Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 771 Posts

·
Annoying member
6,973 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De afgelopen maand is de gemeente Almere qua inwonertal een plaatsje gestegen in de top-10 van Nederlandse gemeenten. Almere heeft nu de zevende positie bereikt. Door het huidige inwonertal van 181.960 inwoners is Almere de gemeente Groningen nu gepasseerd.

In de top-10 bevindt Almere zich, naast Groningen en de Grote Vier, ook in het gezelschap van gemeenten als Tilburg, Eindhoven, Breda en Nijmegen. Ter vergelijking: de gemeenten Apeldoorn, Arnhem en Amersfoort vinden we op de plaatsen 11, 14 en 17.

http://www.almere.nl/live/index.jsp?nav=1461&loc=49418&det=213683

--
When does the hurting stop?

·
Registered
2,152 Posts
:cheers:

@Apostle:
Als het Rijk de infrastructuur niet snel uitbreidt is het gauw gedaan met de groei van Almere. Er is al gedreigd met een bouwstop.

·
Registered
3,858 Posts
Gefeliciteerd Almere.

Ondanks dat er ruim 180,000 mensen wonen, zou ik voor geen goud in Almere willen wonen. Bijna de hele stad is strak en kil.

·
Just another user
4,936 Posts
:cheers:

@Apostle:
Als het Rijk de infrastructuur niet snel uitbreidt is het gauw gedaan met de groei van Almere. Er is al gedreigd met een bouwstop.
Snel niet, maar er is wel een paar miljard beschikbaar.

·
Registered
1,216 Posts
Nee dat klopt sowieso voor geen meter.

Utrecht staat op 289.000 voor 2010. Fijn, dat aantal hebben we dus nu al gehaald en we zitten in 2010 al lang over de 300.000. Dit is het eerste onderzoek dat iets anders zegt. Of een foutje of vrij triest van de gemeente om zulke cijfers zo te manipuleren.

Lange tijd zou Almere in de toekomst trouwens de 4de stad worden. Maar goed nieuws voor Utrecht: zoals het er nu naar uitziet blijft Utrecht 4de met 370.000 inwoners in 2020! Ik verwacht in Almere nog wel een keer een bouwstop overigens, als je ziet hoe het er nu gaat.

·
Annoying member
6,973 Posts
Discussion Starter · #14 ·
De huidige infra van Almere kan het huidige inwoneraantal al niet eens aan, laat staan 300.000.

·
Registered
173 Posts
Raar nieuws volgens de gemeente Groningen heeft Groningen op dit moment ongeveer 183 200 inwoners

maar goed het zat er al jaren aan te komen dat Almere Groningen voorbij zou gaan

dus gefeliciteerd

·
Registered
970 Posts
Na Groningen komen de andere slachtoffers van Almere. Almere wordt volgens prognoses gewoon de 5 de stad van Nederland. Utrecht verwelkomd tegen het einde van dit jaar de 300.000 inwoner.

·
Extra Ordinary = History
608 Posts
Worden er in die statistieken ook rekening gehouden met annexatie?. Tilburg en Eindhoven groeien de eerste 20 jaar bijna niet meer en dan zou Almere 5 de worden. Maar die twee steden (vooral Eindhoven) hebben nog zat om te annexeren, Almere niet. Wat naar mijn mening ook zal gebeuren, kan me niet voorstellen dat Eindhoven plek 5 over 5 jaar zal afstaan.

·
a.k.a. Sequentia
21,700 Posts
^ Je denkt wel erg makkelijk over annexeren. Het zijn nog altijd de te annexeren gemeenten die daar het laatste woord over hebben.

1 - 20 of 771 Posts