Skyscraper City Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
246 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Gisterenmiddag in slecht weer foto's moeten maken van een nieuw evenement op de Heijplaat in Rotterdam. Sommig foto's zijn zelfs in de stromende regen gemaakt.
Geen hoogbouw maar omdat het ivm de manifestatie Rotterdam, city of architecture 2007 is leek het mij leuk om jullie hier van op te hoogte te stellen. De Euromast schijnt ook een Follydock te zijn. De meeste bouwwerken zijn nu klaar. Van sommige zijn alleen manquetes gemaakt welke in de kerk te zien zijn.
Meer informatie is te vinden op www.follydock.com

1.

2.

3.

4.

15 (was dubbel ).

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

·
My train goes everywhere!
2,783 Posts
Wat het precies voor moet stellen daar kan ik niet echt hoogte van krijgen... dat sommige ontwerpen/ideeën mooi zijn... en daarnaast mooi gefotografeerd... dat weet ik dan weer wel!

·
Administrator
30,132 Posts
Zoiets moet natuurlijk door het hele centrum plaatsvinden, en niet ergens op de Heijplaat. Ik snap de politiek erachter wel, maar zelfs ik zit er al weken tegenaan te hikken om daat nou eens naartoe te fietsen. Wel weer mooie foto's. :)

·
Bas
14,523 Posts
Leuk, dat Follydock, daar zijn wij enkele weken geleden in de beginfase al bij geweest. Dat was een reden om Heijplaat te bezoeken, je komt er waarschijnlijk maar eens in je leven. En daar kan het ook, er is ruimte en er wordt niet zo snel iets vernield. Ik vind de ambiance en de setting ook geweldig daar en je ziet dat in enkele weken alles ook naar een hoogtepunt is gegroeid. Hulde aan de kunstenaars en het weer? Whatever!:)

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Dat slechte weer heeft de foto's eigenlijk alleen maar mooier gemaakt, schitterend die dreigende luchten op de achtergrond!

·
The only way is up
87,119 Posts
Tja, je vraagt je af wat de wijsheid achter het besluit is geweest om dit op zo'n afgelegen plek te doen in plaats van bijvoorbeeld het museumpark.

Mooie foto's, vooral 7, 8 en 15

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
^^ Er is voor Heijplaat gekozen, omdat Heijplaat en de haven eromheen de komende 20 jaar herontwikkeld wordt. De contacten met Heijplaat en centrum willen ze juist verbeteren en nader tot elkaar brengen.

Ik ben eergister en gister ook langs geweest. De eerste keer was in het begin van de avond en het terrein bleek toen al dicht te zijn. Dus onder het hek doorgekropen en toch mooie foto's kunnen nemen. Gister weer terug gegaan, zodat we ook de kerk konden bezoeken en ik moet zeggen dat ik nu toch anders tegen de foto's van Huib aankijk.

Zo lijkt foto 1 wel een manguette.
Bij foto 2 gaat het om de manguettes die IN de kas staan tentoongesteld. Foto 3 is met speciale lens gemaakt?
Foto 6 die ikzelf de mooiste vond, is na het zien van het bouwwerk, helemaal niet zo moeilijk om te nemen (hij is wel heel mooi hoor).
Foto 7 vind ik nu juist mooier dan dat ik hem voorheen zag. Ik begrijp het idee iig nu meer en hij is mooi gelukt.
Foto 8 had mooier geweest als er meer detail van de slangentafel te zien was, daar gaat het ook eigenlijk om. De details zijn prachtig.
Foto 9 is top. Mij lukte het niet met mn gewone camera met gewone lens het geheel er op te krijgen. Normaal gesproken hou ik helemaal niet van die (fish eye?) effecten, maar hier is het perfect gebruikt.
Foto 10 is een reismachine met losse capsule. Erg mooi en vooral leuk gemaakt. De foto is ook erg mooi.
Foto 11 is leuk.
Foto 12 vind ik niet echt wat aan, zowel ontwerp als foto. De lantarenpaal erachter stoort ook een beetje.
Foto 14 moet een wolk voorstellen, waar je, als het regent onder kan gaan staan en dus droog kan genieten van het mooie uitzicht. De foto geeft dit niet duidelijk weer iig.
Foto 15 vond ik wel mooi en apart, maar geen topper, omdat het niet symetrisch aan elkaar loopt, wat hier toch wel mooier was geweest. Ik had ook geen idee wat het was, maar bij het zien ervan, vind ik het nu best wel een bijzondere foto, alleen t blijft jammer dat hij niet evenwijdig loopt.
Foto 17 vind ik heel mooi genomen. De deuren zullen vast van het sloopblok afkomstig zijn een stukje verder.

Mijn foto's zullen binnenkort ook online komen. Ik vind het iig een heel leuk project en het was best leuk om gezien te hebben. Ik hou wel van die fantasierijke uitingen.

·
Registered
246 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Thx Apollyon voor je uitgebreide commentaar. Je hebt de follies duidelijk veel beter bestudeerd dan ik. Ik ben in 2 uur rond geweest en dat was met dat klo..weer meer dan genoeg. Bij 2 ben ik inderdaad niet naar binnen gegaan en ik vond het gebruik van een fisheye wel van toepassing op sommige follies. Ik hou niet zo van registraties en heb getracht de follies los te maken van hun omgeving. 12 en 13 konden mij duidelijk dus niet inspireren. 15 moest ik heel snel nemen anders werd ik drijfnat. De bouwers waren nog niet klaar en zaten in hun auto te balen. De kit om de buizen aan elkaar te lijmen hield niet van natte buizen.
Ben benieuwd met wat voor fotos jij komt!:)

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Erg aparte serie! Vooral 9 en 10 vind ik erg mooi!

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
@ Huib...ik heb de folly's thuis op internet bestudeerd :D Daar in Heijplaat hield ik me alleen maar met de fotografie bezig.

De Folly's die op 12 en 13 staan vind ik ook niet echt inspirerend, ik heb ze niet gezien trouwens, maar ben er ook niet naar op zoek gegaan.

Foto 15 zou ik als ik jou was nog eens overdoen. Dat is de foto zeker weten waard. Verder kan je je met die folly aardig uitleven kwa fotografie.

Verder heb ik ook wisselend weer gehad, bij de folly op foto 10 was ik gaan schuilen in de capsule terwijl de regen met bakken naar beneden kwam, dat is dus ook op de foto zichtbaar, terwijl ik zelf lekker droog stond.

Dat los maken van de omgeving is je iig bij foto 1 perfect gelukt :eek:kay:

1 - 16 of 16 Posts