SkyscraperCity banner
1 - 20 of 39 Posts

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Omdat ik begreep dat er wel liefhebbers waren op het forum... een selectie van mijn GRAnada GRAffiti foto's. Deze stad staat echt helemaal onder, net als Rotterdam eind '80/begin '90, maar dan met meer kunststukjes!

Ja, ja, in Granada hebben ze geen last van een klagend Leefbaar en een overijverige ROTEB! ;)

01.

02.

03

04.

05

06.

07.

08.

09.

10.

11.

12.

13.

14

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

·
-
3,630 Posts
Een keer wat anders! Er zitten echt mooie kunstwerken bij, sommigen zijn ook erg droog, zoals nummer 11. Het is jammer dat graffiti als dit niet zo veel in mijn omgeving te zien is, en als het al is, is het 'versierd' met allerlei vuile tekens, figuurtjes en teksten zoals pikken, kutten en hakenkruizen.

·
Registered
1,352 Posts
Nr 7/8/13/14/15/16/17 en 18 zijn ware kunstwerken als je dat in je mars hebt om te kunnen spuiten dan ben je gewoon een kunstenaar. Deze is oa heel knap gedaan.

·
Registered
1,549 Posts
Die middelvinger op die trap is bruut.
Ik hou toch meer van de gewone graffiti en dan met name de old skool.
Maar dr zitten leuke tussen hoor metname de laatste foto's.

·
Registered
1,352 Posts
In de Baarsjes waar ik vroeger woonde was er een hele muur onder gespoten met graffitykunst dat was bij de Mercatorspeeltuin.
Stelde de 4 leden van de Osdorp Posse voor incluis logo van ze (omgekeerde kruis) echt prachtig gedaan.

Heb er een paar foto's van gemaakt met mijn dochter die er voor poseerde.

·
Registered
1,246 Posts
wauw, dit is toch echt wel een kunst op zich !
mooie foto's, kheb geen favo's, ze hebben allemaal wel iets extra's
Creatieve stad zeg

·
AstroNout
5,099 Posts
Idd erg mooie foto's waarvan het gros wat mij betreft ook zeer zeker tot kunst gerekend kan worden. Ook erg speelse varianten van de graffitikunst, zoals die kat en giraffe (jammer dat deze niet verder is uitgewerkt). Leuke serie.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #10 ·
En 1 uitvergroot tot Wallpaper formaat!
Als je wilt kan ik wel een linkje naar de originele resolutie posten.

Granada is een hele kunstzinnige stad en samen met Barcelona zijn het dé graffiti steden van Spanje. Volgens mij wordt ook zo goed als niets schoongemaakt, maar dat is in veel Spaanse steden het geval, het geld ontbreekt gewoon.

Er wordt hier op het forum vaak geklaagd over onderhoud van de stad in Nederland, bewandel de minder toeristische paden in elk Zuid-Europees land en je ziet dat het in Nederland allemaal nog wel meevalt. :)

Persoonlijk houd ik er van, een beetje een gribuszooi. Ik zit ook liever in een rammelend oud metrostel met graffiti dan in zo'n fonkelnieuwe.

·
Registered
691 Posts
Als je wilt kan ik wel een linkje naar de originele resolutie posten.

Granada is een hele kunstzinnige stad en samen met Barcelona zijn het dé graffiti steden van Spanje. Volgens mij wordt ook zo goed als niets schoongemaakt, maar dat is in veel Spaanse steden het geval, het geld ontbreekt gewoon.

Er wordt hier op het forum vaak geklaagd over onderhoud van de stad in Nederland, bewandel de minder toeristische paden in elk Zuid-Europees land en je ziet dat het in Nederland allemaal nog wel meevalt. :)

Persoonlijk houd ik er van, een beetje een gribuszooi. Ik zit ook liever in een rammelend oud metrostel met graffiti dan in zo'n fonkelnieuwe.
Het beeld dat je hier schets klopt niet helemaal!
Een stad als Madrid bijvoorbeeld is zeker niet vuiler dan welke andere grote Europese metropool. Bovendien is het Madrileense metro-systeem één van de schoonste en modernste ter wereld, met gloednieuwe en schone metrostellen.

Geld ontbreekt niet in Madrid. Als ik in Madrid rondloop zie ik overal bezemwagens en vuilnismannen werken. Straten in het centrum worden bijna iedere vroege ochtend (na drukke sstapavonden) schoongespoten.

Ik ben het met je eens dat veel Spaanse steden wel rommeliger en viezer zijn en dat ook ogen dan Nederlandse steden, maar dat geldt niet voor een ander (groot) deel.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #13 ·
@ picassoborseli

In Granada maken ze ook de straten in het centrum dagelijks schoon met bezem- en spuitwagens, maar dat komt ook omdat veel Spanjaarden alles gewoon op de grond pleuren. Daar sta ik soms best van te kijken. Ouwe nette dametjes die gewoon hun papiertjes achteloos op de grond pleuren.

En ja, in het centrum van Spaanse steden wordt de boel vaak goed onderhouden, maar ga een buitenwijk in en je ziet veel graffiti, slecht onderhouden stoepen en wegen en veel klerezooi. Maar misschien is mijn beeld een beetje vertekend, de Spaanse steden die ik heb bezocht zijn allemaal Andalusisch, op Barcelona en Arrecife na. Misschien dat de steden meer naar het noorden wat beter onderhouden zijn, Andalusië is geloof ik één van de armste 'comunidads', of zelfs de armste 'comunidad'.

Maar ik zal er niet om gaan zeuren, zoals eerder gezegd heb ik een voorliefde voor gribus en ben ik gek op Andalusië! :)

·
Registered
691 Posts
@ picassoborseli

In Granada maken ze ook de straten in het centrum dagelijks schoon met bezem- en spuitwagens, maar dat komt ook omdat veel Spanjaarden alles gewoon op de grond pleuren. Daar sta ik soms best van te kijken. Ouwe nette dametjes die gewoon hun papiertjes achteloos op de grond pleuren.

En ja, in het centrum van Spaanse steden wordt de boel vaak goed onderhouden, maar ga een buitenwijk in en je ziet veel graffiti, slecht onderhouden stoepen en wegen en veel klerezooi. Maar misschien is mijn beeld een beetje vertekend, de Spaanse steden die ik heb bezocht zijn allemaal Andalusisch, op Barcelona en Arrecife na. Misschien dat de steden meer naar het noorden wat beter onderhouden zijn, Andalusië is geloof ik één van de armste 'comunidads', of zelfs de armste 'comunidad'.

Maar ik zal er niet om gaan zeuren, zoals eerder gezegd heb ik een voorliefde voor gribus en ben ik gek op Andalusië! :)

Klopt ja, de Spanjaarden zijn in dat opzicht wat smeriger. Ben er niet blij om eigenlijk, maarja...

Het is idd zo dat het noorden schoner is en beter onderhouden over het algemeen. De armste Comunidad autonoma's zijn op volgorde:

Extremadura (ZUID SPANJE)
Castilla la mancha (ZUID SPANJE)
Galicia (NOORD SPANJE)
Andalucia (ZUID SPANJE)
Castilla y Leon (NOORD SPANJE)

De rijkste op volgorde zijn:
Cataluña (NOORD SPANJE)
Comunidad de Madrid (NOORD SPANJE)
País Vasco (Euskadi) (NOORD SPANJE)
Navarra (NOORD SPANJE)
Comunidad Valenciana (NOORD SPANJE)

Overigens weet ik heel goed hoe buitenwijken van Spaanse steden ogen. Je hebt grote verschillen. De arme buitenwijken van grote steden zijn zoals jij zegt slecht onderhouden en heel vies, dit beeld is vooral in het zuiden van Spanje zo. Andere buitenwijken van middenklasse tot hogere klasse zijn goed onderhouden en erg schoon juist. Van Andalusische steden heb ik juist weinig kennis, omdat ik daar het minste kom.

·
Bike It!
22,248 Posts
Wat een knappe Graffiti. Mogen ze onmiddelijk onze kale muren mee vol hangen.
Werkelijk pareltjes.
Zag ooit iets soortgelijks in het Sardeense bergdorp Orgosolo, maar ik vind deze nog een stuk indrukwekkender.
Mooie foto's. Bedankt hoor!

1 - 20 of 39 Posts