SkyscraperCity Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

·
kejje nagaan!
5,093 Posts
Bij het zien van deze schitterende foto's hóór ik als het ware de geniale, door Yann Tiersen geschreven soundtrack van Amélie (tegenwoordig te pas en te onpas misbruikt in allerlei programma's en commercials, desondanks ga ik hem nu toch opzetten!) door mijn hoofd galmen.....heerlijk...!

·
Member
4,567 Posts
@supercees
De locatie moet jouw bekend zijn!

@bobdebouwer
Beroep: IT-auditor/consultant. Alle foto's in volledige Auto-stand en autofocus, zonder statief en geen preview/deleten tijdens fotograferen. Op iedere goede locatie meerdere foto's gemaakt. Vooral als je lopende mensen, rijdende auto's enz. wilt, want je hebt niet in de hand of je bij het overhalen van de trekker precies een mooie (loop)houding e.d. te pakken hebt of dat een voetganger, auto, fiets precies op een mooie positie staat. Dus vaak een serie van dezelfde foto maar telkens met andere voetgangers, auto's en een iets andere positie/zoom. In totaal 330 foto's gemaakt op zo'n 20 verschillende locaties. Meestal herken ik de goede locaties/situaties wel direct, dus iedere locatie is dus minimaal 1 goede foto. Er waren er zo'n 20 technisch mislukt (tegenlicht, scherpstelling mislukt, bewogen vooral bij metro). Van de rest kies ik de mooiste, uiteindelijk zo'n 34 foto's. Dit komt trouwens overeen met mijn gemiddelde, want bij alle (lang)weekendreisjes zit ik op zo'n 10 tot 20 goede foto's per dag (eigenlijk -te- weinig). Om je een idee te geven hier een ruwe onbewerkte thumbnail serie van 21 foto's die gemaakt is op dezelfde locatie en waaruit uiteindelijk 2 goede foto's kwamen:

1 - 18 of 18 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.