SkyscraperCity banner

1861 - 1880 of 1890 Posts

·
Registered
7,813 Posts
Wiedauwkaai en Afrikalaan een brug, vraag is of Muidepoort nog open moet blijven, want via de Kajuitstraat een tunnel zit je eigenlijk al aan de Afrikalaan, en aan de andere kant heb je een park.
Of misschien is Muidepoort sluiten en Terneuzenlaan een brug gemakkelijker ?

Maar dat is het soort oefeningen die bezig zijn in Lebbeke, Asse, Opwijk, Lede, Merchtem, ...

"Niet simpelder dan deze" is iets heel anders dan "simpel" hé

·
Registered
603 Posts
991230

Nieuwe aanwinst op Ledebergplein (vanmorgen heb ik er ook al één gespot in St.Amandsberg dus ze zullen wel in heel Gent opduiken). De hand van de Lijn is weer duidelijk aanwezig: sommige bussen komen binnen xx min., sommige op een bepaald uur, bus 20 komt zelfs twee keer, om 17u en binnen 17 minuten...

·
Registered
7,813 Posts
Zijn wel goede borden, hangen ondertussen een jaar of vijf in Brussel :)

·
Registered
10,033 Posts
Ik zie die eigenlijk bijna overal hangen waar geen zo'n perronbord staat.
In november 2020 had ik de eerste gespot aan de Krijgslaan maar intussen toch al heel vaak gezien.

·
Registered
545 Posts
Wanneer er een tijdstip staat is het de dienstregeling, aftellende minuten zijn realtime informatie. Dit is al lange tijd zo voor alles van De Lijn: borden, website & app.
Lijkt me duidelijk genoeg!

·
Registered
7 Posts
Met het onderscheid tussen minuten en tijdstippen zie ik inderdaad geen probleem. Zo kun je tenminste zien of de informatie realtime is en dus echt te vertrouwen valt.

·
Registered
2,251 Posts
aftellende minuten zijn realtime informatie
Realtime toch ook met een dikke korrel zout nemen. De voorbije jaren niet zo vaak met De Lijn gereden, maar kan toch niet meer op twee handen het aantal keren tellen dat de realtime informatie beweerde dat m'n streekbus binnen een minuut zou aankomen terwijl dat in werkelijkheid minstens 10 minuten was. 't Is niet dat ie net aan de vorige halte telkens 10 minuten oponthoud had ofzo want dat zou ik kunnen zien op de rechte steenweg.

·
Registered
7,813 Posts
Drie dingen daarop :

- niemand die dat verschil kent

- dezelfde symboliek altijd gebruiken is belangrijk voor leesbaarheid. Nu moet je bijna hogere wiskunde doen tussen aftellende minuten en een klokje dat je dan moet vergelijken met je eigen gsm. In die tijd heb ik mijn app geopend. De meerderheid van de mensen voor wie de app te moeilijk is, gaat die wiskunde ook te moeilijk zijn. Zet die theoretische tijden dan in rood met eronder uitgelegd, of met een symbooltje ernaast bijvoorbeeld.

- zorg dat je systeem werkt hé : hoe is het in godsnaam mogelijk dat je in 2021 rondrijdt met bussen zonder gps ?

·
Registered
627 Posts
zorg dat je systeem werkt hé : hoe is het in godsnaam mogelijk dat je in 2021 rondrijdt met bussen zonder gps ?
Ik kan mij voorstellen dat in uitgestrekte, dunbevolkte gebieden, dit misschien moeilijk/duur/... kan zijn...
...Maar toch niet in Vlaanderen
Op dit vlak lijken we bijlange niet op het welvarende land dat onze leiders pretenderen, er zijn veel minder ontwikkelde landen, die het op dit vlak zelfs beter doen.

·
Registered
383 Posts
Vanaf 8 februari tot 19 april zullen er werken plaatsvinden aan het Griendeplein (Rabot). Vanaf 20 februari tot en met 4 april zullen daardoor tramlijnen 1 & 4 geknipt worden en zal er tijdelijk een extra tramlijn bijkomen.
  • Lijn 1 rijdt enkel tussen de Rabotstraat en Flanders Expo.
  • Lijn 4 rijdt enkel tussen Rabot en Ledebergstraat.
  • Een gecombineerde lijn 1+4, tram 4B, rijdt tussen Evergem/Wondelgem - Rabot - Gent Sint- Pieters en UZ
Auto's vanaf de Begijnhoflaan kunnen doorrijden richting Opgeëistenlaan, maar in omgekeerde richting is er een omleiding via de Nieuwevaart & Rooigemlaan.

Meer info: De Lijn

·
Registered
837 Posts
Oplossing in de maak voor toeritdosering Kortrijksepoortstraat, die al meer dan 2 jaar defect is

GENTTram 1 staat al twee jaar lang gewoon weer mee in de file die op drukke dagen in de Kortijksepoortstraat staat. Het systeem van toeritdosering, en dan vooral de camera die overtreders beboet, is al sinds 2018 defect. Maar de oplossing is in zicht, zo blijkt na vragen van Open Vld-gemeenteraadsleden Manuel Gonzalez en Stephanie D’Hose.

Overal in Vlaanderen hetzelfde liedje, veel blablabla verkopen rond pro-OV, maar in de praktijk voert Vlaanderen een anti-beleid. 2 jaar om een camera te herstellen? Dat kan alleen in Vlaanderen! :devilish::oops::rolleyes:

·
Moderator
12,375 Posts
Ik woon langs die as en zeker het afgelopen anderhalf jaar is er amper nog file geweest in de Kortrijksepoortstraat. In het algemeen blijft die beperkt tot sommige zaterdagmiddagen.

Geen excuus om lang niks te doen uiteraard, en het verandert niks aan het terechte punt dat de Vlaamse Overheid op OV-vlak een eeuwigdurend misbaksel is, maar het is ook niet dat T1 nu al 2 jaar compleet stilstaat door nalatigheid.

·
Registered
837 Posts
Dan toch al blij te horen dat de doorstroming van T1 verbeterd is. Want in een ver verleden - 10 jaar terug - toen ik regelmatig naar een klant in de Belfortstraat moest, geraakte ik daar door de lange stilstanden van de tram vrijwel nooit op tijd .... (y):love:

·
Moderator
12,375 Posts
Het is op 10 jaar tijd inderdaad voelbaar verbeterd, onder andere ook door een herorganisatie van de haltes. Maar de tijd dringt echt voor een heraanleg van het Koophandelsplein, de Nederkouter en de Kortrijksepoortstraat. Die wegdekken zijn tot op de draad versleten en de tramsporen liggen er op verschillende plaatsen ook zichtbaar niet goed bij. De tram begint er te waggelen zodra die wat snelheid pakt. De haltes zijn er ook niet verhoogd. Idealiter verdwijnen dan ook de paar parkeerplaatsen op de Nederkouter. Die zorgen nog het vaakst voor vertragingen, door slecht geparkeerde voertuigen, terwijl de trottoirs er te smal aan het worden zijn. Die as is al enkele jaren aan een commerciële heropleving bezig, maar aan het openbaar domein kan je het niet aflezen. Ook in de Kortrijksepoortstraat denk ik dat straatparkeren best gewoon afgeschaft, of minstens sterk teruggedrongen wordt.

1861 - 1880 of 1890 Posts