SkyscraperCity Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
fastshooter
1,118 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier is een serie foto's van Luik van een jaar of twee geleden. Het zijn vnl. "straat scenes", foto's die ik niet zo vaak maak. Meestal fotografeer ik de hoogbouw en de skyline, maar geïnspireerd door de Amsterdamseries van CborG heb ik wat straatscene-foto's bij elkaar gezocht.

Enjoy!

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Alleen op de wereld...

8. Steile straat.

9.

10. Rust in de stad.

11.

12. Er is ook een Zeeman...

13. De steilste straat, de Rue Van Bueren, van beneden.

14. En van boven, niet ingezoomd.

15. Van boven, ingezoomd.

16. De hoogbouw van Luik is van het type beton-architectuur en vaak bovendien slecht onderhouden. Dit is nog een van de betere hoge gebouwen.

17. Groen in de stad.

:cheers:

·
Registered
1,361 Posts
^^de meeste Nederlanders zijn door de route du soleil-langs-de-Maas-kant opgevoed, tenminste ik wel. Nadat ik op m'n 18e 'ns het centrum verkende zag ik toch dat Luik zeer veel charme en gezelligheid kent.
Mooi hoe je de hoogteverschillen in de foto's laat zien Erwin! :eek:kay:

35,468 Posts
Mja, Luik is ook zo'n geval waarbij imago en werkelijkheid ver uit elkaar liggen, net als bij Tilburg en Rotterdam bijvoorbeeld. Ben er vaker geweest en de stad is best mooi, niet lelijker dan Antwerpen bijvoorbeeld terwijl die stad overal de hemel in wordt geprezen.

Mooie serie!

·
kejje nagaan!
5,099 Posts
Ook ik zie hier nu een andere kant van Luik (ken alleen die doorgaande weg langs de Maas, met al die vervallen zooi eromheen...maar het is dan ook alweer bijna tien jaar geleden dat ik daar was)...

En een hele bijzondere straat, die trap. Doet me denken aan Barcelona, de route van het metrostation naar het Parc Guell. Of de karakteristieke Calle Padre Pico in Santiago op Cuba. Maar deze is wel wat aparter, want hij is een flink stuk hoger, hij lijkt in een keer door te lopen en hij moet het zonder roltrappen doen. Fraaie foto's!

·
Registered
6,495 Posts
Bij ons Vlamingen is deze stad nogal onbekend. Tja Amsterdam zijn we al eens geweest, en daar antwoorden ze ons in het Engels in de winkels. Brussel lijkt voor sommige Vlamingen al op het buitenland door het Frans en de on-Vlaamse grootstedelijkheid, maar Luik is dan wel totaal onbekend bij velen. En onze route-du-soleil loopt langs Namen of Lille, dus zelf de troep langs de snelweg hebben velen niet gezien.
Mooie fotos :)

·
Zitterd veur ummer
2,139 Posts
Dit is toch heel anders dan de meeste plaatjes op het forum van Luik, geen lelijke hoogbouw maar het oude stadscentrum. Vele mooie foto's, vooral het bijna lege straatje is erg goed gelukt. Heb je trouwens nog wat tips wat je in Luik het beste kan doen behalve een bezoek aan de Luikse markt te brengen en een pilje te drinken? Ben al lang van plan om nog een snaar Luik te gaan en deze foto's maken me alleen maar enthouisaster.

1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.