SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
f a i r l i g h t
125 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)

Part 2:
Walkabout Godøy - part II.
deel I vind je hier

Zoals ik al in deel 1 zei, het is een beetje uitgebreid..maargoed, dan heb je ook meteen (bijna) het meerendeel van deze kant van het eiland Godøy gezien. :)

Het eiland rechts op de achtergrond is het befaamde (voor vogelliefhebbers) eiland Runde.
Daar verging ook het nederlandse VOC schip de Akerendam in 1725.

Ik ben dus niet de enigste die al wakker is..:

Ålesund:

En we zijn weer thuis:

Volgende stop is de andere kant van het eiland; Alnes.

·
f a i r l i g h t
125 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Wauw, daar zou ik graag het meer op gaan met een kano.
Het is de oceaan :)

0591 said:
Het zal, denk ik, wel even omschakelen zijn van Den Haag naar Godøy en andersom
Het duurt bij mij altijd een paar dagen voordat ik op hun 'niveau' ben, van gestressed naar totaal maling hebben aan de tijd is soms moeilijk =]
Maar het went erg snel ;)

·
f a i r l i g h t
125 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Ziet eruit zoals ik mij had voorgesteld. In bepaalde regio's/kleine dorpjes schijnt een tekort te zijn aan werknemers/families (om voorzieningen zoals autogarages en scholen te behouden), is dat bij jou in de buurt ook zo?
Laat ik het zo zeggen, er is werk zat. En ik merk dat er steeds meer nederlandse families hierheen verhuizen.
Maar om nou te zeggen dat ik, waar ik zit, er persoonlijk iets van merk, nee niet echt. Er komen hier in het gebied veel toeristen dus in die branche is er altijd wel goed te verdienen.

Het klopt inderdaad wel dat smalltown businesses langzaam doodbloeien omdat de jeugd er geen heil in ziet en dat maakt de weg dus open voor "immigranten" (en met immigranten bedoel ik "blanke westerse immigranten").

De jeugd kiest tegenwoordig eerder een beroep op zee, in de olie business of in IT.

Wat ik wel de laatste jaren goed merk is dat voorheen gingen de 'twintigers' na school meteen richting Oslo om te wonen/werken. Dat is nu helemaal over.
Het stikt hier tegenwoordig van de jonge families die zich hier settelen, of gewoon hier blijven wonen, wat weer een hele nieuwe markt op gang brengt.
De vrijheid, natuur & schone lucht is tegenwoordig belangrijker dan het snelle geld verdienen in de stad.
Wat altijd positief is :)

·
-
3,628 Posts
Wat een heerlijk rustige en mooie omgeving. Leuke fotoserie!

1 - 11 of 11 Posts