SkyscraperCity banner
1 - 20 of 26 Posts

·
Stad Achter De Duinen
440 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Het is een tijd geleden dat ik foto's heb gepost. Inmiddels heb ik een nieuwe camera, de Olympus C770 UZ. Hij is ingewijd op het dak van het Mercure Hotel te Amsterdam.

1. Zuidoost

2.

3. Woonmall

4. Dé bajes

5. Hét dak

6. KPN

7.

8. Hét hotel

Klik hier voor grote versie.

Edit: verbeterde pano

·
heanig an
4,554 Posts
Ze mogen van mij dat gebied op foto 5 en 6 wel herontwikkelen tot gemengd woonpark (luxe en goedkoop).

De camera lijkt me een goede aankoop, lekkere pano's ook. Laat zien dat ook Amsterdam toch wel een soort van skyline heeft.

·
Banned
7,712 Posts
Ha. leuk. Mooi weer doet altijd goed. In Diemen of Zwanenburg moet je Sloterdijk/Omval/ZuidAs op 1 lijn kunnen krijgen. Klim op de suikerfabriek :D

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Winus said:
toch wel een soort van skyline
Dat lijkt me een goeie benaming voor Amsterdam :) Het is geen hoogbouwstad, maar dat hoeft het toch ook niet te zijn!
Leuke serie hoor, oppassen met tegenlicht, maar alles is toch nog duidelijk in beeld gekomen!

·
I am sterdam
4,762 Posts
Wauw, ik ben vet jaloers! Panorama 1 is de mooiste pic>
Maar ik zie in panorama 2 een fout, ik zie twee maal het Okura Hotel (de oranje toren)...

Hoe kwam je daar boven op het dak eigenlijk?

·
Stad Achter De Duinen
440 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Haha dank je wel, die fout was mij niet opgevallen, ik maak hem later wel goed.:)

Mijn nichtje loopt er stage, zij heeft het voor mij kunnen regelen.

·
Registered
694 Posts
Winus said:
Ze mogen van mij dat gebied op foto 5 en 6 wel herontwikkelen tot gemengd woonpark (luxe en goedkoop).
Dat gaat ook gebeuren, maar zal nog wel een tijdje duren (jaar of 10).Nu zit er nog een RWZI maar die is binnen een jaar overbodig als het nieuwe grote RZWI in het Westelijk Havengebied af is. Als het RZWI eenmaal weg is uit dit gebied kan hier van alles gebouwd worden!

Leuke foto's, die panorama's zijn erg goed! Op mijn eigen camera, Canon A75, heb je ook een zgn. stitch functie om panorama's te maken maar daar ben ik niet heel erg tevreden over, het is moeilijk een mooi geheel te krijgen.

·
Registered
1,159 Posts
Wat een leugenachtige titel voor deze thread.

·
Stad Achter De Duinen
440 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Elmo,
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze camera, vooral over de beeldkwaliteit. Hij is ook al een keer hard gevallen maar doet het nog perfect.:) Alleen moet ik zelf ook nog even zien wat voor nachtfoto's hij maakt, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Duke2004,
Deze panoramas zijn het product van de Panorama Factory, probeer dat eens.

·
Registered
1,214 Posts
Titel had misschien beter 'Amsterdam Skylines' kunnen zijn... :D

Wel een vette reeks, echt mooie pics!

1 - 20 of 26 Posts