SkyscraperCity banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Vandaag, 3-5-05, zijn we met een select groepje Groningen in geweest. 'We' zijn Shockwave, Diehard, Patrick Highrise, Hooghoudt, Jan, Michiel, Vloepkleedje, Nemo01 en Marruc. Waar was jij, Darulez?

Eerst komen de foto's genomen vanaf de Martinitoren. Het weer was niet geweldig, dus niet al te veel foto's hiervan. Alleen de beste zitten er tussen.

1. Kijkend richting de St Jozefskerk (Dronkemanstoren) met op de achtergrond de IBG Torens.

2. De 3 gezusters, de 6 tieten, de 30 tenen, oftewel de zuidkant van de Grote Markt

3. Stadhuis met daarachter de A-kerk

4. Richting Selwerd/Vinkhuizen

5. Ciboga terrein, net achter die fabriekspijp

6. Nieuwbouw van voornamelijk 9 hoog, met als uitblinker de 2 woontorens van Koolhaas

7. Marruc en Diehard vergapen zich aan Groningen's skyline...

8. Deze dus. Links de Gasunie, rechts de Regentes met de Praediniussingel er recht voor.

9. Terwijl we op het treinstation wachten op Darulez, kijken onze forummers geïnteresseerd naar het heien op het stationsplein.

10. Bij de Gasunie: wachtend op onze begeleidster zien we de vergelijking tussen het Empire state building, een paar boortorens, de Gasunie, en in de hoek de Martinitoren. Leuk, maar moeilijk op de foto te zetten.

11. De centrale hal. Recht omhoog kijkend het trappenhuis in. Let op de regenboogachtige kleuren van het trappenhuis. Het geheel wordt gedragen door de stemvork achtige steunbalken.

12. Nog maar een keer

13. Ook Jan heeft het gezien :)

14. Dat is die stemvork waar ik het zonet al over had. Is groter dan dat het lijkt op de foto.

15. Dat trappenhuis staat dus wel vaker op de foto... De dame in het rood heeft ons uitstekend rond geleid.

16. De weg naar de lift. Let op de lijn die je naar de liften moet lijden, en hoe het parket om die stip heen is gelegd.

17. In de directiekamer kun je bij het panoramaraam genieten van het uitzicht. Zoals hier ook word gedaan.

18. Het weer is er zo te zien alleen maar slechter op geworden. Je kijkt nu naar het centrum, met Martiniplaza op de voorgrond.

19. Zo'n mooi gebouw, Hooghoudt is er ziek van!

20. Naar beneden kijkend in het trappenhuis...

21. Halverwege het trappenhuis nog een keer naar beneden kijkend.

22. We zijn bijna beneden...

23. Het trappenhuis mag dan wel de hoofd attractie van het gebouw zijn, de rest is ook zeer zeker de moeite waard, vraag het na aan de rest!

24. De ingang tot de liften, nu gezien vanaf de begane grond

25. Dat is hem dus, de Gasunie. Leip ding, niet?

·
Registered
7,621 Posts
Was een zeer geslaagde dag, nog bedankt voor het regelen. Erg goede rondleiding in het Gasunie gebouw, zeker de reis waard. Aan deze fotoserie kan ik waarschijnlijk weinig meer toevoegen :).

·
Stadtaffe
2,731 Posts
ja! dat was zeer geslaagd :cheers:

hierbij mijn eerste foto, van het bier na afloop, maar vóor het eten. ja winus, je hebt vandaag bier, eten en vrouwen gemist... :) rest van de foto's ga ik morgen eens grondig doorscannen, bewerken en posten.

bobdebouwer said:
19. Zo'n mooi gebouw, Hooghoudt is er ziek van!
dat kletterde lekker van 14 hoog :puke:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Jammer dat Groningen zover weg was, leek me opzich wel leuk om ziets te doen :)

achja... gelukkig zijn er ook mensen die foto's maken :) mooie serie!

·
Administrator
30,094 Posts
Het was weer een prima dag. Erg mooi gebouw ook, maar dat is vooral de verdienste van de opdrachtgever die de architect in staat stelt om zijn filosofie tot in de vierkante milimeter door te voeren. Zelfs de roosters van de afvoerkanalen zijn er naar vervormd. Maar die kwaliteit straalt het dan ook wel uit. :)

·
Registered
501 Posts
Leuke dag jongens! Toffe meid die een goede rondleiding in de Gasunie verzorgde, blij als ze was dat ze dit keer eens geen groep huisvrouwen hoefde rond te leiden. Vragen als: "hoe worden al die ramen dan schoongehouden?" wierp ze daarom zelf maar op :) Verder lekker gegeten en afgepilsd in de Drie Gezusters. Enig minpuntje: we konden niet hoger in de Martinitoren dan de tweede trans.

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Mooie foto's zeg! doet soms erg psychadelic aan, dat trappenhuis. Van onder lijkt het niet een strottenhoofd ofzoiets.. Erg apart.

Foto's 11 en 21 moet je in de UPC plaatsen!

·
Registered
1,361 Posts
wat een mooi gebouw, voor al van binnen! Die 'stemvork' doet me erg denken aan de steunpilaren van de Sagrada Familia in Barcelona.
Groningen ziet er ook erg goed uit vanaf vogelvluchtperspectief!

wat me verder opviel: het grote contrrast tussen de historische Zuidplint van de Grote Markt met het enorm nette, schone, geordend openbaar terrein (stoep, straat, terras, fietsenrek) eromheen. Echt Hollands. Beetje jammer soms, doet af aan de romantiek.

·
arnhmember
1,490 Posts
Inderdaad een leuke dag! Ik heb nog enkele aanvullende foto's

1. Vanaf de Martinitoren

2. We kregen een heuse 3d film te zien in het Gasunie gebouw. En het mooie van die films is meestal niet dat het er zo geweldig uitziet dan wel dat de brilletjes er retro uitzien. En daar houden wij wel van. (vlnr: Nemo01, Marruc, Michiel, Hooghoudt, Jan, Diehard, Patrick's Highrise en Bobdebouwer)

3.

4.

:)

·
visit the world
8,131 Posts
Mooie serie foto's! Was een zeer geslaagde dag! Het was zeker de vele uurtjes trein vanuit het zuiden wel waard! Dito rondleiding door echt een prachtgebouw!
Ook al zullen er nogal soms wat dezelfde foto's inzitten zal ik zodadelijk wel even wat foto's in een andere thread posten :D :)
Nogmaals dank voor al het geregel en het was sowieso ook een leuk wat nieuwe forummers te ontmoeten! Eten en :cheers: was natuurlijk ook OK... :)

·
Jazzadelic chill
1,718 Posts
Geweldige serie ook.
Toch doet het atrium me wel aan la sagrada familia in barca denken. :cheers:

·
Stadjer (European)
2,323 Posts
Bobdebouwer said:
Waar was jij, Darulez?
Samenloop van omstandigheden. Ik zat ziek thuis! :( Omdat ik net ben verhuisd kon ik tot vandaag niet op het intenet komen dus kan ik het nu pas vertellen.
Echt klote dat ik de gasunie gemist heb. Nu ben ik er nog steeds niet in geweest! :bash: In ieder geval toch bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt Bobdebouwer!

Ik merk dat jullie het naar je zin hebben gehad. Dat is mooi. :)

En leuke fotoserie bob!

·
marruc
29 Posts
Foto's van Marruc

Ik heb echt een heerlijke middag gehad en ik was ook zwaar onder de indruk van het gebouw aan de binnenkant...
Gisteren was ik feest aan het vieren op de draf en renbaan van groningen en ik moest echt tegen iedereen vertellen, Kijk daar bovenin stond ik 2 dagen geleden..... stoer he????

Bob , bedankt voor het regelen...

Het element "Natuur"

De trappen van onderen

De trappen van af boven

De mannen

WAUW !!!!!!!!!!

De mannen waren allemaal nog onder de indruk

1 - 20 of 24 Posts