Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Member
4,560 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Een compilatie van foto's (de meeste zijn eerder gepost in 2001-2006 in diverse threads) gemaakt vanuit verschillende hotels en altijd vanuit eigen kamerraam of kamerbalkon. Alleen in Chicago gevraagd naar een hotelkamer met Sears Tower uitzicht, in de rest van de gevallen is de kamerlocatie/uitzicht toeval. Natuurlijk ook veel hotelkamers gehad zonder fraai uitzicht of met alleen een matglas klapraampje naar een binnenschacht. De prijzen van de hotelkamers in deze fotoserie variëren van €10 (Caïro) tot zo'n €70 per nacht.

1. Chania, Kreta (2001). Uitzicht op het OV-busdepot.

2. North Queensferry, Scotland/UK (2001). B&B vlak naast de Forth Railway Bridge.

3. Peking (2002).

4. Miami Beach (2002). Tegenover het art-deco Delano hotel.

5. Brussel (2002).

6. Chicago (2002).

7. Moskou (2003). Ostankino TV-toren van 540m.

8. St. Petersburg (2003).

9. Moskou (2003).

10. Monterosso al Mare, Italië (2003). Een dorpje maar toch 'flatbouw'.

11. Can Pastilla, Majorca (2003). Vlakbij de hoofdstad Palma.

12. Malaga (2003). Direct tegenover de Plaza de Toros uit 1876.

13. Llandudno, Wales/UK (2003). B&B met uitzicht over deze Victoriaanse badplaats.

14. Lido di Venezia, Venetië (2003).

15. Douglas, Isle of Man (2003).

16. Hong Kong (2003).

17. Hong Kong (2003).

18. Bangkok (2003).

19. Bangkok (2003).

20. Bangkok (2003).

21. Frankfurt am Main (2004). Hotelkamer aan achterzijde kan ook goed uitzicht hebben, hier met de MesseTurm (257m).

22. Berlijn (2004). Modern jaren '70.

23. Londen (2004). Hotel bij Wembley met Canary Wharf, BT Tower en London Eye.

24. Caïro (2004). Balkon met uitzicht op de Nijl en Cairo Tower (187m).

25. Londen (2005). Hotel in Docklandsgebied tegenover eco-woonwijk.

26. Tokio (2005). Top van Tokyo Tower nog net te zien boven schuine dakje links.

27. Boedapest (2005). Hotel in een buitenwijk.

28. Londen (2005). Hotel in de Docklands.

29. Parijs (2005).

30. Istanboel (2005). Hotel in de oude wijk Sultanahmet, zon komt door na ferme regenbui.

31. Moskou (2006). Hotel zat in eenzelfde flat.

32. Berlijn (2006). Dit ziekenhuishotel met uitzicht op binnenplaats en ziekenhuis was op dat moment vrijwel de enige te vinden betaalbare lastminute.

33. Scarborough, England/UK (2006). B&B met uitzicht op de achtertuinen.

34. Saltburn, England/UK (2006). B&B vlakbij Middlesbrough met uitzicht op de Noordzee.

35. Boedapest (2006). In dezelfde buitenwijk als foto 27 maar ander hotel.

·
Hoogvlieger
1,793 Posts
Leuke invalshoek. Vanuit welk hotel heb je foto 19 gemaakt? We willen een dezer dagen ook nog een hotel in Bangkok boeken en dat ziet er wel hoog uit! :)

·
Bike It!
22,249 Posts
Origineel inderdaad! Je hebt al een ferm stukje van de wereld gezien de laatste jaren.
En je weet de hotelletjes goed te kiezen. Wij zitten veelal in hotels met zicht op de uitzichtloosheid... ;)

·
Member
4,560 Posts
Discussion Starter · #8 · (Edited)
@Tweety
Foto 19 is het Baiyoke Sky Hotel, één van de hoogste hotels ter wereld in de Baiyoke Tower II. Je ziet het gebouw links op foto 18. Het ontbijtrestaurant is op de hoogste verdieping en je mag ook eenmaal gratis naar het uitkijkplatform op het dak.

@NegaSado
Je had een fantastisch uitzicht! Dit uitzicht was toch wel uit je hotelkamer? Anders telt het niet voor deze thread.

·
Bas
14,555 Posts
Leuk en origineel.

Heel mooi om zo`n thema als hotelkamer-uitzichten aan te snijden. Meestal is zo`n uitzicht niet je-van-het, vooral als je in hele grote steden zit. Soms heb je dan niet eens genoeg licht om een foto te maken, of zit je gewoon tegen een muur aan te kijken. Maar je hebt er klaarblijkelijk toch nog wat van gemaakt. En die foto van Malaga, die heb je een keer gebruikt voor `Raad de Stad`, da`s wel aardig, ja .....:)

·
Registered
498 Posts
Wauw, mooi hoor! Je hebt idd al veel van de wereld gezien!

Als ik zo onbeleefd mag zijn mijn mooiste hoteluitzicht te plaatsen:
Naar rechts:

Naar links:

Vanuit dit hotel:

Hotel Kolowrat, Javorina, SK

·
Enjoy your freedom!
7,596 Posts
Foto 28 is toch dicht bij London City Airport? Mooie serie :eek:kay:

·
Registered
69 Posts
Prachtig om een stad zo vanaf de hotelkamer te fotograferen.Vooral die van Moskou zijn subliem, alleen vrolijk wordt je daar niet volgens mij in de winter. Maar wat voor werk doe jij als ik vragen mag, of waren dit vakanties?

·
Registered
7,022 Posts
Erg interessante serie.......super zelfs :).

Chania is een bijzonder fraaie stad in mijn ogen, we kwamen er toevallig terecht nadat we er een flinke dagtocht (autorit) aan vooraf hadden afgelegd.
In 3 dagen zelfs meer dan 1000km .........

De foto van Brussel is geweldig, vooral de dichtheid doet niet onder aan de grootste steden op deze aarde, misschien zelfs wel beter kwa afwisseling dan de gemiddelde metropool.

Foto 28 is toch dicht bij London City Airport? Mooie serie :eek:kay:
Misschien zelfs vanuit één van deze Hotels (Hoteluitzicht waar ik verbleef) ?

De steden uit het Oostblok, waaronder Moskau geven mij ook altijd dat typische Film gevoel (wat fir al aangaf).
Zelfs in Berlijn zijn dit soort factoren aan de orde van de dag :)............

1 - 20 of 21 Posts