SkyscraperCity Forum banner

[Gliwice] i okolica...

51588 Views 115 Replies 37 Participants Last post by  marian68
15
Na wstępie - witam wszystkich, to jest mój pierwszy post na forum.

Szczególnie chciałem pozdrowić użytkownika "MarcinK" - nie wie o tym, ale to właśnie on sprowokował mnie do zarejestrowania się na tym forum. Przeglądałem jego wątek o Katowicach i innych miastach GOP i czekałem z niecierpliwością na nowe fotki z mojego rodzinnego miasta. Nie mogąc się doczekać, sam chwyciłem za aparat i postanowiłem się nimi podzielić z szerszą publicznością. Dodam do tego jeszcze, że wszystkie zdjęcia dedykuję ludziom lansującym tezy o "szarym i brudnym Górnym Śląsku" ;-)

Z góry przepraszam też za słabą jakość zdjęć - jestem fotografem-amatorem z amatorskim sprzętem :)

1 Kościół Świętego Mikołaja Biskupa Dobroci góruje nad górnośląską wsią Rudno.

2 Autostrada A4 w kierunku Wrocławia. Kilkaset metrów dalej widoczny węzeł "Kleszczów".

3 Droga krajowa DK88 w kierunku Bytomia. Na horyzoncie majaczą zabudowania gliwickiej podstrefy KSSE.

4 Kaplica na Cmentarzu Centralnym w Gliwicach.

5 Pochodzący z końca XV wieku Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny na Cmentarzu Żołnierzy Francuskich, którzy stacjonowali w Gliwicach na początku 20-lecia międzywojennego. Prócz nich na cmentarzu pochowani także liczni Gliwiczanie, wśród nich przemysłowiec Wilhelm Hegenscheidt.

6 Wieża ciśnień ukryta w liściach za nagrobkami Cmentarza Żołnierzy Radzieckich na Placu Grunwaldzkim.

7 Gliwicki Teatr Muzyczny.

8 Rewitalizacja architektury poprzemysłowej - dawna kopalnia jako Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Inkubator Przedsiębiorczości.

9 Rewitalizacja architektury poprzemysłowej - dawna kopalnia jako Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Inkubator Przedsiębiorczości.

10 Kamienice przy ulicy Okrzei.

11 Kamienica na rogu ulic Opolskiej i Lipowej.

12 Kościół Rektorski Świętego Bartłomieja, zbudowany w stylu romańskim przez Templariuszy w XIII wieku.