Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Weer eens wat leuke Parijsplaatjes, hoewel ik eerlijk gezegd eerdere series over Parijs van je leuker vond. Toch wel weer fraai!

·
Banned
3,272 Posts

Sorry I don't speak Dutch but I must confess that this picture is so fantastic that it almost looks unreal. A typical parisien street, two lovers watching each other exchanging cute looks, two fabulous cars being stopped at the red light, and the Eiffel tower in the background. All those elements taken separately would really sound like a Paris postcard, but in your picture they simply look as an urban reality. It's simply amazing ! :eek:kay: :bow:

By the way, thanks also for your nice pictures of Seine-Saint-Denis. :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
(Bijna) geen bekende plaatjes, erg goed gedaan dus. Je weet ons toch steeds te verrassen zonder dat het gaat vervelen! Puik werk, favo's: # 4, 8, 11, 16, 19 en 28.

Nog een vraag: weet je waar dat teken in het stoplicht voor is zoals dat in de foto van de post boven me te zien is? Is dat net zo iets als we in Nederland pijlen in de lichten hebben, dat dit betekend dat je alle richtingen op kan? Nooit gezien... Valt me ook op dat al het straatmeubilair nieuw is (hekken, stoplichten, verkeersborden).

·
Administrator
30,131 Posts
Mooi, zo'n reeks met geen andere ambitie dan om het dagelijkse straatbeeld vast te leggen. :) Favoriet: #31

·
Wereldburger
869 Posts
Een fotoserie van Parijs wat ik nog niet eerder had gezien. Apparte serie met leuke foto's ertussen zoals foto 16 en 22.

·
Registered
4,042 Posts
Weer een geweldige serie! :applause: Een aantal mensen op foto 28 heb ik al eerder gezien op het forum, waar is die vrouw met de vliegende wieltjestas? ;)

Nu heb ik de vraag: Ik neem aan dat je een selectie maakt met je beste foto's. Aangezien je twee dagen in Parijs bent geweest en je zo'n grote serie kan laten zien, ben ik benieuwd naar hoeveel foto's je nu eigenlijk maakt tijdens zo'n weekend?

·
Member
4,560 Posts
@Ramses
Het waren zo'n 220 foto's, maar gemaakt op een beperkt aantal locaties dus meerdere foto's vanaf of rondom dezelfde plek. In deze serie bijvoorbeeld: foto's #3-5 in dezelfde straat (3 naar de ene kant en bij 4 kijk je de andere kant uit, 5 is een klein stukje verderop), #13-15 is hetzelfde pleintje, #31-33 vanonder een afdakje van dezelfde kiosk.

·
Registered
3,855 Posts
...

Op bijna geen enkele foto zie je nette locaties. Overal ligt troep op straat. Zoiets heb ik vrijwel niet gezien toen ik in Parijs was. Mooie foto's trouwens! :)

·
Bas
14,519 Posts
Het is maar waar je komt.

Hele mooie foto`s van een niet zo toeristisch deel van Parijs. Kijk, je komt daar als een toerist om de must sees te bekijken, of je komt er wat vaker en dan ga je de krenten uit de pap pikken. En juist dàn maak je de mooiste plaatjes, vooral in de ringen om het stadscentrum heen. De buurten waar HET gebeurt, of waar de echte sfeer te proeven is van de stad.

Dat is juist het leuke van elke wereldstad: Gewoon de minder bekende stadsdelen bezoeken. En daar moet je beslist wel enige ervaring en moed voor hebben, vooral in Parijs, waar de buitenwijken toch al niet zo goed bekend staan. Ik hoop, dat meer bezoekers van dit forum naar zulke onbekende buurten gaan om zo het echte urbane leven te genieten.....

Helaas heb ik in Parijs ook een keer als toerist de must sees bekeken, maar ja, als ik er nu weer zou komen, loop ik de route van bovenstaande fotograaf, dan maak je tenminste nog eens wat mee....

·
Registered
5,413 Posts
railway stick said:
Dat is juist het leuke van elke wereldstad: Gewoon de minder bekende stadsdelen bezoeken. En daar moet je beslist wel enige ervaring en moed voor hebben
Daar heb je gelijk in. Neem als ander voorbeeld New York, laten we het houden op Manhattan. Het lijkt mij echt gaaf om de sfeer te proeven in wijken als Tribeca, SoHo en The Village. Maar je gaat naar NY, er is niemand die naar deze wijken gaat voordat hij het ESB, Vrijheidsbeeld, Brooklynbridge e.d. bezocht heeft. Eigenlijk is dat ontzettend jammer. Stedentrips zijn vaak reisjes van slechts enkele dagen. Hoewel de bezoeker vaak wel meer dagen wil spenden aan zijn stedentrip, worden de reisjes vaak toch beperkt tot enkele dagen. De enige reden hiervoor is dat hotels in steden veel te duur zijn. Het zij zo...

·
-
3,631 Posts
Het zijn idd mooie en sfeervolle foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste foto's niet veelzeggend vind. Begrijp me niet verkeerd, maar het gros had net zo goed in een willekeurige andere stad gemaakt kunnen worden. Dus, even uit nieuwsgierigheid: maak je ook foto's met een ander thema dan 'streetlife'?

1 - 20 of 22 Posts