SkyscraperCity banner

381 - 400 of 402 Posts

·
Registered
10,039 Posts
En in het weekend?
Zelfde frequentie.
Tram 2 rijdt om de 10 min. In principe moet je dus eigenlijk bijna niet wachten. Het verschil tussen tram 1 en 2 is, is dat tram 1 rechtstreeks naar de Kouter/Korenmarkt rijdt.
Tram 2 rijdt een stukje op de ring en rijdt dan via de Bernard Spaelaan het centrum in richting Kouter en Gent Zuid. (Tram 2 komt niet op de Korenmarkt).

Die frequenties liggen best wel hoog vind ik.
Van het station naar het centrum wandelen duurt 25 min. De tram rijdt daar 12min. op.

·
Registered
78 Posts
Reistijd tussen het station en de kouter/ Zonnestraat is zo goed als gelijk bij de lijnen 1 en 2. Dus als je het goed plant geraak je er vlot.

·
Registered
12,353 Posts
Goed nieuws, tramlijn 7 is opgenomen in het regeerakkoord van de Vlaamse Regering. De realisatie ervan wordt dus als beleidsmatig prioritair aanzien.

·
Registered
10,039 Posts
^^

Een studie dat mogelijk 5 jaar zal duren om achteraf voor jaren de diepvries in te gaan wegens 'te duur'.
Het doet me tot nu toe niets!

·
Registered
8,077 Posts
Dat weet ik niet... De Gentse burgemeester en de nieuwe minister van mobiliteit zijn van dezelfde partij.

·
Registered
10,039 Posts
Om deze legislatuur al een ‘spade’ in de grond te steken is wel heel ambitieus.

In China kan dat maar we leven hier wel in België.
Verder dan een studie zullen ze niet geraken!

·
Moderator
12,380 Posts
Discussion Starter #388
...maar niet meteen OV-adepten
Als een algemeen cliché over liberalen kan je dat misschien zeggen. Maar ik heb over De Clercq toch de indruk dat hij dit wel degelijk ook een belangrijk en prioritair dossier vindt.

De afgelopen jaren van eindeloos ballonnetjes oplaten om er dan niks mee te doen, of sporen bouwen zonder de intentie om er bij te leggen maakt natuurlijk dat dit gemakkelijk op cynisme wordt onthaald. Toch lijkt dit mij een belangrijke stap.

·
Registered
823 Posts
Is het opnemen van tramlijn 7 in een tabel een belangrijke stap?
In dit land is zelfs het leggen van een spoor dat niet, kijk naar Antwerpen waar het in gebruik nemen van nieuwe sporen niet leidt tot een groter aanbod van trams.

·
Registered
7,836 Posts
Het leggen van een spoor is een belangrijke stap.

Maar een verbetering van de reizigerservaring heeft een vijftal zo'n stappen nodig, en de andere hebben geen lintjes .

·
Registered
7,836 Posts
Dat zou je alleszins verwachten, maar op de afwezigheid van Brabantnet komt er hier bijna geen reactie...

• Like
Reactions: Smeeby

·
Registered
12,353 Posts
^^

Een studie dat mogelijk 5 jaar zal duren om achteraf voor jaren de diepvries in te gaan wegens 'te duur'.
Het doet me tot nu toe niets!
Er wordt niet over een studie gesproken in het regeerakkoord, het staat vermeld bij 'grote projecten'. Dus dat is heel wat concreter dan 'we gaan het eens onderzoeken'. Het betekent: we gaan concrete stappen om het te realiseren. Het is natuurlijk nog altijd geen garantie, en zijn natuurlijk procedurele kwesties waardoor je niet meteen morgen de eerste spade in de grond kan steken. Maar het feit dat het het er in staat kan je niet anders dan positief beschouwen. Het is vooral belangrijk dat er vaart achter gezet wordt en dat lijkt de opname in het regeerakkoord wel te bevestigen.

·
Urban dweller
13,451 Posts
Dat zou je alleszins verwachten, maar op de afwezigheid van Brabantnet komt er hier bijna geen reactie...
In mijn geval omdat ik nog altijd verwacht dat het in een andere post, of hoofdstuk of wat dan ook zou staan. Ik kan namelijk moeilijk geloven dat men dat zomaar helemaal heeft afgeschreven.
Bon, ik heb uiteraard nooit geloofd dat Brabantnet ooit zou uitgevoerd worden, en dat men voorrang zou moeten geven aan de stadsnetten, maar de Limburgse tram staat er wèl in, en van Antwerpen staat er ook niks in.
Heel magertjes allemaal.
Ik hoop dus nog altijd dat er hier vroeger of later iemand gaat kunnen uitleggen dat het wèl in het akkoord staat maar dan op pagina 549, bijlage 33, hoofdstuk 27...

·
Registered
7,836 Posts
Als de tram naar Boom stadsnet is, dan is Brabantnet dat ook hé

·
Urban dweller
13,451 Posts
Als de tram naar Boom stadsnet is, dan is Brabantnet dat ook hé
Ik vind het altijd nogal moeilijk om te begrijpen wat jij bedoelt. Over welke tram naar Boom heb je het? Waar staat dat in het regeerakkoord en wat heeft het te maken met mijn opmerking?

·
Registered
2,637 Posts
Als tram 7 er even snel komt als de tramstelplaats in Wondelgem (Wissenhage), dan is zelfs Gent-St-Pieters afgewerkt en kunnen we sporen naar Moscou. Wie meer geduld heeft, kan nog altijd tussen de toeristen spoorlopen op de St-Michielshelling en in de Belfortstraat.

·
Registered
908 Posts
Als tram 7 er even snel komt als de tramstelplaats in Wondelgem (Wissenhage), dan is zelfs Gent-St-Pieters afgewerkt en kunnen we sporen naar Moscou. Wie meer geduld heeft, kan nog altijd tussen de toeristen spoorlopen op de St-Michielshelling en in de Belfortstraat.
Nu dat we toch over die tram 3 hebben, in dat regeerakkoord staat er niks van in dus moet ik concluderen dat deze plannen voorlopig in de onderste lade terechtkomen.

·
Bike It!
22,243 Posts
Nu dat we toch over die tram 3 hebben, in dat regeerakkoord staat er niks van in dus moet ik concluderen dat deze plannen voorlopig in de onderste lade terechtkomen.
Terechtkomen? Die liggen daar al decennia stof te vergaren? :(

381 - 400 of 402 Posts