Kan dit ook problemen opleveren ivm de geplande woontorens van 90 en 65 meter?
Als je het gebouw van ING bekijkt, kan je dat toch moeilijk een 'toren' noemen? Zelfs niet in de ruime betekenis van het woord. Het is 80m breed, en niet eens 40m hoog.Ze klagen vooral aan dat de toren te dicht bij de huizenrij zou komen en zo zonlicht zal wegnemen.
Bij elk project kan iedereen bezwaarschriften indienen. Maar het is niet omdat er een bezwaarschrift ingediend wordt dat het project plots niet meer door kan gaan. Het gaat om inhoudelijke argumenten en niet om het aantal bezwaarschriften.Kan dit ook problemen opleveren ivm de geplande woontorens van 90 en 65 meter?
Het hangt ervan af wat er als vervanging komt. Want afschieten is gemakkelijk, maar ze moeten dan ook nog alternatief hebben ook. Ik denk dat het nog niet zo lelijk was.Lap. De invloed van Groen is al merkbaar. Jammer dat het net het architecturaal interessantste gebouw betrof. Laat ons hopen dat Asymptote hun ontwerp nogmaals herwerkt.
Groen zal er wel mee te maken hebben gehad. Het is nu eenmaal hun programma om qua hoogte zeker niet boven het maximum in de synthesedocumenten te gaan. Zij zijn een koele minnaar van 'grote gebouwen'.Groen?
Ja, dat is volgens mij ook waar. Ik had altijd in mijn hoofd dat het tot 40 meter mocht zijn langs de fabiolalaan. Dus 32 is zeker goed.Nja, het is een zeer knap ontwerp, maar als het niet overeenkomt met de ruimtelijke planning hebben ze weinig keuze dan het te weigeren natuurlijk.
Al dacht ik dat de maximale hoogte op 40m was gesteld?
Helemaal mee eens. Maar kijk wat ze aan de Keizerpoort doen. Ook daar hebben ze het moeten verkleinen. Eigenlijk moet je dus in België een gebouw tekenen van 200m en je zal dan blij mogen zijn als er 120m hoog mag gebouwd worden.^^ Ik ben het wel eens met opmerking over de plint van het gebouw. De luifels die daar voorzien werden langs de Fabiolalaan versmallen het trottoir. Met de luifel langs de Boentweg had ik niet meteen een probleem... Maar ik stoor me wel aan de algemene negatieve houding ten aanzien van "grootschaligheid". Ik vind het storend dat dat blijkbaar a priori als iets slechts gezien wordt., en dat het nogal snel toegekend wordt. Een gebouw van dergelijke proporties vind ik in elk geval doodnormaal op een steenworp van een spoorwegstation als Gent-Sint-Pieters.