SkyscraperCity banner
1 - 20 of 31 Posts

·
Registered
1,881 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Volgens een bericht van Baunetz is er in Shanghai een gebouw omgevallen. Een bouwvakker is hierbij om het leven gekomen. Over de oorzaken wordt gespeculeerd. Het lijkt erop dat er veel te weinig wapening in het beton zat De fotos hieronder bevestigen dat volgens mij. Bij sommige palen heb ik zelfs het idee dat ze vergeten zijn om er beton in te storten. Verder werd er direct naast het gebouw een ondergrondse garage gebouwd. Het gebouw stond dichtbij een rivier. Ter bescherming is er een dam, die scheuren vertoont. Het had de afgelopen dagen veel geregend.

De woongebouwen eromheen werden geevacueerd, inmiddels zijn de bewoners er weer teruggekeerd. De kwaliteit van het glas was i.i.g. in orde. De meeste ramen die ik kan zien, zijn nog heel.
1.

2.

3.

4.

• Like
Reactions: VictorJ

·
Premium Member
12,958 Posts
:eek2:

Wat mij vooral opvalt is dat het gebouw er nog zo intact uitziet - alsof het gewoon op zijn kant is gelegd!

·
Gouda's Glorie
7,879 Posts
Ik zou als bewoner van de naburige panden (die onderdeel lijken te zijn van hetzelfde project) toch niet echt rustig slapen...

·
Fight for progress!!!
1,399 Posts
Het zit er echt heel raar en onwerkelijk uit.

Idd lijken de gebouwen er om heen van hetzelfde project te zijn. Ik zou niet zomaar terug gaan.

·
Student ROC Bouwkunde
365 Posts
:eek2:

Wat mij vooral opvalt is dat het gebouw er nog zo intact uitziet - alsof het gewoon op zijn kant is gelegd!
Van de bovenkant lijkt dat in ieder geval wel ja...

De funderingspalen hangen er maar een beetje aan. Doet me denken aan de pasta die mijn moeder altijd maakt. Van die holle buisjes...

·
-
3,628 Posts
Ik ben benieuwd wat er terecht is gekomen van de verantwoordelijke aannemer. China kennende vast niet veel goeds...

·
Registered
748 Posts
Er is iets onwerkelijks aan de foto's.

Op de eerste foto's staat er een flat direct achter het neergevallen gebouw en op de latere foto's staat er geen flat op die plek...

De neergevallen flat ziet er ook zó intact uit, alsof iedereen er nog gewoon in woont.

·
Moderator
15,248 Posts
1 - 20 of 31 Posts