SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Alle foto's: 13-19 Feb 2006.

Er komt later nog een deel 5.

Moskou deel 1
Moskou deel 2
Moskou deel 3

1. Stadscentrum met tram.

2.

3.

4. Eén van de 'Seven Sisters' wolkenkrabbers in 'Stalinistische Gothische' stijl, gebouwd tussen 1953-1955. In de verte zie je er nog één.

5. ...dezelfde toren vanuit een steegje.

6. ...en vanuit een straat.

7. Prospekt Mira straat.

8. Een markt in een zijstraat van Prospekt Mira.

9. Uitzicht over Moskou vanaf de Sparrow heuvels (Vorobevy Gory).

10. Smolensky Bulvar, straat in het centrum met 'Seven Sister' wolkenkrabber in de achtergrond.

11.

12. Sneeuwruimen bij -16C rondom metrostation Krasnopresnenskaya.

13. Minibusje bij treinstation Kievskaya, de Seven Sister 'Ministerie van Buitenlandse Zaken' in de achtergrond.

14. Sneeuwruimen op de stoep voor je winkel, zicht naar de Seven Sister 'Ministerie van Buitenlandse Zaken'.

15. NYPD in Moskou?

16. Metro, de hallen van dit soort stations zijn vaak erg dof verlicht.

17. Metrostation Mendeleevskaya.

18. Winkelkiosken en eetkraampjes rondom metrostation Tretyakovskaya in het centrum.

19. Binnenhofje.

20. Ostankino toren, vanaf dit metrostration Vladykino was het ongeveer 10m lopen naar mijn hotel.

21. Stadscentrum met het Kremlin in de verte.

22. Seven Sister 'Moskou Universiteit'.

Volgende foto's: buitenwijk Yasenevo in het zuidwesten van de stad.

23. Metrostations liggen erg ver uit elkaar, dus binnen de wijk nog diverse buslijnen.

24.

25.

26.

27. In de metrogangen allerlei winkeltjes, met de sneeuwblubber en pekel zijn de vloeren erg glad.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Ja wéér mooi! Alleen die sneeuw is wel heel koud nu het buiten alweer 20 graden is :)

Die metrostations blijven echt supermooi, daar kan de RET nog een voorbeeld aan nemen ;)

·
Registered
7,209 Posts
Ik vind je foto's altijd erg kenmerkend. Het ademt echt. Ik vind het echt geweldig hoe je het dagelijks leven in steden combineert met de karakteristieke punten van een stad. Zoals bijvoorbeeld in #2,13 en 14.

Foto's van metrostations en met name foto's in de metro zelf vind ik erg interessant. Mensen lijken daar altijd veel meer eenlingen

Ik kan me zo geen betere fotograaf op dit forum voor de geest halen.

Bravo :applause:

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
^^ Foto's van openbaar vervoer zijn vaak inderdaad een mooie manier om een stad te laten zien. De foto's van HB010 in de Moskouse metro zijn extra knap, omdat het licht daar moeilijk is en fotograferen eigenlijk verboden is. Bravo, inderdaad.

[email protected]: de zin "Astarozjna, dveri zakryvayutsya!" zegt jou waarschijnlijk wel wat.. ;) (je hebt 'm in ieder geval vaak gehoord).

·
Member
4,559 Posts
fotograferen eigenlijk verboden
Nee, da's niet meer zo. Dat had ik ook begrepen uit postings van anderen op SSC. In 2002 had ik wel last van politiemannen in metrostations. Als test ben ik nu de eerste keer in een metrostation naast politiemannen gaan staan en heb duidelijk in hun zicht foto's gemaakt. Ze zeiden niks, en daarna ook nooit last gehad.

het licht daar moeilijk is
Da's één probleem. In de winter beslaat je lens helemaal als je van buiten komt en da's niet zomaar binnen enkele minuten vanzelf weg.

Astarozjna, dveri zakryvayutsya!
???

·
Banned
3,985 Posts
zoow als je van deze 5 series een selectie maakt (allemaal even goed, elke foto stuk voor stuk) en uitgeeft in boekvorm verkoopt het denk ik heel goed... de paar beste series die ik op dit complete forum heb gezien :)

en 4 is echt bizar mooi :eek2:

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Nee, da's niet meer zo. Dat had ik ook begrepen uit postings van anderen op SSC. In 2002 had ik wel last van politiemannen in metrostations. Als test ben ik nu de eerste keer in een metrostation naast politiemannen gaan staan en heb duidelijk in hun zicht foto's gemaakt. Ze zeiden niks, en daarna ook nooit last gehad.
Oh, da's mooi. Ik dacht dat ze in Rusland altijd nog wat paranoide waren met fotograferen. Heb zelf in 2004 in Novosibirsk nog mot met de militsia gehad toen ik foto's in het station nam.

Astarozjna, dveri zakryvayutsya!
Attentie, de deuren sluiten! (of iets in die richting).

·
I am sterdam
4,762 Posts
Vette mooie serie(s)! 4 en 14 zijn speciaal.

Foto 9 :D Leuk dat je kan wintersporten in Moskou. Hoogbouw010, hoe ben je bovengekomen? ;)

·
Registered
405 Posts
Prachtig! Elke keer weer een genot om naar te kijken!
Alleen wist ik niet dat men Engels sprak in Moskou (Seven Sisters...)
Desalniettemin...MEER van deze geweldige en te onbekende stad!!!!

1 - 18 of 18 Posts