SkyscraperCity banner
1 - 12 of 12 Posts

·
arnhmember
1,490 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Alle foto's zijn afgelopen week door mij gemaakt. En ze zijn expres een tik groot: vast niet zo erg. Het zijn niet alleen foto's van de Prins Clausbrug overigens. Vanaf de parkeergarage van winkelcentrum kanaleneiland bleek je best een leuk uitzicht te hebben op andere delen van Utrecht.

1. De Prins Clausbrug ligt over het Amsterdam Rijnkanaal en verbindt Kanaleneiland met Papendorp. De brug is ontworpen door UN Studio.

2. De Prins Clausbrug van onderen, zijde Kanaleneiland.

3. Einde van de wereld

4. Nabij staat het van Dommelenhuis.

5. De Prins Clausbrug, 92 meter hoog

6. Regenachtig weer op komst

7. Op de achtergrond kantoorgebouwen in aanbouw te Papaendorp van 11 hoog.

8. Inktpot, Domtoren, Park Nieuweroord

9. Hojel City Centre, NH Hotel. De Belastingdienst is ook te zien op de achtergrond.

10.

:)

·
Registered
831 Posts
Doet me steeds erg denken aan een andere brug, weet niet meer precies welke, als ik er met de trein voorbij ga. Wel een erg mooie brug.

Erg mooie foto's, vooral 7 & 10!

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Mooie brug... en mooie reeks foto's!

·
Accepteer Geen Middelmaat
1,491 Posts
Mooie brug toch.
Alleen spijtig dat ze juist in deze uithoek zo'n mooie brug naar Leidsche Rijn leggen, terwijl bij de veel belangrijkere verbinding bij Leidsche Rijn Centrum een 13-in-een-dozijn boogbrug komt.

Maar ja, misschien is het JUIST daarom gedaan. Zo trek je wat meer aandacht naar deze uithoek.

·
Alias Thec
1,365 Posts
wicher said:
Mooie brug toch.
Alleen spijtig dat ze juist in deze uithoek zo'n mooie brug naar Leidsche Rijn leggen, terwijl bij de veel belangrijkere verbinding bij Leidsche Rijn Centrum een 13-in-een-dozijn boogbrug komt.

QUOTE]

je bedoelt de brug langs Douwe egberts? Dat wordt nog lachen daar. Het schijnt zo te zijn dat DE een stuk grond moet afstaan om daar een bredere brug t ekunnen aanleggen. Het daar nl ruimte voor een vierbaans weg

·
Illustrateur
13,092 Posts
hij lijkt een beetje op die nieuwe brug in luik....

ik ben wel benieuwd naar die brug van utrecht-centrum naar leidsche rijn centrum. ik hoop dat daar ook wel iets leuks komt :)

·
Accepteer Geen Middelmaat
1,491 Posts
Tim B said:
je bedoelt de brug langs Douwe egberts? Dat wordt nog lachen daar. Het schijnt zo te zijn dat DE een stuk grond moet afstaan om daar een bredere brug t ekunnen aanleggen. Het daar nl ruimte voor een vierbaans weg
Daar ja.
Tja. De bruggen daar zijn nu geloof ik 2 rijstroken en 2 sporen, en dat moet naar ik meen 4 rijstroken + 2 busstroken + 4 sporen worden, met bredere fietspaden. Geen wonder dat er wat extra ruimte voor nodig is.
En dan te bedenken dat men eerst nog een speciale busbrug wilde leggen ong. 250 m zuidelijker, precies in het verlengde van de Vleutenseweg. Die is niet doorgegaan omdat DE het niet pikte dat die NOG meer over haar grondgebied ging.

Op die plek hoef je trouwens niet veel spannends te verwachten. Volgens mij wilden ze gewoon voor een standaard boogbruggetje gaan. Zoals er nu ook ligt maar dan breder. Zie ook hier.

·
Captain
3,356 Posts
Ja, ik blijf 't een geweldige brug vinden.
Ze mogen 'm van mij gerust copy-pasten voor de verbinding Wilhelminapier-Katendrecht.
3e-/4e Stadsbrug mag ook. Maar dan 1,5 keer hoger natuurlijk ;)

·
Captain
3,356 Posts
Dat zou niet eens zo'n heel erg verkeerd idee zijn. De maas is op de locatie waar ze die 3e Stadsbrug willen planten nog altijd breder dan daar waar de Erasmusbrug hem overspant. Ik wil op z'n minst een hoger brugdek. Zo ongeveer net zo hoog als Van Brienenoordbridge. Voegt enorm veel toe aan de stedelijke beleving.

1 - 12 of 12 Posts