SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Live from the sky!
3,196 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Nu.nl

AMSTERDAM - Bij de Bijenkorf in het centrum van Rotterdam is donderdag een gebouw ingestort. De politie spreekt van meerdere gewonden.
© NU.nl/Royz

Het gaat om een gebouw in aanbouw.

Volgens RTV Rijnmond stond het gebouw aan de Hennekijnstraat. Het zou gaan om een winkel- of kantoorpand van drie verdiepingen. Twee verdiepingen zouden zijn ingestort. De slachtoffers liggen onder het puin.

Hoe erg de slachtoffers er aan toe zijn, kan de politie nog niet zeggen.
Weet iemand hier meer van? Op het plaatje bij het bericht is de B-tower te zien...
Edit: Ik vrees toch echt dat het hier om de B-tower gaat, dat zou wel echt heel zonde zijn.....

Update 12:56 - Laatste tweets:

AD Rotterdam // GEBOUW INGESTORT IN CENTRUM ROTTERDAM ad.nl/...
Coolsingel vanaf Hofplein afgezet #ingestortgebouw Rotterdam
Retweet icoon royz_83 RT @royz_83: "..." gebouw naast Bijenkorf is ingestort liggen 5 mensen onder @nosheadlines @telegraaf twitpic.com/...
“@nosheadlines: Gebouw Rotterdam ingestort: Gebouw dat in aanbouw was naast Bijenkorf in Rotterdam is ingestort, vier gewonden. LEKKeR ;) !!
Update 13:01

·
Live from the sky!
3,196 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Ik denk dat het opzich nog meevalt. Hier is een grotere foto waarop de schade beter te zien is:

Het lijkt erop dat er een delen van de stijgers en de bekisting voor de volgende verdieping naar beneden is gekomen.

·
Live from the sky!
3,196 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Inderdaad, dacht ik even een mooi topic aan te maken voor dit onderwerp. Maar ik wist toen ik nog niet zeker of het om de B-Tower ging. Gooi maar dicht!

1 - 8 of 8 Posts