SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #1 ·
All photos taken between 14-16 May 2006.

Next photo's: Sashalom XVI district, residential area in the east of Budapest.

1. Prefab flats.

2.

3.

4. Around the flats area are streets with villas, Budapest has many of these villa districts.

Next photo's: Újpalota XV district, residential area in the north-east of Budapest.

5. A dense highrise flat area.

6.

7. Entrance to an apartment flat.

8. Busstop and small shops and bistros.

9.

Next photos: János-hegy lookout tower, on the Buda hills in the west of the city.

10. The city below.

11.

12. Nice looking tower.

13. The tower is reached by chairlift (Libegó).

Next photos: Várnegyed (Castle district), historic district that dates to the 13th century.

14.

15. The famous Széchnenyi lánchíd chain bridge.

16. The parliament building on the left.

17.

18. The Budavári palota (royal palace).

19.

20.

Next photos: City centre.

21. Moszkva tér, magazine kiosk at this square which is an important bus/tram/metro station.

22. UK's largest supermarket chain has several 24/7 superstores in Budapest.

23. Újpest-Központ.

24. Lehel tér.

25.

26. Szt. Istvan Körút.

27. Szt. Istvan Körút.

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Mooi, mooi mooi.

Favo's: 1, 6 (lekker density met commie blocks!), 7, 10, 16 (dat parlementsgebouw is een van de mooiste gebouwn van Europa!), 18.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Foto 10 vind ik heel mooi en in eerste instantie heb je zoiets van ...zo, das gevaarlijk, maar als je de foto's daaronder ziet, begrijp je hoe het zit. Dat is vaak het leuke van foto's, dat je ze zo kunt nemen, dat de situatie anders lijkt dan dat het is.

Ik heb een foto van mezelf dat ik op een randje van een hoge berg zit. Lijkt super gevaarlijk, maar wat je niet ziet is dat de berg niet stijl afloopt. Je kunt er dus helemaal niet vanaf vallen.

Verdere favo's: 12, 16 en 17. Foto 13 vind ik ook heel mooi, alleen jammer dat de rechterkant net iets te donker is.

·
Registered
4,042 Posts
Grappig, de compositie van foto 11 heeft wel wat weg van mijn foto van het oude centrum van Istanbul.

Ook dit is weer een mooie serie!

1 - 11 of 11 Posts