SkyscraperCity banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #1 ·
All photos taken between 16-22 Apr 2005.

1. Shimbashi area.

2. Shimbashi area.

3. Homeless people in Ueno park.

4. Homeless people in Ueno park.

5. Homeless people in Ueno park.

6. Tokyo metro.

7. View towards Shinjuku shopping area from Tokyo Metropolitan Government Building observatory.

8. Ikebukuro area.

9. Ikebukuro area, Japanese Vloepkleedje.

10. Ikebukuro area.

11. Pachinko gambler.

12. Shibuya area.

13. Shibuya area.

14. Shibuya area, worker.

15. Soda machines on street in Akihabara area.

16. View from world Trade Center observatory.

17. Tokyo Tower.

18. Shimbashi area with Shinkansen high speed train (model 500).

19. View from Tokyo City View observatory.

20. View from Tokyo City View observatory.

21. View from Tokyo City View observatory.

22. View from FUJI TV observatory.

23. Roppongi area.

24. Tokyo metro.

·
Banned
3,385 Posts
kijk, dit is de Tokyo die ik wou zien, de beste van je threads tot zover 010.

10,11,15,16,17,18 (die shinkansen, wow!),19.

Is het waar dat je in bijna in alle straten wel een pachinko hebt? en maken die dingen niet enorm veel herrie? ben je nog bij een karaoketent binnen geweest?

hoe zit het met die daklozenpark? ik bedoel, ik heb nog nooit zoveel daklozen bij elkaar gezien in een stad, en zo te zien wonen ze daar ook nog :eek:

·
Banned
3,385 Posts
@010

Dat Shinjuku he, is dat dat wolkenkrabbergebied, waar je ernaast een enorm winkelwijk hebt met veel neon enzo?

·
Registered
1,214 Posts
:eek2:

Wat een stad! En wat een foto's! Echt stuk voor stuk super!

En inderdaad die zwervers, wonen die zo gestructureerd samen in een park? Wordt daar niets tegen gedaan ofzo?

Iemand had het over het ontbreken van een stoep als typisch Japans. Een ander typisch Japans beeld vind ik die enorme zebrapad-pleinen die je ook op foto 13 ziet.

·
Fremdkörper
1,227 Posts
Die daklozen hebben het in Tokyo nog aardig voor mekaar. Gezellig, samen op de camping...

Is er eigenlijk in Tokyo nog iets ouds over? (wijken, gebouwen)

·
Member
4,559 Posts
@Dennis
Pachinko vind je alleen in de winkelgebieden in het centrum. Sommige zijn wel 3 etages vol. Zowel mannen als vrouwen spelen er. Het maakt een hels kabaal, al die metalen balletjes die door al die apparaten heen vallen. Nee, een karaoketent heb ik niet bezocht. Shinjuku is inderdaad aan de ene kant van het treinstation een wolkenkrabbergebied en aan de andere kant een winkelgebied met neonreclames. Die daklozen wonen in een aantal perkjes tussen de bomen in een gewoon park.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
bobdebouwer said:
:D Mooie en leuke serie :D foto 20: Schielandtoren in het groot en meervoud?
Wilde ik ook net vragen, of die Japanners gewoon de Shielandtoren schaamteloos gejat hadden??? :D

Mooie serie van een ultieme stad!

34,877 Posts
Ja mooie serie weer, jammer dat ik nog geen foto's voorbij heb zien komen van de soms buitengewoon rare architectuur die je in tokyo veel tegenkomt.

Maar dat doet niets af aan de kwaliteit van deze foto's!

·
Aanstormend talent
708 Posts
Prachtige serie, ik ga nog niet eens noemen welke foto's ik allemaal in het bijzondeer mooi vind; ik kan niet wachten op deel 4!

1 - 20 of 20 Posts