SkyscraperCity banner

1281 - 1300 of 1323 Posts

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,281 (Edited)
  • Havengebied | Er is een aanvraag omgevingsvergunning ingediend voor de bouw van een bedrijfsloods op kavel D in het Ketelhavengebied.
  • Stationsgebied | De beoogde kiosk op het Zuidplein wordt niet gebouwd. Daarvoor in de plaats komt een extra ovaal groenvlak. Binnenkort worden er impressies vrijgegeven van het her in te richten plein en de nieuw te plaatsen luifel bij de voetgangerstunnel.
  • Goese Diep Zuid | Binnenkort start de verkoop van 23 kadewoningen aan de Ketelkade. Kadewoningen - Goese Diep | Nieuwbouw aan en bij het Goese Meer

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,282 (Edited)
  • Centrum | Er is een aanvraag omgevingsvergunning ingediend voor de realisatie van 6 appartementen boven WE Fashion aan de Lange Kerkstraat.
  • Goese Diep Zuid | Mooie luchtfoto van het zuidelijk deel van de wijk, waarop de woningen uit de nieuwe bouwfases vast ingetekend zijn. Op de schiereilandjes, in het noordelijk deel, schieten de vrijstaande- en patiowoningen overigens als paddenstoelen uit de grond.
Het projectenoverzicht is weer bijgewerkt. Helaas mag je tegenwoordig maar 20 plaatjes per post plaatsen. Daarom heb ik een beetje moeten snoeien in het aantal impressies in het overzicht. Van de omvangrijkste projecten (in massa en hoogte) heb ik de impressies sowieso laten staan. Verder wat 'ruis' uit het overzicht gehaald, zoals de onbenutte planologische ruimte uit de bestemmingsplannen. Die plaats in binnenkort nog wel een keer in een aparte post. Ook plannen kleiner dan 5 woningen neem ik niet meer op.

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,283
Een paar nieuwtjes + een overzicht aan nog onbenutte planologische ruimte (waarvan status onbekend) uit de vigerende bestemmingsplannen. Dit overzicht wordt komende tijd verder aangevuld.
  • Klein Frankrijk | Er is een aanvraag omgevingsvergunning ingediend voor het ontwikkelen van meerdere bedrijfsunits aan de Ringbaan West 1A.
  • Havengebied | Onderstaand bedrijfspand komt aan de Oostschans, nabij The Boatshed. Buro Salt (architect) meldt dat de omgevingsvergunning binnen is en de bouw op korte termijn van start gaat.
  • Goese Meer | Bouwvlak voor de realisatie van een golfhotel (max. 15 meter hoog) aan de Krukweg. Goese Meer
  • De Poel II | Bouwvlak voor de realisatie van een gebouw met een maatschappelijke bestemming aan de Kandtweg. Ruimtelijkeplannen.nl
  • Goes-West | Bouwvlak voor de realisatie van een gebouw met een maatschappelijke bestemming aan de 's-Heer Hendrikskinderendijk. Goes West

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,284
Bouwupdates 16-05-2020

Opgeleverd: 70 appartementen, 13 kadewoningen, een supermarkt en een winkelunit, Westhavendijk (Westerschans).

29 appartementen + 3 winkelunits, Westhavendijk (Westerschans).

2 woon-werkeenheden, Westhavendijk (Havengebied).

New York Pizza / Dunkin' Donuts, Hudsonweg (De Poel II).

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,287
Goese Diep Zuid | De bouw van 20 tweekappers en 12 rijwoningen aan de Goese Dieplaan, Wachthuisstraat en Kalkblusserijstraat is gestart.

Centrum | De verkoop van de laatste 12 woningen in het project Hof den Berg aan de Nieuwstraat is gestart. Het gaat om 6 appartementen, 4 rijwoningen en 2 tweekappers. https://www.funda.nl/nieuwbouw/goes/project-87282107-hof-den-berg/

·
Registered
159 Posts
Centrum | De verkoop van de laatste 12 woningen in het project Hof den Berg aan de Nieuwstraat is gestart. Het gaat om 6 appartementen, 4 rijwoningen en 2 tweekappers. https://www.funda.nl/nieuwbouw/goes/project-87282107-hof-den-berg/
Had de architect niet nog iets saaiers kunnen bedenken voor panden in een historisch centrum? :cautious:
Honderden jaren geleden bouwden ze met trots en liefde voor architectuur en aanzien voor een stad de mooiste gebouwen waar we anno nu nog met veel plezier en respect naar kijken maar tegenwoordig met alle technieken die we hebben wordt zoiets als bovenstaande foto gebouwd in centrumgebied. Beschamend eigenlijk..

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,289
Aria | Fraanje start na het pinksterweekend met de bouw van fase K. Deze fase omvat de nieuwbouw van 37 woningen aan de Cellostraat, Paukstraat, Vedelplein en het Pykeswegje. Het ontwerp is van Roos & Ros.

De Poel IV | H4A gaat aan de Industriestraat een nieuw kantoor bouwen. Het ontwerp is van Architecten Alliantie.

Goes Zuid | Het leeuwendeel van de kantoorruimte in de 63 meter hoge watertoren wordt getransformeerd naar 3 luxe appartementen. Bron: PZC.

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,291
^ Hoog tijd dat de bezem eens door de Marconistraat gaat. De bouw van een nieuwe Lidl is een positieve eerste stap. Welkom op het forum trouwens!

Centrum | Grote Markt 22 is als beleggingspand in de markt gezet. De begane grond, waar voorheen de Ereburger zat, is verhuurd. Op de verdiepingen komen 4 nieuwe appartementen. https://klaassenbv.nl/bogdocumenten/148633_86797436-f45c-4af4-a3e0-c4a43c70dd4a.pdf
Centrum | Ferax Vastgoed wil het pand aan de Lange Kerkstraat 40 aankopen en de verdiepingen geschikt maken voor jongerenhuisvesting. Ferax Vastgoed gaat wonen boven winkels in Goes

Goes-Oost | Bouwgroep Peters is gestart met de bouw van 8 grondgebonden woningen aan de Vogelzangsweg.

De Poel II | Pekaar Plastics gaat een nieuw pand bouwen. Het lijkt te gaan op een perceel aan de Marquesweg. HOME - Pekaar Plastics Kunststoffen

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,292
Havengebied | Bouwbedrijf Van de Linde is gestart met de bouw van 4 bedrijfswoningen aan de Oostschans. Deze woningen maken deel uit van "The Boatshed". The Boatshed In Goes

Stationsgebied | Het pleintje aan de zuidzijde van het station, het Terwelleplein, wordt momenteel heringericht. Tevens worden bij de ingang van de perrontunnel OV-chipkaartpoortjes en een luifel geplaatst. https://www.goesbeterbereikbaar.nl/terwelleplein-het-vernieuwde-plein-aan-het-stationspark/

Centrum | Ferax Vastgoed gaat meer verdiepingen boven winkels geschikt maken voor kamerbewoning (zie bovenstaande post). Aan de Sint Adriaanstraat komen nog eens 8 kamers en aan de Kreukelmarkt 5. Houd voor meer informatie de volgende pagina in de gaten: Kamers in centrum Goes
Klein Frankrijk | Blouberg Projectontwikkeling ontwikkelt op het perceel aan de Ringbaan-West 1A 23 garageboxen en opslagunits. De verkoop is gestart. Garageboxen en Bedrijfsunits | Blouberg Projectontwikkeling

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,293 (Edited)
Stationsgebied | Bouwbedrijf Rijk is vandaag gestart met de bouw van 75 appartementen en 8 commerciële ruimtes aan de Piet Heinstraat.

Wolphaartsdijk | Voor Roompot Vakanties is recent gestart met de bouw van de eerste 180 vakantievilla's op het nieuwe recreatiepark Veerse Kreek. Home - VeerseKreek Wolphaartsdijk

's-Heer Hendrikskinderen | Aan de Jacoba van Beierenstraat worden op een groot perceel 4 extra woningen toegevoegd. De ruimtelijk procedure is in gang gezet.

Centrum | Er is een aanvraag omgevingsvergunning ingediend voor de bouw van 4 rijwoningen en 6 tweekappers aan de Nieuwstraat. Heeft iemand meer informatie over dit project? Ik dacht eerst dat het om Hof den Berg ging, maar dat programma (6 appartementen, 2 tweekappers en 4 rijwoningen) komt hier niet mee overeen. Het enige perceel waar in mijn ogen 10 woningen in te passen zijn, is het perceel Nieuwstraat 50-52.

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,294
Centrum | De bibliotheek verhuist van de Oostwal naar de hoek Kolveniershof-Bleekveld. De ruimte aan de Oostwal (1.400 m2) is verkocht aan een ontwikkelaar die er waarschijnlijk appartementen in gaat realiseren. Bibliotheek in Goes verhuist naar Bleekveld
Goese Diep Zuid | Heijmans is gestart met de bouw van 37 koopappartementen op de hoek Houtkade-Ketelkade.

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,295
Bouwupdates 11-07-2020

Opgeleverd: 4 appartementen, Voorstad (Goes-Oost).

Opgeleverd: Horecacentrum Goese Poort, beter bekend als de Nian Nao (Goese Poort).

29 appartementen + 3 winkelunits, Westhavendijk (Westerschans).

70 appartementen, 13 kadewoningen, een supermarkt en een winkelunit, Westhavendijk (Westerschans). Dit complex is eerder dit jaar opgeleverd. Een tweetal plaatjes geschoten vanaf te bovenste verdieping.

Herinrichting van het nieuwe Terwelleplein bij het NS station.

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,296
Projectontwikkelaars die zich graag laten tippen over potentiële (her)ontwikkellocaties en de gemeente die in de komende 10 jaar honderden woningen extra wil bouwen (met name in het rond het centrum).

Interessante berichten. Daarom dacht ik, misschien moeten wij eens een duit in het zakje doen. Komt de interactiviteit hier wellicht ook ten goede. Én ik weet dat er door professionals volop wordt meegelezen. Daarom mijn vraag:
Welke locaties in Goes zouden jullie willen tippen voor het toevoegen van nieuwe woningen/appartementen? Welke (verpauperde) panden mogen wat jou betreft tegen de vlakte? Of ken je nog braakliggende stukken grond waar niks mee gebeurt? En wat zou daar volgens jou dan kunnen komen? Mogen kleine of grote(re) locaties zijn.

Ik ben benieuwd!

·
Registered
24 Posts
Projectontwikkelaars die zich graag laten tippen over potentiële (her)ontwikkellocaties en de gemeente die in de komende 10 jaar honderden woningen extra wil bouwen (met name in het rond het centrum).

Interessante berichten. Daarom dacht ik, misschien moeten wij eens een duit in het zakje doen. Komt de interactiviteit hier wellicht ook ten goede. Én ik weet dat er door professionals volop wordt meegelezen. Daarom mijn vraag:
Welke locaties in Goes zouden jullie willen tippen voor het toevoegen van nieuwe woningen/appartementen? Welke (verpauperde) panden mogen wat jou betreft tegen de vlakte? Of ken je nog braakliggende stukken grond waar niks mee gebeurt? En wat zou daar volgens jou dan kunnen komen? Mogen kleine of grote(re) locaties zijn.

Ik ben benieuwd!
Mijn eerste gedachten gaan vooral naar panden/gebieden die nog (tijdelijk) in gebruik zijn, maar die gezien de ontwikkeling in omliggende gebieden goede locaties zouden zijn.

Gebied rond Ringbrug / Westerschans:
  • Praxis
  • Gebied rond Milieustraat / Dierenasiel
Stationsgebied:
  • Voormalige school / infocentrum spooronderdoorgang aan de M.A. De Ruijterlaan, incl. braakliggend terrein / loodsen aan de Van Galenstraat
  • Parkeerplaats naast Stadskantoor (tussen Stadskantoor en huizen aan de M.A. De Ruijterlaan)
Overigens lijkt het me goed als er op de lege kavels in het stationsgebied (nu in verkoop voor bedrijfsactiviteiten/kantoren) een mix komt aan woningen en overige activiteiten zoals kantoren en/of onderwijsmogelijkheden. Dit komt de levendigheid van het gebied midden in de stad sterk ten goede, en het lijkt me een aantrekkelijke woonlocatie voor starters of studenten.

·
Registered
3,228 Posts
Discussion Starter #1,300 (Edited)
Mijn eerste gedachten gaan vooral naar panden/gebieden die nog (tijdelijk) in gebruik zijn, maar die gezien de ontwikkeling in omliggende gebieden goede locaties zouden zijn.

Gebied rond Ringbrug / Westerschans:
  • Praxis
  • Gebied rond Milieustraat / Dierenasiel
Helemaal mee eens. Zeker als fase 3 van Westerschans doorgang vindt, wordt een herontwikkeling van de milieustraat interessant. Zou dan in ieder geval een logisch vervolg zijn.
Voor de resterende kavels en (vrijgekomen) panden in de smalle strook direct langs het kanaal liggen volgens mij de plannen al op de tekentafel.
Overigens las ik geruchten op Facebook dat dat oude boerderijtje op de hoek Oude Zeedijk - Westhavendijk wellicht zou moeten wijken voor woningbouw. Om die locatie sta ik nou niet direct te juichen, maar ik weet niet of het waar is.

Stationsgebied:
  • Voormalige school / infocentrum spooronderdoorgang aan de M.A. De Ruijterlaan, incl. braakliggend terrein / loodsen aan de Van Galenstraat
  • Parkeerplaats naast Stadskantoor (tussen Stadskantoor en huizen aan de M.A. De Ruijterlaan)
Overigens lijkt het me goed als er op de lege kavels in het stationsgebied (nu in verkoop voor bedrijfsactiviteiten/kantoren) een mix komt aan woningen en overige activiteiten zoals kantoren en/of onderwijsmogelijkheden. Dit komt de levendigheid van het gebied midden in de stad sterk ten goede, en het lijkt me een aantrekkelijke woonlocatie voor starters of studenten.
Ik zie ook enorm veel kansen voor het stationsgebied, zowel aan de noordzijde als zuidzijde van het spoor. Ideaal gebied om 'op te schalen' en nog meer in te zetten op functiemenging. Én Goes-Zuid en het centrum sterker met elkaar te verbinden.
Dat voormalige schoolgebouw is eigenlijk de entree van je centrum, komende vanuit het zuiden. Die plek zou op zijn minst meer smoel moeten krijgen.

1281 - 1300 of 1323 Posts