Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 148 Posts

·
Registered
1,407 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Project Crossroads Voormalig locatie ACM

De kans lijkt me redelijk definitief dat het doorgaat en een project van dit voormaat verdient natuurlijk een eigen thread.

Architect: Van Ringen
Hoogte: max 70meter
Aantal Woningen: +/- 300
Status:Gegund
Verwachte Start Bouw:1 kwartaal 2019
Voor de voormalige ACM locatie aan het Reitdiep in Groningen heeft Geveke Bouw & Ontwikkeling een plan ontwikkeld met een zeer divers woningprogramma voor uiteenlopende doelgroepen. In totaal bevat het plan ca. 290 woningen bestaande uit een aantal kadewoningen en voornamelijk appartementen, variërend van 45 m2 tot 100 m2. Het betreft alleen huurwoningen waarbij er een mix zal zijn van sociale huurwoningen en woningen in de vrije huur sector.
Impressie Video klik op onderstaande link
https://vimeo.com/271639825

·
Registered
5,636 Posts
^^ Mooi, dit project vertrouw ik Van Ringen wel toe na hun geslaagde Polaris project. Ontwerpbestemmingsplan zal binnenkort wel gepubliceerd worden als het nieuwe B&W eindelijk eens geïnstalleerd wordt. Daarna inspraak, bestemmingplan en een omgevingsvergunning. Wordt vermoed ik niet eerder dan eind dit jaar/begin volgend jaar dat er gebouwd gaat worden.

·
Fagus Sylvatica
6,108 Posts
Vergeet de Pino locatie niet! Van ringen is een tikkeltje saai, (een beetje AAS) maar ze hebben wel gevoel voor fraaie, ingetogen details.

Mijn voornaamste punt van kritiek is de binnenplaats...In praktijk staan daar niet vier auto's, maar honderden auto's. Alle bloembakjes ten spijt, maar dat wordt vrees ik nooit een leuke plek om te zijn of je balkonnetje te hebben. Hele parkeerbak naar beneden, dak er op, en een mooie (groene) verblijfplek van maken!

Zoiets is toch veel prettiger!?! Weg met die auto's! (Arons Gelauff, Lloydpier, bron WAX)

(EDIT: Ik snap ter terug gelegen balkons op het noorden ook niet helemaal...Gok dat er nog het nodige geschaafd zal worden aan het ontwerp)

·
Registered
173 Posts
Het ontwerp doet me erg denken aan de woontoren aan de Zonnelaan(Orion?) de zelfde architect ?

Hoorde laatste van een kennis dat er nog meer woontorens aan de Friesestraatweg geplant staan.

·
-----------------------
6,513 Posts
Ik ben het wel met Eisso eens. Volgens mij wordt die binnenplaats een galmbak. Breng er een volledige verdiepingsvloer op zodat de auto's uit zicht zijn en er een echte binnemtuin kan komen. Verder vind ik de "kleur"stelling van de gebouwen vrij koud.

·
Registered
125 Posts
Van één van de bewoners van het appartement Marqant aan de overkant van het water. Is al wel meer dan een jaar geleden.[/

Uitspraken van bewoners van de Marqant zijn natuurlijk niet echt objectief. Zoals al opgemerkt heeft het oude ACM er ook decennia gestaan zonder te verzakken. Bovendien zal het te bouwen complex niet het eerste gebouw zijn dat wordt gebouwd op funderingspalen.

·
Registered
5,636 Posts
^^ het is allemaal speculatie, aannames, beweringen. Zeker als je een uitspraak van een bewoner van naastgelegen project zo maar overneemt. En waarom die volgens Vierkant dan ongetwijfeld gelijk zou hebben....geen idee. Projectontwikkelaar, architect en de bij dit project betrokken ambtenaren en wethouder, dat zijn de mensen die weten wat de stand van zaken is. Gewoon afwachten of zelf navraag doen bij deze bronnen.

·
Registered
5,917 Posts
Er is wel een saneringsplan opgesteld voor ACM-locatie.
Ligt (of lag, weet niet of er al gesaneerd is?), oude brandstoftank.
Op circa 1,5 meter diepte ligt een enorme betonplaat op groot deel van het terrein en daaronder is puin uit de binnenstad bijgemengd waarmee terrein opgehoogd is (in de jaren '40).

Misschien dat zo'n verhaal leidt tot de verhalen zoals hier te lezen, maar ook dat is speculeren ;)

1 - 20 of 148 Posts