SkyscraperCity banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Hoogvlieger
1,778 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Een weekendje Beton, Bier und Bratwurst. Foto's in chronologische volgorde...

01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

·
visit the world
8,134 Posts
dito, uitgebreide serie met stukjes FFM die ik niet zo vaak gezien heb, danwel weer eens vanuit een ander oogpunt bekeken! :)

In welke toren/kerk ben je geweest voor foto's nr 36/37/38 ? :)

·
Banned
3,985 Posts
Blijft een gekke stad, plat als een pannenkoek met een paar reuzen in het midden. De torens afzonderlijk zijn prachtig, alleen de skyline ziet er een beetje ondoordacht uit.

Mooie sfeerimpressie, die gebouwen op de laatste foto, zalig.

·
Registered
170 Posts
^^ ik vind dat juist prachtig aan Frankfurt: een goed samenhangend stedelijk weefsel met hier en daar verdichting met een mooie slanke toren (goed te zien op foto 30). Ik ben dan ook blij dat Rotterdam is gekomen met een soortgelijke hoogbouwvisie

Thnx voor de foto's!

·
Registered
34,672 Posts
dito, uitgebreide serie met stukjes FFM die ik niet zo vaak gezien heb, danwel weer eens vanuit een ander oogpunt bekeken! :)
Prachtige serie van deze boeiende stad. Begin december ga ook ik naar Frankfurt. :)

·
-
3,630 Posts
Leuke fotoserie! Ik krijg spontaan zin om binnenkort ook die kant op te gaan. ;)

·
Registered
34,672 Posts
^^ Met welke trein? ;) en wanneer precies....ik ga eerste weekend van december ook wel naar duitsland met de ICE maar dan naar Keulen :)
Ik ga met de auto daar ik eerst ook nog naar Ludwigshafen en Darmstadt ga. Dat is op donderdag 02-12 t/m zaterdag 04-12. ;)

·
visit the world
8,134 Posts
Ik ga met de auto daar ik eerst ook nog naar Ludwigshafen en Darmstadt ga. Dat is op donderdag 02-12 t/m zaterdag 04-12. ;)
met de auto :eek:hno: ;)
Kan je hem gelukkig een keer goed uitlaten als alles meezit daar bij onze oosterburen, want soms is het daar ook drama met wegwerkzaamheden :D ;)

·
Registered
34,672 Posts
^^ Ik ben Captain Slow. Heb totaal geen haast, zelfs niet op de Autobahnen (waar ik wel wat sneller rijd dan in NL ;)).

·
Registered
9,298 Posts
Is niemand er dan van de 16de tot en met de 19de? :( Ik ben zelf met de ICE en ik verblijf in het Intercontinental.

·
Registered
2,013 Posts
Zier er naar uit dat het weer niet beter kon! Favo's: #5, 8, 19 en 25!

Dat paleis van foto 26, ziet dat er in het echt niet een beetje nep uit of is het wel geslaagd?

·
Registered
4,042 Posts
Dat paleis van foto 26, ziet dat er in het echt niet een beetje nep uit of is het wel geslaagd?
Het paleis ziet er op zich goed uit, daar is echt wel de nodige tijd en geld in gestoken. Maar uiteindelijk is het gewoon een lege huls geworden die absoluut geen binding heeft met het achterliggende winkelcentrum (terwijl paleis en winkelcentrum in de opzet wel bij elkaar horen). Het paleis lijkt er nog even te zijn neergekwakt om zodoende de naam Palaisquarters te rechtvaardigen. Het staat met de achterzijde naar de ingang van het winkelcentrum, eigenlijk blokkeert het de ingang zelfs wat. Dat is natuurlijk ook een groot nadeel van het winkelcentrum zelf. Op zich een erg mooi complex, maar de ingangen zijn maar moeilijk te vinden.

Zo'n retrokasteeltje kan best leuk zijn, maar dit is wel erg ondoordacht gedaan. Hier had een hypermoderne glasgevel veel beter gestaan.

·
Registered
2,013 Posts
Het kasteeltje staat waarschijnlijk wel op de originele plek, maar die plaatsing (foto 12) anno nu is dus erg ongelukkig? Gelukkig ziet er zelf wel goed uit, ook irl!

·
Registered
4,042 Posts
maar die plaatsing (foto 12) anno nu is dus erg ongelukkig?
Op de huidige manier wel. Het was beter geweest als het winkelcentrum direct aansloot op het kasteel, zodat de statige kasteelingang direct de toegang was tot het winkelcentrum zelf. Die achterkant van het kasteel is toch overbodig, het dient enkel ter decoratie van een (net zo overbodig) steegje naar de ingang van het winkelcentrum. Met enige creativiteit valt er best een gave mix/overgang te maken tussen 'oud' en nieuw.

1 - 20 of 21 Posts