SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Alle foto's: 13-19 Feb 2006.

Niet allemaal toppers in deze serie, de leftovers dus.

Moskou deel 1
Moskou deel 2
Moskou deel 3
Moskou deel 4
Moskou deel 5

1. Buitenwijk Otradnoe in het noorden van de stad.

2. Eén van de 'Seven Sisters' wolkenkrabbers in 'Stalinistische Gothische' stijl, gebouwd tussen 1953-1955.

3. Marktkraampjes en markthal in het centrum.

4. Roltrappen metrostation.

5. Binnenhof appartementen in het stadscentrum.

6. De toren van de Seven Sister 'Moskou Universiteit'.

7.

8.

9.

10.

11. De wijk Petrovska-Kazumovskaya.

12. Langzij allerlei kiosken.

13. Minibus en busstation bij metrostation Petrovska-Kazumovskaya.

14. Monument voor Yuri Gagarin, de eerste mens in de ruimte.

15. Het 120m hoge gebouw van de Academie van Wetenschappen.

16. Straat nabij Leninsky Prospekt.

17. Metrostation Leninsky Prospekt.

18.

19. Kitay-Gorod in het stadscentrum.

20. ...weer een 'Seven Sister'.

21. Tverskaya Ulitsa, een winkelstraat met veel exclusieve winkels.

22. Metrostation Ploshchad Revolyutsii.

23.

24. Ostankino toren.

25. Straat met lage flats met fastfood kiosk en bloemenkiosk.

26. Buitenwijk Yasenevo in het zuidwesten van de stad.

·
Member
4,559 Posts
Qua temperatuur waren er drie dagen met -17 overdag en drie dagen met -7 overdag. Omdat er vrijwel geen wind staat, is dat best uit te houden. Wel handschoenen aan en bij erge kou een petje op. Een aantal keer net te lang de handschoenen uit gehad voor het fotograferen, dan heb je ineens bijna geen gevoel meer in je handen.

Bij het lopen altijd oppassen voor bevroren gedeelten op de straat. Daarnaast krijg je met pekel en ontdooide sneeuw een flinke smurrie. Vooral op de wegen bij het oversteken en de trappen van de metroingangen en onderdoorgangen. Bijna een paar keer gevallen, maar gelukkig met capriolen toch staande gehouden. Ook de russen zie je glibberen en soms vallen. De sneeuw op trottoirs en wegen wordt met allerlei sneeuwschuivers opgeschept en met kiepwagens afgevoerd. Automobilisten hebben er kennelijk plezier in om bij het stoplicht abrupt te remmen en zo nog een stukje door te slippen richting zebrapad.

De hotelkamer was €58 per nacht. De hotelkamer was op de 7e etage. Het raam had ik vrijwel continu open. De blokverwarming staat namelijk altijd voluit en is niet zelf in te regelen. Toen ik voor het eerst de kamer binnenkwam stond de thermometer op 28 graden.

De keuken. Echter geen pannen en bestek aanwezig, dus niets kunnen koken. Het ziet er leuk uit, maar de kastjes zijn goedkoop hardboard met plakstrips met houtmotief.

Uitzicht vanaf hotelbalkon. Het hotel zat in eenzelfde 'commieblock'.

Uitzicht vanaf hotelbalkon.

De balkonreling zag er niet sterk uit, beter niet op leunen.

Het hotel van buiten.

Het hotel is de toren met de letters op de zijkant.

Het metrostation was ongeveer 10 minuten lopen vanaf het hotel.

Een aantal prijzen:
Minibusje van vliegveld naar metrostation: €0,90.
OV-chipkaart (borg en 30 dagen reistegoed): €21.
Nestea 0,5L flesje: €0,82
2 bananen: €0,48
Wrap met kebab bij straatkiosk: €1,50
Hotdog bij straatkiosk: €1,50
Bigmac plus cola: €2,17
Zak 8 zachte bolletjes (onbelegd): €0,35

Mijn russische vermomming werkte goed. Gemiddeld vroeg men mij 3,3 keer per dag de weg of iets over de metro. De vraag beantwoorden kon ik natuurlijk niet. Die russen vragen trouwens erg snel de weg, bijvoorbeeld zodra ze een metrostation uitkomen.

Ik reisde met de ICE-trein naar Keulen en vloog met GermanWings vanaf vliegveld Keulen-Bonn. Met op de heenreis een overnachting in Keulen. Totaalprijs goedkoper dan vanaf Schiphol en veel in de totale reistijd scheelt het niet. Vanaf het vliegveld Moskou Vnukovo nam ik een minibusje naar het metrostation. Deze vertrekt zodra de Ford Transit bus vol is (alle zitplaatsen bezet). De bedoeling is dat je dan het geld voor je ticket naar voren doorgeeft via de andere passagiers. Eventueel wisselgeld geeft de chauffeur weer door naar achteren.

Het vliegtuig was één grote reclame voor T-Mobile, het vliegtuig heette zelfs 'Spirit of T-Mobile'.

Keulen Hbf (Centraal Station).

Keulen centrum.

·
Registered
4,042 Posts
Op een of andere manier trekt foto 6 alle aandacht naar zich toe, erg mooi! De rest trouwens ook.

Maar nu zie ik het alweer, Hoogbouw010 en Cityskyscrapers... Waarom ben je actief onder 2 verschillende namen? :dunno:

·
-
3,630 Posts
Foto 18 heeft hét en de laatste foto is zo dramatisch, dat ik het bijna humor vind. Top serie!

·
Your advertisement here?
6,816 Posts
Niet allemaal toppers in deze serie?? Alle foto's zijn een genot om naar te kijken, en je reiservaringen zijn van grote waarde voor ons. Ikzelf neem in ieder geval aan nog een keertje naar Moskou te gaan.

·
Registered
4,042 Posts
^Ik vroeg me wel eens af wie die cityskyscrapers was, want zo nu en dan verscheen er een mooie fotoserie van hem, maar verder was hij nergens anders te vinden.

Trouwens... Gaaf, al die fotosites! Hoeveel ben je van plan daarvan te maken?

·
Registered
1,549 Posts
Mooie serie.
Ik vraag me af of ze daar ook van vorstverlet hebben gehoord (al bestaat dat hier ook bijna niet meer mits je baas bijna geen werk heeft)...

·
Bas
14,403 Posts
# Bedankt voor Moskwa #

Hartelijk dank voor deze afwisselende serie. Ik wil ook nog eens een keer richting Rusland, ik zie dat je in Moskou niet om komt van de honger. Ik heb twee jaar geleden al eens Warsawa mogen bezoeken, dat smaakt naar meer.

Het is inderdaad waar, dat je je zelf als een `local` moet vermommen. Dat werkt tenminste geen nieuwsgierigheid en zakkenrollers in de kaart, en ook door minder toeristische buitenwijken te bezoeken, krijg je een aardig beeld van hoe een samenleving is opgebouwd. Ik heb deze gegevens van jou hierboven genoteerd en op een dag vlieg ik ook die kant op.... maar niet in de winter, dat lijkt mij nu helemaal niks. Je moet zelf veel meer kleding meenemen en je bent beperkt in je actieradius. :crazy:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Wat nou 'niet de beste foto's' ;) Er zitten nog zat juweeltjes tussen.

лучший: # 18 (heel machtige uitstraling)

Ook leuk dat je een 'kijkje in de keuken' hebt gegeven, zo met een verhaaltje en foto's van het hotel waar je overnacht hebt.

·
Registered
4,042 Posts
@Railway stick: Ik denk dat een beetje winterkou juist wat toevoegt aan de sfeer van de stad. Ik ben van mening dat de meeste Oost-Europese steden het beste uit de verf komen in de sneeuw.

·
Captain
3,356 Posts
Typerende foto's, welke het vooroordeel van een grijze, grauwe stad bevestigen.
In speelfilms, zoals James Bond en The Bourne Identity laten ze Moscow ook eigenlijk alleen maar zien in Hartje Winter. Nooit midden in de zomer, als de mussen van het dak afvallen. Je zou haast gaan vermoeden dat dat een staaltje 'Pro Westerse-propaganda' is. Alsof het daar altijd grijs & grauw is.

·
Registered
3,062 Posts
Ik wou melden dat nummer 18 geweldig is, maar ik zie dat iedereen dat al heeft gedaan.

Nouja, alsnog dan.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Ook weer een heerlijke serie om naar te kijken.

In Kiev (Ukraine) staat het ook vol met die superkleine kiosken. In de avond sluiten ze niet, maar zetten ze gewoon een kaarsje aan voor wat licht!

Verder ook veel oude vrouwtjes die op een plank allerlei flesjes alcohol verkopen, de normaalste zaak van de wereld daar en iedereen loopt ook met alcohol over straat. Ach ja...je moet toch wat met die kou he...maar het is wel opvallend.

In Kiev was een groot gedeelte van de bevolking straatarm. We hadden in een winkeltje bananen gekocht, maar mn vriend vond hem niet te eten en gooide, zonder erg in, de banaan in de prullebak. Een oud vrouwtje wist niet hoe snel ze hem er weer uit moest graaien.

Op dat moment stond je er akelig bij stil, dat wij wel erg verwend zijn. Vond het echt een heel pijnlijk moment.

Ik zou graag ook nog eens naar Moskou willen, veel van de foto's zouden ook zo in Kiev gemaakt kunnen zijn, het lijkt best wel op elkaar.

1 - 20 of 22 Posts