Skyscraper City Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Alle foto's: 21-23 mei 2005.

Het was mij te warm om lekker rond te lopen. De mooie classicistische panden rondom de boulevard Andrássy út wel gezien, maar geen foto's hiervan gemaakt bijvoorbeeld.

1. Uitzicht vanaf St. Stephen's Basiliek (Szent István Bazilika).

2. De hangbrug Széchenyi Lánchíd over de Donau met uitzicht op het Koninklijk Paleis (Királyi Palota).

3. Tramhalte op de kruising Károly Körút en Kossuth L. Rákoczi út.

4. Móricz Zsigmond Körter plein.

5. Prefab woonflats in de wijk Lágymányos.

6. Metro- en tramstation Moszkva Tér.

7. Uitzicht vanaf Buda Castle Hill (Várhegy) op het Parlementsgebouw.

8. Uitzicht vanaf Buda Castle Hill (Várhegy) op de St. Stephen's Basiliek (Szent István Bazilika).

9. Buda Castle Hill (Várhegy).

10. Prefab woonflats in Rákos-falva wijk.

11. Trolley bus halte in Rákos-falva wijk.

12. Prefab woonflats in Rákos-falva wijk.

13. Metro van Russische makelij op metrolijn 2.

14. Victor Vasarely museum, Optical Art (Op-Art).

15. Woonflats in Békásmegyer wijk.

16. Deze snackbar heeft de betonnen kolom van een prefab woonflat versierd in de Békásmegyer wijk.

17. Onderdoorgang in de wijk Békásmegyer, ook op straat zie je veel advertentiebriefjes aan palen hangen.

18. Zicht op het Parlementsgebouw vanaf het plein Batthyány tér.

19. Millennium Monument uit 1900 op het plein Hösók Tere.

20. Het plein Oktogon.

21. Uitzicht op de Rákos-falva wijk, het centrum ligt links in de verte voor de heuvels.

22. De straat Körút Margit.

23. De boulevard Andrássy út.

24. Het plein Oktogon.

25. Bij Nyugati treinstation.

26. Bij Nyugati treinstation.

27. Bij Nyugati treinstation, de ijzeren overkapping is van Eiffel.

28. Trabantjes zijn nog vrij veel te zien in de straten.

29. De straat Vámház Krt.

30. Uitzicht vanaf de brug Szabadság op Castle Hill (links) en de Donau.

31. Trambaan langs de Donau.

32. De straat Vámház Krt.

33. Metro/trein/busstation Köbánya-Kispest, waar nogal wat dronkaards en andere vage figuren rondhangen. Er zijn ook winkelbars waar je alleen bekertjes vodka en andere alkoholica kan kopen. Hier stap je over op de snelbus naar het vliegveld. Toeristen gebruiken meestal een minibusservice of taxi's.

·
Registered
1,361 Posts
:eek2: Supermooi! foto 1 ís al een binnenkomer waar je u tegen zegt, en voor de rest is het ook niet nodig favorieten aan te wijzen. :applause:
Ik ben ook in het Vasarely museum geweest, maar wel die in Pécs wat in het zuiden van Hongarije ligt.

·
Banned
7,712 Posts
Mooie stad, mooie serie
voor de liefhebber: ik heb een Guess The City die niet geraden wordt ... heeft direkt te maken met 1 vd deze foto's :)
ennu voor de hardcore Budapestadept: www.archive.org heeft mp3s van muziek uit Budapest, nog van voor 1914 ... zoek onder 'wereldmuziek'

·
Your advertisement here?
6,842 Posts
Lekker spul, ik vind dit soort steden zelf altijd erg mooi en z'n eigen charmes hebben. Ze doen me een klein beetje aan m'n eigen Groningen denken, al is het eigenlijk lang niet zo mooi als Budapest. Bedankt!

·
heanig an
4,554 Posts
Ah cool, wij zaten in de buurt van Octogon, vandaar dat me alleen lijn 1 was opgevallen. Nu dat geluid nog even overzetten naar mijn mobiel, ik ga voor 3.

·
Fremdkörper
1,227 Posts
^ Klopt, hoewel ik de veel gemaakte vergelijking van de Andrassy ut. met de Champs-Elysees een beetje overdreven vind. Mijn favoriete delen van Boedapest zijn Buda; prachtig uitzicht vanaf de burcht op de dichtbebouwde heuvels in het westen, geeft een heel 'zuidelijk' gevoel, en de buurt rond station Keleti (oost). Een wijk met totaal verwaarloosde, maar prachtige straten. Zó veel potentie...
Verder vind ik ook de Gellért-heuvel geweldig; een enorm stijle rotsige berg, midden in de stad eigenlijk.

Ik vind de totale afwezigheid van moderne highrises in het centrum trouwens absoluut geen probleem.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Weer een hele mooi serie zeg! Deze stad moet ik zeker nog een keer bezoeken!
Bij die snackbar (16) wil ik trouwens niet eten, volgens mij wordt je er ziek van ;)

@cityskyscrapers: heb je ook nog gebouwen van Erick van Egeraat op de foto gezet? Het oude ING kantoor op de Andrassy ut of het nieuwe ING kantoor op dozsa gyorgi ut?

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Heel fraai, zoals gewoonlijk. Leuk dat je ook naar een buitenwijk bent geweest. Doet vrijwel geen enkele toerist, maar dat soort wijken zijn wel heel typisch voor (ex-)communistische landen en moet je vind ik ook een keer gezien hebben als je naar zo'n land gaat...

·
Frans Woerden
28,910 Posts
Mooie foto's, ik ben er ook geweest en had mijn fiets bij me en dan zie je echt veel van de stad. Er zijn daar ook uitgestrekte wijken met vrijstaande huizen en dan opeens een hele cluster flats er tussen en je hebt ook een mooi eiland midden in de Donau met een groot zwembad en atletiek stadionnetje.

·
My train goes everywhere!
2,783 Posts
He dit valt mij nu pas op... erg mooie reeks van deze stad met veel vrouwelijk schoon :)

Heb je nog een badhuis bezocht?

·
Registered
340 Posts
Dito, erg mooie serie..ben een jaar of 4 geleden in Boedapest geweest, geweldige stad enne die tram(baan) langs de Donau is echt een aanrader! Verders kun je ergens vanaf een heuvel bij een soort van Rio de Jeanero beeld (kweet niet precies hoe het heet) mooi het onderscheidt zien tussen het vroegere Boeda en Pest!

·
Rick Bakker
5,323 Posts
Hele mooie serie! Ben er 2 jaar geleden geweest, echt het parijs van het oosten vond ik het. Die trambaan langs de Donau is gratis toch? Wij stapten erop en konden geen conducteur of iets vinden.
Of hebben ze daar ook strippenkaarten?:?

1 - 19 of 19 Posts