SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Onlangs een weekje Gambia gedaan. Mij is het prima bevallen, hopelijk bevallen de foto's jullie ook.

1. Ondanks de vele culturele uitstapjes die verderop in deze serie te zien zijn was de belangrijkste reden om voor Gambia te kiezen toch de combinatie van zon, zee en strand.

2. Voor Afrikaanse begrippen is Gambia een stabiel land wat zichzelf goed aan het ontwikkelen is. De huidige president is dan ook een populair man en kom je regelmatig tegen in het straatbeeld.

3. Krokodillen zijn heilige beesten in Gambia. Ieder dorp heeft ook een eigen krokodillenpoel. Toeristen mogen de beesten ook gewoon aanraken. Ze worden in de ochtend volgepropt met vis zodat ze de rest van de dag geen honger meer hebben en dus niet reageren op de mensen.

4. Vervolgens een uitstapje naar de hoofdstad Banjul gepland. Ondanks dat de temperatuur rond de 35 graden ligt en de meesten de schaduw prefereren.

5. Richting de Albert Market in Banjul. Waar wij naar de supermarkt gaan voor alles is hier alles te verkrijgen op de markt. Een gezellige Afrikaanse chaos is het op de markt.

6. Ook wanneer je een koeienbek wilt ben je op de markt op de juiste plek

7. Het Islamitische offerfeest was in aantocht en de traditie is dat iedere familie dan een bok slacht. Er was een enorme handel in deze beesten gaande op dit moment.

8. Dankzij de inspanningen van de president zijn de laatste jaren veel kinderen naar school gegaan. Uiteraard allemaal netjes in schooluniform

9.

10. Zonsopkomst op de rivier de Gambia

11. Alternatieve vormen van reclame

12. Doordat Gambia aan het water gelegen is kan er goed landbouw plaatsvinden. Veel Gambianen zijn dan ook werkzaam in deze sector.

13. Vervolgens met de ferry vanuit Banjul naar Barra. De oversteek is een happening op zich. De boot wordt overvol geladen en mensen sjouwen werkelijk de gekste dingen met zich mee.

14. Aangekomen in Barra stapt de hele mensenmassa uit samen met al haar toebehoren.

15. Nog een klein uitstapje naar een wildpark over de grens gemaakt. Een bureaucratische rompslomp bij de grensovergang maar wat kleingeld kan het proces aanzienlijk versnellen.

16.

17. Qua natuur en wildlife is Gambia niet te vergelijken met de echte safari-landen. Toch geeft het soms mooie plaatjes.

18. Op de markt in Brikama toevallig nog een Nederlandse organisatie aan het werk gezien. Nobel werk van stichting Tandheelkundige hulp the Gambia

19.

20. En zo komt er na een week helaas weer een einde aan het verblijf in Gambia. Gelukkig kan er worden teruggekeken op een zeer geslaagde week.

·
Moderator
16,916 Posts
Prachtig, wat een ervaring!

·
-
3,628 Posts
Erg leuke en mooie fotoserie! Je hebt de mensen ook mooi er op gezet. Het is altijd leuk om hier de wat minder voor de hand liggende bestemmingen te zien. :eek:kay:

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Ik was helemaal niet vertrouwd met het land, buiten te weten waar het ligt en wat de hoofdstad is, en verschoot dus hoe klein Banjul is. Bizar dat Serrekunda niet de hoofdstad is.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Super, Gambia, 1 van mn mooiste en apartste reizen geweest. Geweldige ervaringen daar opgedaan, ik kan daar wel uren over doorpraten. Leuk om via jouw foto's dus weer terug te zien.

Foto 11... internet-tree :) En die ferry tochten, bizar he, wat een beleving was dat. Ook het wachten op de ferry was een beleving op zich. Opmerkelijk hoe relax de mensen daar zijn. Het is nooit zeker hoe laat ze komen en soms komen ze gewoon helemaal niet. En de mensen wachten gewoon vol geduld, terwijl wij ons steeds druk maakte wanneer die ferry nou kwam en waarom het zo lang duurde. Groot verschil dus tussen Gambianen en Nederlanders. Wij hebben dat geduld gewoonweg niet meer in ons zitten.

Er varen trouwens oude ferries uit Nederland daar. Wij hadden er zelfs 1 met een psv sticker er nog opzitten.

Die krokodillen aaien was ook een hele beleving, maar het is niet geheel zonder gevaar. Een aantal jaar terug is er een duitser in zn been gebeten. Heb je nog een bezoekje aan de marihuana farm gebracht? Echt geweldig om te zien en het wordt toegestaan omdat de politie daar geen voet durft te zetten vanwege een vloek :)

Ik heb een uitgebreid foto/reisverslag van Gambia gemaakt, dus als je interesse heb, kun je het >>>hier<<< lezen.

@ ff... Banjul is 1 van de kleinste hoofdsteden van Afrika. Het kan ook niet groeien omdat het op een eiland ligt, vandaar dat het dus klein blijft.

·
Bike It!
22,248 Posts
Schitterend gewoon. Ben altijd een tikje jaloers op mensen die zwart Afrika aandurven. Niet dat ik dat te onveilig vind, maar de hitte, insekten, ziekten en corruptie schrikken me nog steeds wat af. Misschien later als de kleine wat groter is en we in betere seizoenen kunnen rondtrekken.
Intussen troost ik me met mooie, boeiende (maar hier wat te korte) fotoreeksen. :)
Ook die site van Apollyon is prachtig.

·
--------------
2,745 Posts
Mooie serie! Lijkt me inderdaad een prachtig land en volk, ik heb wel eens vernomen dat gambia een beetje de sex bestemming voor vrouwen is en dat je op sommige stukken veel oude vrouwen ziet met gespierde gambianen.

G

·
Mooie serie! Lijkt me inderdaad een prachtig land en volk, ik heb wel eens vernomen dat gambia een beetje de sex bestemming voor vrouwen is en dat je op sommige stukken veel oude vrouwen ziet met gespierde gambianen.
Daar schijnt het om bekend te staan.....zielig, die vrouwen, maar altijd nog beter dan Europeaanse kerels die in Thailand van de cultuur gaan genieten........leuke serie trouwens!

·
Registered
10,817 Posts
Schitterend gewoon. Ben altijd een tikje jaloers op mensen die zwart Afrika aandurven.
Gambia niet alleen de dichtst bij Nederland gelegen zonzekere bestemming, maar vooral de plek waar overrijpe Britse en Duitse taarten naar toch gaan als sexbestemming.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Dank je Benonie. De hitte was prima te doen, het was dan wel over de 30 graden, maar de luchtvochtigheid was maar 10% wat dus ook inhield dat je geen druppel zweet verloor en het geen moment benauwd aanvoelde, buiten het regenseizoen iig. Heerlijk toeven dus.

Je ziet idd veel oude vrouwen met jonge gambianen, maar alleen in de toeristische gebieden, daarbuiten zie je ze niet. Maar zoals Bubbah al zei, beter dan die kerels in Thailand met die piepjonge, minderjarige meisjes en jongetjes. In Gambia worden die europese vrouwen trouwens flink uitgebuit. Ze denken de minnaar van hun leven gevonden te hebben, maar ondertussen worden ze kaalgeplukt. Zijn maar weinig relaties die standhouden. Maar die vrouwen geloven er echt in terwijl het toch algemeen bekend is wat de gevolgen zijn. De gambianen zijn daar erg slim en heel goed in. Heb dus geen medelijden met beide partijen.

·
Registered
11 Posts
Discussion Starter · #13 ·
@ Apollyon: Mooie site ook van jou. Genoeg herkenbare dingen te zien. Echter geen bezoek aan de marihuana farm gebracht, wist niet van het bestaan af!

Verder zie je inderdaad veel uitgerangeerde vrouwen lopen met een Gambiaantje. Je ziet ook wel wat oudere mannen met jonge Gambiaanse vrouwen lopen maar wel iets minder dan omgekeerd.

@ Henk: Gambia wordt inderdaad populairder onder de Nederlandse reisbureaus. Je hoeft niet bang te zijn dat je de enige Nederlander daar bent. Er gaan in dit seizoen toch meerdere vluchten per week vanuit Nederland rechtstreeks naar Banjul met louter Nederlandse vakantiegangers.

·
Registered
673 Posts
Dank voor je serie! Wij waren in Kaapverdie met Arkefly en dus een tussenstop in Gambia gemaakt op de terugvlucht. Nou het is een zonzekere bestemming maar als je met Arkefly vliegt kan je beter naar Mexico of ander tropsich oord gaan. In theorie is het 6 uur vliegen, met Arkefly doe je er 11 uur over met 2 tussenlandingen, wat een crime dat Arkefly.

·
Banned
6,813 Posts
Leuke foto's hoor! Lijkt me een gaaf land, Gambia :)

Dat van die uitgerangeerde vrouwen is bekend en best wel triest. Tuurlijk, die pedo's in Thailand zijn nog 10000 keer triester, want dit is gewoon sex tussen twee volwassenen.

Maar wat trekt die vrouwen dan in die Gambianen vraag ik mij af? Er is geen ander land ter wereld waar ze een man kunnen krijgen, dichter bij huis misschien wel...?

·
Registered
5,950 Posts
Beetje korte, maar erg interessante serie.
Gek zeg dat met die krokodillen. Die mensen massa zoals op en rond die overtocht zouden mij toch benauwen.
Favo foto is natuurlijk 19 en vooral door die geweldige cap, die dat rechter ventje op heeft.

1 - 16 of 16 Posts