Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 37 Posts

·
Registered
5,655 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Eu fiz esse thread para postar alguns projetos incriveis sendo construidos pelo mundo.

Cityplace, Toronto

The current CityPlace condo development was conceived by Concord Adex developments, the same company that helped revitalize a large section of former Expo 86 lands in Vancouver. Hong Kong magnate Li Ka Shing is known to have large shareholding in Concord Adex. At 45 acres and 7500units, the $1.5 billion Cityplace project is the largest residential development ever attempted in Toronto.

·
Registered
2,771 Posts
sabe se já estão prontas e habitadas?
porque eu fui ano passado e elas já estavam quase prontas.
É muuuuito vidro

·
Registered
12,235 Posts
Quero residenciais assim no Brasil...Nossas cidades são densas de prédios residenciais anêmicos e feios, e ainda tem gente que gosta.

·
Registered
5,655 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Marina Bay, Singapore

Marina Bay will play an integral role in Singapore's latest efforts to sell itself internationally.

Unveiling the "Marina Bay" brand on Thursday, National Development Minister Mah Bow Tan said this area would be the main focal point for the city
.
The project will also help differentiate Singapore from other cities.

·
Registered
286 Posts
^^ Verdade tive em Singapura ha 4 semanas atras e ficamos num hotel de frente pra esse Marina Bay. Eu nunca vi na vida tanto guindaste juntos!! Um projeto muito legal mesmo...

·
Registered
5,655 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Moscow International Business Center​

Moscow International Business Center is a projected part commercial district of central Moscow, Russia. Geographically situated in Presnensky District in western Moscow, located at the Third Ring, the Moscow-City area is currently under intense development.The goal of Moscow IBC is to create the first zone in Russia (and in all of Eastern Europe), that will combine business activity, living space and entertainment. It will be a city within a city. The project was conceived by the Moscow government in 1992.The total cost of the project is $12 Billion.

·
Registered
107 Posts
Vamos sonhar que algo como esse CBD de Moscovo possa ser erguido no Campo de Marte de São paulo por exemplo e um projecto semelhante a Singapour possa sair em Recife, Rio de Janeiro ou numa bahia de alguma cidade costeira brasileira...e eu acredito no Pai Natal!
PS: Estive em Maio em Toronto e fiquei impressionado com esses edifícios, mas não tirei fotos...argh!!

·
Sou Paraíba e não NEGO!!!
2,608 Posts
nossa,esse de moscou ta pra matar qq um do coraçao...e enquanto isso nosso Brasilzao vai ficando para trás!:eek:hno:

·
carioca
7,557 Posts
esse de Moscow é surreal! Somente esse projeto está criando um dos skylines mais cools da europa! Deu inveja agora :lol:bash:

·
Registered
2,748 Posts
Esse de Moscou é sensacional !!! Também gosto muito dessa nova Baía de Cingapura !!! Quem dera tivesse projetos assim no Brasil.

·
Registered
107 Posts
A hora indicada tem explicação. Pois a fotografia deve ter sido tirada de verão e como moscovo está situada numa latitude elevada, os dias são muito maiores que a noite no verão e de inverno é o inverso, com noites muito longas e dias pequenos. O mesmo se passa em Ushaia (Sul de Argentina) por exemplo. Ainda por cima a hora legal pode estar adiantada em relação a hora solar, mas isso já não tenho certeza.

·
Arquiteto e Urbanista
21,190 Posts
O de Toronto é lindíssimo, mas é muito "cansativo", todos os prédios são muito parecidos, coma emsma linguagem arquitetônica. Fica até sem graça quando visto de perto.

O de Singapura é perfeito, amo todos os projetos! Adorei aquele anfiteatro sobre a água. *-*

O de Moscou acho tosco, não gosto de vários daqueles prédios. Alguns são meio breguinhas... Assim como o de Toronto, ficou muito repetitivo tanto vidro igual...

Falando em Singapura, acho que é a cidade asiática com o conjunto mais legal de prédios. Não são exagerados e bregas como nas outras...

·
Registered
5,655 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Parque de Valdebebas, Madrid

In the north of Madrid, next to the new Barajas Airport Terminal T4

Video:

Finished:
2011

Plan:
* Hotel area
* Urban areas
* Huge (forest) park
* Shopping mall (Atlantys)
* Ciudad Deportiva Real madrid
* Ciudad de la Justicia (Campus of Justice)
* Enlargement of IFEMA (Trade centre Madrid)

For a bigger image see this link:
http://www.parquedevaldebebas.com/archivos/area_prensa/corporativo/Plano%20Ordenacion.jpg

The Green areas and the park

In harmony with its natural setting
The trait that best defines Parque de Valdebebas is its harmony with its natural setting. Nature has been made part of the city, reinforcing the course of the stream, El Arroyo de Valdelasfuentes, as an ecological corridor within its urban stretch, and a network of park areas has been created that are part of the city’s very structure. In addition, special attention has been paid to providing easy access for the disabled to park areas.

A woodland park that is 5 times larger than El Retiro
The project’s star feature will be a green lung that is five times larger than El Retiro Park, covering almost 500 hectares, nearly half the entire area. Following the conveyance of the land by the owners, the Madrid City Council will be responsible for its management and upkeep. The park will have a cycle-path running around its perimeter and an extensive network of walking paths.

The lakeside park, 34,000 m2 of nature
The lakeside park will be yet another major feature in the arrangement of the parklands. It will provide the people of Madrid with an excellent leisure area and offer delightful views for those living in neighbouring residential areas. The lake, covering approximately 34,000 m2, will have an island and extensive recreational areas to be enjoyed by the public at large.

Tree-lined Avenues, the parkland blends into the urban setting
Tree-lined avenues are an original way of bringing the park into the urban setting. These leafy corridors bring the park to within 150 metres of the buildings, thereby enabling residents to walk or cycle from their homes or places of work to the Lakeside Park and the Woodland Park.

The main path runs between trees and bushes, woodland copses and paved areas with sitting areas equipped with benches and shady trees. An overall approach has been taken to the landscaping, with specific species for each stretch that will help to distinguish and identify each avenue.

Shopping Mall
Parque de Valdebebas will have a large commercial area, of leisure and business of more than 182.000 m². It's called Atlantys and its central part will be water, where people can do activities related to acuáticas. Structured within 2 buildings with more than 200 shops ditributed in 4 big sections : Superstore, Home & Desgin, Fashion and Leisure.

Renders:

Urban Areas

Living in Parque de Valdebebas is living in a modern and in a green neighbourhood. Fast connections with Madrid Barjas Airport and extremely well communicated with Madrid's motorway network.

Campus de la Justicia

The government of Madrid has decided to group the judicial headquarters in one big complex. It will be the biggest of its sort in Europe. The buildings are located in the south area of Valdebebas just to the north of the Ciudad Deportiva of Real Madrid FC. 20% of the total judicial cases will be here in Madrid.

Video Campus de la Justicia:

Video Project of Zaha Hadid for the Campus de la Justicia:

Enlargement of IFEMA

This section of Valdebebas will be 50 hectares. Contará con un espacio de 50 hectáreas. This large business centre will duplicate its activity in the last 5 years, reaching more than 1.1 millions of square metres of exposition and 4 million visitors a year.

IFEMA now:

Enlargement of IFEMA:

For more information according to the enlargement of IFEMA, see this link below (PDF)
http://www.euroestudios.es/administracion/archivos_actividades_edificacion/78629_AmpliacionIFEMA.pdf

Construction Updates

27th of January 2007:

·
Crucismogiensis
8,407 Posts

·
Banned
4,048 Posts
Toronto é show mesmo. Eu gosto tanto dessa cidade que eu nao me importava de dar pra ela os JO de 2020 e Lisboa sediava em 2024 - 20 anos após o Euro 2004 e 24 da Expo'98 :D:lol:

1 - 20 of 37 Posts