weerwater verwijderen, ik snap eerlijk gezegd niet dat ze er nog staan.

Maar dit is een forum, ik weet niet of je het door hebt, maar op een forum mag je je eigen mening geven, en voorkeuren. Kijk, het is dan logisch dat ik voor de dichtstbijzijnde grote én leuke stad ga, en dat is Groningen, 40 minuten verderop voor mij. Als één persoon dan zo nodig moet uitleggen waarom Groningen in zijn grachtengordel-optiek zo enorm ver weg is, dan wil ik zijn betoog wel nader toelichten, lees, tot aan de bodem toe afbranden.

·
Registered
870 Posts
Maar dan moeten ze als de wiedeweerga die lelijke hoogspanningsmasten uit het Weerwater verwijderen, ik snap eerlijk gezegd niet dat ze er nog staan.
Geld natuurlijk. Er zijn al diverse malen plannen geweest om ze ondergronds te brengen, maar tot heden is er nog niks gebeurd.
Ik heb trouwens het idee dat die masten er al eerder waren dan dat ze het Weerwater hebben gemaakt.

·
Registered User
150 Posts
^^
Maar áls de Floriade naar Almere komt en áls de kabelbaan naar het centrum er óók nog komt is er misschien een kans dat ze iets aan die hoogspanningsmasten gaan doen, aangezien die dan elkaars pad zouden kruizen.

·
Registered User
150 Posts
Oja, ik ben trouwens ook voor Almere. Natuurlijk omdat het ook mijn woonplaats is, maar ook omdat het echt goed voor de stad zal zijn. Het zal Almere in een positief daglicht zetten en dan kunnen we hopelijk afrekenen met dat extreem slechte imago. Bovendien vindt ik het ook gewoon het mooiste plan :)

·
Registered
5,505 Posts

Goh, genuanceerd als altijd he Railway stick. Wat is dat toch met jou dat je je altijd beweegt als een olifant in een porseleinkast.
'*******'
Welk doel heeft dit woord in je onzinnig betoog ? Wie wil je beledigen ? Homo's ?

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
Almere is wat mij aangaat de beste, geen elle lange lappen grond maar goed alles binnen loop bereik. Groningen is dan nr2 Zuidoost zie ik niet gebeuren.

·
Registered
2,691 Posts
Maar dit is een forum, ik weet niet of je het door hebt, maar op een forum mag je je eigen mening geven, en voorkeuren. Kijk, het is dan logisch dat ik voor de dichtstbijzijnde grote én leuke stad ga, en dat is Groningen, 40 minuten verderop voor mij. Als één persoon dan zo nodig moet uitleggen waarom Groningen in zijn grachtengordel-optiek zo enorm ver weg is, dan wil ik zijn betoog wel nader toelichten, lees, tot aan de bodem toe afbranden.
Venlo ligt voor ons weer niet naast de deur. Voor de Groningers ook wel mooi wanneer ze het mogen organiseren. Hebben die ook de kans om de Floriade te bezoeken. Had in Venlo de indruk dat daar vooral Limburgers en Duitsers rond liepen. Hoewel ik daar ook een enkele Fries tegen kwam.

1 - 20 of 29 Posts