Skyscraper City Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Na anderhalve maand geleden Granada te hebben bezocht werd het weer eens tijd voor een nieuw bezoek. Alleen ditmaal 12 dagen. De meeste van de 'toeristische plaatjes' zijn gemaakt tijdens siësta, vandaar de soms weinige mensen op straat. Granada is namelijk een erg levendige stad, vooral voor haar grootte. (237.929 inwoners)

Een 30 foto's tellende selectie van de toeristische kiekjes: :)

1.

2. Park naast de faculteit Politieke Wetenschappen van de plaatselijke universiteit.

3. Granada was erg blij met het kampioenschap van Real Madrid, echt 1000-en mensen vierden feest. Bizar voor een stad in Andalusië.

4. Erg mooi park in het centrum.

5.

6.

7. Hospital San Juan de Dios

8. Er is opvallend veel graffiti in Granada te vinden.

9. Nog meer graffiti.

10. Granada centrum.

11. Het Alhambra in de achtergrond.

12. In het Alhambra.

13. In het Alhambra.

14. In het Alhambra.

15. In het Alhambra.

16. In het Alhambra.

17. In het Alhambra.

18. Communisme versus Kapitalisme. Spaanse communisten (en ik :D ) demonstreren tegen lokaal McDonalds beleid.

19. Typisch Spaans barretje. In Granada zijn tapas gratis bij elke nieuwe ronde drankjes!

20. Spaanse trots.

21. Want engelen bestaan niet...

22. Het Alhambra...

23. Het Alhambra op de achtergrond.

24. Bij het strand van Cabo de Gatas.

25. Het landschap rond Almeria. Hier zijn vele westerns opgenomen. Waaronder de klassiekers van Sergio Leone.

26. Malaga.

27. Malaga.

28. Mooie winkelstraat in Malaga tijdens siësta.

29. Malaga.

30. En nogmaals Malaga.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Mooi man! :eek:kay: Zoals we van je gewend zijn ontbreken ook ditmaal de mooie vrouwen niet. ;)

Dat landschap op #24 ziet er indrukwekkend uit, en ik maar denken dat zoiets alleen in de Amerika's te vinden is.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Bedankt voor de complimenten!

Het jammere (of eigenlijk helemaal niet) was dat ik continu met anderen was en zodoende niet echt op mijn gemakkie kon fotograferen.

@ chris
Niet opgeweest, wel zien liggen.

@ Imfromzwolle
Die hele stad staat vol, van vette pieces tot politiek gekrabbel. Heel veel politiek gekrabbel, er is namelijk een zeer grote extreem linkse scene.

·
My train goes everywhere!
2,783 Posts
Puike reeks... mooie gebouwen, fijn landschap en een combinatie van deze beiden als het over de vrouwen gaat zo te zien!

·
-
3,631 Posts
Leuke foto's. Rood voor kleding is daar blijkbaar in mode, of niet? ;)

·
Registered
5,413 Posts
Ben je nog de Mulhacen opgeweest? Da's met 3400m de hoogste weg van Europa, by far hoger dan de Alpenpassen.
Klopt, voor feitenfreaks (zoals ik) heb je hier een toffe site met feiten van de hoogste wegen/passen van Europa.

Mooie serie hoor, favo: #2

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Discussion Starter · #17 ·
@ Doveling, DvW

Ik zie in totaal 3 meissies op de foto's, waarvan eentje Duits, eentje Schots, eentje Amerikaans. En ja het zijn meissies waar ik dagelijks mee optrok.

Overigens laten Ralphkke en Doveling wel zien dat ze weinig subtiel zijn. Wanneer één van de dames mijn vriendin zou zijn zeggen jullie in feite dat ik een lelijke vriendin heb. Bedankt, gozers! :)

Maar het gaat mij om de foto's, niet om de meissies. Foto 23 heb ik geplaatst omdat ik het gewoon een geslaagde foto vind, niet voor een oordel over de aantrekkelijkheid van de dames.

Alhoewel als er echt behoefte aan is mag het wel natuurlijk. :)

·
Gus para los amigos
633 Posts
4. Erg mooi park in het centrum.
Nice surprise. I live right behind that building and cross that square everyday on the way to work. :D The building is known as the 'Hospital Real' (a XVI century building, former hospital, now turned into the University Headquarters).

As far as my limited german allows me to understand some dutch (sorry for that):

- The Mulhacen peak, near Granada, is 3482 m high. It's the highest point of continental Spain, being the Teide (in Tenerife Island) the highest with 3781 m. Anyway, Europe's highest is Mont Blanc with 4808 m.

- Yes, pictures were taken by siesta time that's why it looks deserted. In summer its too hot to go out during the hottest hours, so everybody try to stay at home or at work. Many people sleep, others don't.

- Granada's populations is near 300.000 people, 50.000 of them are students, near 3.000 are Erasmus from all over Europe (lots of dutchs as well :) ). I love that. I love going out and listen to every posible language. June is time for final exams, so you probably didn't see that many, as they must have been studying. Or they're supposed to.

And yes, tapas are free with your drink (as well as in Almería) in most bars. :cheers:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tapas

I hope you had fun in Granada.

853 Posts
Overigens laten Ralphkke en Doveling wel zien dat ze weinig subtiel zijn. Wanneer één van de dames mijn vriendin zou zijn zeggen jullie in feite dat ik een lelijke vriendin heb. Bedankt, gozers! :)
Aan je avatar te zien
is dat is dat zo'n beetje de vijver waar jij uit moet vissen ;):lol: J/K

Many people sleep, others don't.
aha !

1 - 19 of 19 Posts