SkyscraperCity banner

1 - 14 of 14 Posts

·
Urbanist
3,226 Posts
Discussion Starter #1
Afgelopen maand Frankfurt bezocht. De stad viel een beetje tegen. De sfeer was niet fantastisch en de pleinen erg druk. Door de verschillende soorten bebouwing en de plaatsing ervan oogde het geheel chaotisch. Maar aan de andere kant is het een stad waar je perfect kan shoppen (als je daarvan houdt). Én, het is een fantastische stad om te fotograferen. De stad is erg fotogeniek, mede door de aanwezig hoogbouw. Ik heb in de gouden uurtje foto's gemaakt. Het licht en de bewolking was ideaal. Zie hieronder het resultaat. Veel plezier

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

·
Registered
34,033 Posts
^^ Mee eens. Een fijne reportage van deze hoogbouwstad.

·
Derp?
2,171 Posts
Mooi hoor! Foto 19 springt er voor mijn uit :)

Ik ben ook nog een serie van de Main-metropool aan het samenstellen, ook met veel wolkenluchten. Hoop dat-ie een beetje kan meekomen met deze foto's. Ben er twee weken geleden geweest, en de stad beviel me beter dan verwacht: druk, daardoor erg levendig. Veel leven op straat (het was zomers warm en onweerderig), ook 's nachts.

·
MP
9,426 Posts
Wij hebben onze Duitslandreis verleden week ook in Frankfurt afgesloten. Altijd prettig om in Frankfurt te zijn: een mooie stad met veel voorzieningen, prachtige contrasten en een verzorgd, gezellig centrum. De echte sfeer vind je in Sachsenhausen, over de rivier: de appelwijncafés in de Textorstraße (niet dat toeristische stukje) en de mooie 19e eeuwse pleinen zijn minstens zo charmant als de hoog- en herbouw in het centrum. 't Is een ideaal begin- en eindpunt van een rondreis door Duitsland.

Tijdens mijn laatste bezoek heb ik zelf geen foto's gemaakt, maar dat tekort wordt door deze mooie serie weer goed gemaakt :)

·
Registered
5,823 Posts
Mooie foto serie
Favo's 4, 19, 25 en 31.

Zonder de hoogbouw zou het maar een middelmatige stad zijn voor Duitse begrippen. Het centrum daargelaten, vond ik het ook niet bepaald de mooiste en interessantste stad.
Ben niet zoals Plaas in Sachsenhausen geweest. Dus kan daar niet over oordelen, maar het centrum en omgeving vond ik niet bepaald sfeervol.

·
Of je worst lust
578 Posts
Mooie foto's. Vind Frankfurt niet de meest spetterende stad, maar toch wel een fijne stad. Het ontwerp van het gebouw op foto #2 is trouwens gebaseerd op een glas Ebbelwoi (Appelcider):

Naast Sachsenhausen is een andere leuke straat/buurt de Berger Strasse te Frankfurt Nordend-Ostend, het is daar ook minder toeristisch, maar toch een levendige straat.

34,792 Posts
In Frankfurt moet je de leuke plekjes net als in Rotterdam weten te vinden. Daarom vinden veel mensen het een minder leuke stad, die hebben die leuke plekjes niet gevonden.

De keren dat ik geweest ben vond ik het een erg leuke stad en natuurlijk is het genieten van de echte skyscrapers. Moet ook weer eens die kant op want is alweer bijna 10 jaar geleden!

Vooral het licht op foto 17 is erg mooi trouwens!

·
Moderator
16,855 Posts
Leuke foto's. Ik vond Frankfurt deze week geweldig, kwam misschien ook omdat ik er was tijdens het Frankfurter museum festival. Heel veel sfeer en gezelligheid!

·
Registered
4,447 Posts
Fijne serie!

Ik ben wel een aantal keren langs Frankfurt gereden en heb de skyline van ver gezien, maar ik ben nog nooit echt de stad in geweest.

Afgaande op de foto's lijkt me het een best fijne stad, vooral die contrasten tussen oud en nieuw lijken mij interessant.

Wat ik mij afvraag: staat er überhaupt wel een fatsoenlijke woontoren in Bankfurt? Er staan nog wel her en der wat torens in aanbouw, maar volgens mij zijn dat allemaal kantoortorens.

1 - 14 of 14 Posts