SkyscraperCity Forum banner

Granada 3.0

1829 Views 16 Replies 13 Participants Last post by  ChrissyBreda
Mijn 3e bezoek aan Granada binnen een jaar, ditmaal 6 weken om Spaans te leren. Granada blijft toch wel één van mijn meest favoriete steden. Mooi gelegen, bizar veel graffiti, goed nachtleven, lekker goedkoop en niet te vergeten... gratis tapas!

01. Huis van El niño de las pinturas

02. Uitkijktoren in Parque de las Ciencias

03. Uitzicht over Granada

04. Uitzicht over Granada

05. Dorpsgek

06. Puerta Real

07. Bizar veel graffiti in Granada, ook echte kunststukjes zoals deze

08.

09. Dia de las cruzes, authentiek volksfeest

10. Meer Dia de las cruzes

11. Meer Dia de las cruzes

12. Bij het Alhambra

13. Bij het Alhambra

14. Vermakelijke graffiti op het plein voor de grote kathedraal

15. Doorkijkje

16. Buena vista

17.

18. Sierra Nevada

19. Alhambra vanaf de Mirador

20.

21. KRS-1 op de muur in Granada

22.

23.

24.

25.

26.

27. Alhambra bij nacht

28. Alhambra bij nacht

29. Uw forumgenoot

Binnenkort volgt nog Marokko (Tanger) en voor de liefhebbers een thread met graffiti uit Granada.
See less See more
29
1 - 17 of 17 Posts
Preciosas fotos! :D

Prachtige foto's!
Gosto seu fotos!
Granada is een stad waar ik zeker snel een keer heen ga, stedelijk veel graffiti en natuurlijk het spaanse!
Heb je in 6 weken goed spaans geleerd??
Mooie foto's!

Off topic: is spaans moeilijk te leren (als je wel een beetje talen aanleg hebt) ? Moet kiezen tussen frans,duits of spaans als 3e taal en spaans lijkt me het meest interresant!
Was er drie weken terug. Hele leuke stad. Zou er graag een paar dagen toeven. Had die richtingwijzer naar spiritual enlightenment ook al geknipt. ;)
@ Kruimel

Spaans is heel makkelijk te leren. Hetzelfde geld voor Duits eigenlijk.

Aan beide talen heb je eigenlijk meer dan aan Frans vind ik. Maar je moet zelf kiezen;)

Gave serie Carfentanyl!! Nog veel Spaanse schoonheden gescoord?:p
See less See more
Was er drie weken terug. Hele leuke stad. Zou er graag een paar dagen toeven.
Wat een HHF-forumledendichtheid daar in Granada drie weken terug, gewoon twee HHF-ers los in 't wild in Granada. :)

Had die richtingwijzer naar spiritual enlightenment ook al geknipt. ;)
Met of zonder ijs etende Braziliaanse?

Spaans is heel makkelijk te leren. Hetzelfde geld voor Duits eigenlijk.
Spaans heel makkelijk te leren? Ik spreek wel een aardig woordje Spaans nu, maar in totaal 3 verleden tijden is toch erg verwarrend. Trouwens, is je Spaans net zo goed als je Nederlands? 'Geldt' moet namelijk met een '-t'! ;)
See less See more
Wat een HHF-forumledendichtheid daar in Granada drie weken terug, gewoon twee HHF-ers los in 't wild in Granada. :)

Spaans heel makkelijk te leren? Ik spreek wel een aardig woordje Spaans nu, maar in totaal 3 verleden tijden is toch erg verwarrend. Trouwens, is je Spaans net zo goed als je Nederlands? 'Geldt' moet namelijk met een '-t'! ;)
Spaans is niet moeilijk te leren hoor. Er zijn moeilijkere talen. Als je bovendien gebruik maakt van je Engels, Frans en/of Latijn kom je al heel ver!
Spaans is een taal met weinig klanken. De klinkers A, E, I, O, U blijven altijd hetzelfde klinken. En zo is de grammatica erg logisch (misschien niet voor de Nederlander), maar Latijnse talen hebben erg duidelijke regels voor grammatica. De Nederlandse of Duitse taal is weer wat lastiger op dat gebied.
See less See more
^^ Uiteraard zijn er moeilijke talen! :)

Spaans is de 7e taal die mij geleerd is en relaties leggen tot andere woorden in de verschillende talen is eenvoudig. Grammatica is vrij duidelijk en veel Spaanse woorden lijken op Nederlandse, alleen in een iets andere vorm. Toch zijn de werkwoordsvervoegingen voor buitenlanders een groot probleem en duurt het jaren voordat je ze kent en onder de knie krijgt. Zoals ik al zei, 3 verleden tijden is best lastig en 84 vormen voor elk werkwoord is ook niet direct gesneden koek! (14 'tijden' x 6 persoonsvormen)
See less See more
Mooie foto's Carfie!:eek:kay:
Leuk die toren met die kunstmieren.

En id Graffiti is zeker kunst als verwoed verzamelaar van Fantasy/Dark Art kan ik Graffiti zeker ook waarderen.

Vroeger had ik trouwens is een hele wand in mijn huis laten bekladden door een Graffitispuitgast!

Granada nooit geweest op het 1e gezicht lijkt het een beetje op het Berlijn in het Zuiden ook die rauwe uitstraling.
See less See more
mooie foto's favo is #4, en op de serie van marokko zit ik niet echt op te wachten, maar wel op graffiti uit Granada.:)
Zonder. De foto's staan helaas op mijn vaders camera, dus ik kan ze nu niet posten.
Vond je die kathedraal ook zo'n lelijk monster van binnen?
Prachtige serie! Als dank, speciaal voor jou als liefhebber van graffiti en vrouwelijk schoon, twee foto´s:

See less See more
2
Mooie stad, zeker met al die historische gebouwen die er nog steeds zeer goed uitzien.

En lekker veel mooie graffiti, dit is pas het echte werk, veel mooier om te zien dan alleen die graffiti tags!
Mooie serie zeg; de stad lijkt me zeker de moeite waard om te verblijven.

Op 1 of andere manier heb ik dat vaak met Spaanse steden.
1 - 17 of 17 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.