SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Alle foto's: 11, 14-15 Apr 2005.

1. Op het vliegveld zie je al veel extreem hoge woonflats.

2. In de ochtendspits met de metro, veel mensen lezen de Metro.

Vroeg in deze ochtend ging mijn digicam kapot. De reparatie door de fabrikant kostte 3,5 dag. Een geluk bij een ongeluk was dat het bijna altijd grijs weer was met regen. Uiteindelijk hield ik 2x een halve dag over om te fotograferen.

3. Kowloon.

4. Kowloon.

5. Kowloon.

6. Kowloon.

7. Kowloon.

8. Kowloon, binnenmarkt.

9. Kowloon, buitenkapper.

10. Kowloon, restaurantje zoals er zoveel zijn.

11. Kowloon.

12. Kowloon, Langham Place Office Tower (255m).

13. Kowloon.

14. Kowloon.

15. Kowloon, bakker met luxe broodjes: handig voor ontbijt.

16. Kowloon.

17. Nieuw treinstel op lijn naar New Territories.

18. New Territories.

19. Metro.

20. Politie embleem met wolkenkrabbers.

21. Metro.

22. Ticketmachines metro.

23. Kowloon.

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #2 ·
De overheid zendt op TV spotjes uit met de mededeling om geen vuil op straat te gooien omdat dan de afvoerputten verstopt raken bij hevige regen. Wat weer leidt tot (lokale) wateroverlast. Dat kan dus ook een reden zijn dat het relatief schoon is op straat. Ook bij de ingangen van metrostations is rekening gehouden met hevige regenval, omdat je vanaf straatniveau altijd eerst 5 treden omhoog moet en daarna pas de trap naar beneden begint.

·
Stad Achter De Duinen
440 Posts
Weer een schitterende serie hoor, grote klasse!

Wat heb je gedaan op de regenachtige dagen zonder camera?
(Ik meen mij trouwens te herinneren dat je nog een camera had??)

34,880 Posts
Tering, 3,5 dag in HK zonder foto's te kunnen maken? Dat moet een hel geweest zijn, slecht weer of niet! Ik leef met je mee!

Maar er zijn toch nog wat mooie platen uitgekomen, geweldige stad, ik zou er alleen nooit willen wonen (klimaat, eten, taal...)

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Erg mooie foto's!

·
Registered
1,159 Posts
Een goed opgezette serie, die het stadse zo echt mogelijk weet uit te beelden.
**** (4/5)

·
arnhmember
1,490 Posts
HK ziet er uit als een onrustige stad. Zijn er noemenswaardige parken? Of waar zit je als je gewoon even wil zitten?

Zoals gebruikelijk hele mooie foto's, en boeiend om naar te kijken. 13 vind ik het gaafst, de foto's van in de metro het interessantst.

·
Captain
3,356 Posts
Tja, ik kreeg meteen weer heimwee. Erg mooi hoe je het stedelijke leven hier hebt weergegeven Jeroen. Weer 'ns wat anders dan Skyscrapers. Ik heb er zelf nu spijt van dat ik toendertijd alleen maar wolkenkrabbers op de foto heb gezet. Ik had zelf ook meer van dit soort foto's willen maken.

·
visit the world
8,133 Posts
je hebt her en der wel aardige parken in HK: In Kowloon oa Kowloon Park (Dat zat destijds mooi recht tegen over ons hotel) en op Hong Kong Island heb je er ook een aantal, dwz in de gebieden waar ik geweest ben. Als je meer rust zoek loopt er bv ook nog een wandelroute op de bergen richting en om de Peak heen.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Echt super mooie serie! 5 en 6 zijn zeker UPC waardig! (rest trouwens ook, maar ie vind ik het mooiste :D)

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Mooie serie! Weer 'ns wat anders dan de gebruikelijke series met enorme woonblokken en kantoorkolossen.

1 - 20 of 22 Posts