SkyscraperCity banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Images of cityscapes
286 Posts
Discussion Starter · #1 ·
All photos taken between 16-22 Apr 2005.

1. Nihombashi area.

2. Ginza area.

3. Ginza area.

4. Capsule hotel.

5. Ikebukuru area.

6. Shibuya area.

7. Shibuya area.

8. Shibuya area.

9. Shibuya area.

10. Pachinko gamblers.

11. Akihabara area, electronics shop.

12. View from the World Trade Center observatory.

13. View from Izumi Garden Tower, sky lobby 24th floor.

14. Venus Fort shopping center, imitation baroque period French and Italian streetscapes with a computer-controlled sky that changes from sunrise to midday, dusk and night.

15. View from Tokyo City View observatory.

16. Minato area.

17. Tokyo Tower.

18. Minato area.

19. View from Odaiba water front.

20. Shimbashi area.

21. Pachinko gambling hall.

22. Marunouchi area.

23. Ikebukuru area. Large version.

·
Banned
3,385 Posts
Geweldig man, helemaal top

4,6,8,9,10,11,12,15`17,19 en die pano - topfotos! :applause:

Is dat Ikebukuru gebied ergens naast een druk plek? vet man die pachinkos

·
Member
4,559 Posts
1. Tokio is duur: Niet waar! Tokio is voor toeristen dus accommodatie, OV en eten/drinken goedkoper dan London of Amsterdam. Laat staan het dure Scandinavië zoals Kopenhagen. Wat voorbeelden van prijzen in Tokyo: Gekoeld flesje 500ml coca-cola in 24/7 supermarktje (overal in de stad kom je deze tegen): €1,00. Internetcafe 1 uur internet: €3,50. Twee koelverse boterham sandwiches €1,60 tot 2,30 (afhankelijk van beleg). Gekoelde appelsap of chocolademelk 500ml: €0,75. McDonalds menu €4,75. Japanse lunchbox of eenvoudige Japanse maaltijd in restaurantje: €3,50. Dagkaart metro/trein/bus/tram: €11,00. Dagkaart metro: €5,00.

2. Mensen met witte handschoenen die reizigers in metro's/stadstreinen duwen: Niet gezien. Ben in de spits op het drukste trein/metrostation geweest, maar heb zulke taferelen niet gezien. Trouwens wel in Hong Kong, in de ochtendspits op een metrostation in een buitenwijk. Het was echter niet zo druk dat duwen nodig was, maar bij iedere deur stond een huisvrouw met hesje en witte handschoenen.

3. Luchtvervuiling: Niet! De Japanners die je met een wit operatiemasker ziet, hebben dit tegen hooikoorts.

Naast frisdranken ook veel keuze in sappen, icetea, melk en ice coffee in de 24/7 shop.

In de middag kan je dit soort lunch boxen (warm) kopen bij straatverkopers, lekker voor maar €3,50.

Een washlet (verwarmde toiletbril en ingebouwde bidet/sproeier) in mijn business hotel, voor €50 zonder ontbijt. Prima locatie, 5m vanaf trein- en metrostation, aan de overkant een 24/7 supermarktje en rondom het station McDonald's, KFC, Wendy's hamburgers, Mos Burger, en diverse Japanse restaurantjes. De goedkoopste gewone business hotels zijn tussen de €50 en €80. Gewone Japanse guesthouses (ryokans) vanaf €40, goedkoper zijn de capsule hotels (leuk voor één nacht, maar onhandig en onprettig voor langer verblijf) en hostels (eigen kamer vanaf €25 gezamelijke douche/wc).

·
Breda parel v/h zuiden!
590 Posts
Ook deze foto's bevestigen mijn idee, Tokio lijkt mij veel interessanter en overweldigender dan bijv New York. Mede doordat New York zo ''bekend'' is van boeken, TV, en films. Tokio is mega groot maar ook erg onbekend en dat maakt het voor mij zo interessant.

Foto's zijn idd geweldig! :eek2:

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
Super pics tokio is inderdaad met stip gestegen in het nog te bezoeken lijstje :cheers:

·
kejje nagaan!
5,050 Posts
Prachtige foto's weer...en zo'n lunchbox voor maar drie euro vijftig? Ongelooflijk, hier zou je voor zo'n bakje magnetronvoer (of is de kwaliteit daar beter? Zal vast wel, het ziet er op de foto in ieder geval erg aantrekkelijk uit!) al gauw het dubbele moeten neertellen...

Ik dacht ook altijd dat Tokyo zo schreeuwend duur was. Waarschijnlijk geldt dat dan voornamelijk voor de reis erheen. Toch ongelooflijk hoe vooroordelen die je links en rechts hoort zich in je hoofd nestelen.

·
Member
4,559 Posts
@Dennis
Zowat ieder metro- en treinstation heeft trouwens gratis openbare toiletten, vaak schoon maar dat zijn gewoon pisbakken of hurktoiletten. In warenhuizen hebben ze wel van die luxe toiletten, gratis! Ook handig is dat ieder metro- en treinstation kluisjes heeft om je tas in op te bergen, €2,25 voor een dag.

@Mojito
Het 'duur zijn' is waarschijnlijk alleen voor expats, die tijdelijke woonruimte nodig hebben. En dan tellen de luxe restaurants ook mee. Als gewone toerist heb je daar niks mee te maken. Hetzelfde met Moskou, staat wel in de lijstjes als een dure stad maar is voor toeristen goedkoop. De vliegreis is wel behoorlijk duur, zorg dus dat je een aanbieding vindt met gratis tussenstop in Hong Kong, Kuala Lumpur of Singapore, waar je dan bijvoorbeeld ook een week blijft. Zo heb je twee reizen in één.

·
kejje nagaan!
5,050 Posts
Voorlopig laat mijn financiele situatie en die van mijn vriendin zo'n reis, die we op de langere-termijns-things-to-do lijst hebben staan, toch nog even niet toe...maar bedankt voor de tip!

·
Neon overdose
3,993 Posts
Great! My favourite city everywhere.

34,876 Posts
Meest interessante serie vind ik! Van die winkelding met neplucht stond ook in een boek over tokyo geschreven dat ik net gelezen heb. mja, 08/09-06 wordt Tokyo/Japan voor mij denk ik.

1 - 17 of 17 Posts