SkyscraperCity banner
1 - 20 of 328 Posts

·
Registered
2,058 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Trefkoel

Wijk: Paddepoel

Invulling:
Blok 1: 250 senioren appartementen (vrije sector koop), 1500m2 bedrijfsruimte.
Blok 2: 52 appartementen (sociale huur), 750 m2 horeca.
270 parkeerplaatsen.

Ontwerp: Köther|Salman|Koedijk Architecten
Opdrachtgever: Nijestee
Aannemer: Trebbe Oost & Noord

Start bouw: 2011/2012

Projectsite gemeente Groningen:
http://gemeente.groningen.nl/projecten-overzicht/trefkoel

Website architect:
http://www.kska.nl/projecten/114Tref...afbeelding.htm

Locatie in Google Maps:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&hq=&...29828,6.542482&spn=0.002428,0.004823&t=h&z=18

Tekst van de website:

Op de plek zal vanaf 2011 een appartementencomplex verrijzen met sociale huurwoningen, woningen in de vrije huursector en koopwoningen. Daarnaast wordt in overleg met zorgpartijen gekeken naar de mogelijkheid om speciale doelgroepen er te huisvesten.

In het appartementengebouw is plek voor ongeveer 200 woningen. Op de begane grond aan de zijde van de Zonnelaan komen winkels. Ook is er plaats voor bijvoorbeeld een pedicure en een fysiotherapeut (zorggerelateerde functies) en functies die voorzien in de behoeften van de buurt. Parkeren kan op eigen terrein. De parkeerruimte zal ruim voldoende zijn voor het aantal woningen in het complex.

Aan de ontwikkeling van de plannen wordt op dit moment druk gewerkt. De verwachting is dat begin 2011 de bouwactiviteiten starten.
Filmpje over historie en huidige gebruik Trefkoel-locatie:
http://www.wijkraadpaddepoel.nl/moi/filmpjes/de-trefkoel-heden-en-verleden.html

Impressies komen uit een presentatie van de gemeente Groningen

·
Registered
2,058 Posts
Discussion Starter · #2 ·
Als iemand tips of aanvullingen heeft, let me know! Ik zal later zelf ook voor nog meer informatie zoeken.

·
Derp?
2,192 Posts
Ben benieuwd of ze begin volgend jaar ook daadwerkelijk beginnen, maar hoe dan ook, ik vind het wel een fraai project, met bijna on-Groningse afmetingen. Vond alleen het eerdere ontwerp, met die inspringingen en gevarieerder gevel-beeld wel mooier, want minder massaal. Maar daarvoor in de plaats is er wel een etage extra bijgekomen - you win some, you loose some...

·
Registered
5 Posts
Misschien een idee om bij nieuwe projecten een soort plattegrond te plaatsen? Zo kan men zien waar dit gebouw komt te staan

·
Moderator
16,916 Posts
Super. De skyline van Groningen gaat er steeds beter uitzien :cool:

·
D’r is mor ain Stad!
3,403 Posts
Misschien een idee om bij nieuwe projecten een soort plattegrond te plaatsen? Zo kan men zien waar dit gebouw komt te staan
In het topic "Overzicht plannen Groningen" staat een kaart met alle projecten van de stad, hier kun je de Trefkoellocatie ook in terug vinden. ;)

Mooi project dit, ben benieuwd wanneer ze daadwerkelijk van start gaan. Het gebied rondom de Westelijke Ring wordt steeds stedelijker, nu nog even afwachten wat er terecht komt van de studententoren bij de Friesestraatweg. :)

·
Fagus Sylvatica
6,037 Posts
:banana: Goed bezig KOEN!!!!!!

We hebben weer iets moois om naar uit te kijken!

Wel hoog, maar vooralsnog niet bijzonder mooi...
Geel sluit wel leuk aan op de bejaardenflat Bernlef even verderop!
Jammer dat de toren niet meer inspringt halverwege.

·
Registered
5,504 Posts
In het topic "Overzicht plannen Groningen" staat een kaart met alle projecten van de stad, hier kun je de Trefkoellocatie ook in terug vinden. ;)
Die kaart bij 'Overzicht plannen Groningen' is echt niet actueel meer, er staan inmiddels lang gereed zijnde projecten als Marqant, Meeus, Orion etc etc. op.

·
Hoogbouw terrorist
2,880 Posts
Die kaart bij 'Overzicht plannen Groningen' is echt niet actueel meer, er staan inmiddels lang gereed zijnde projecten als Marqant, Meeus, Orion etc etc. op.
ja ja ja... ik weet het :nuts:

Heb niet zoveel tijd meer om dit soort dingen op te pakken. Ik zal proberen om dit binnenkort weer even te updaten. Als dit geregeld is plaats ik wel weer een nieuwe versie.

·
Legum Magister Scientiae
1,360 Posts
Hiephoi, we hebben weer een nieuwe thread! :nocrook:

Een zeer geschikte plek voor een dergelijke flat. Tegenover het wijkwinkelcentrum, dichtbij de ringweg, goed ontsloten met het OV (bus 5, 7, 11 en 15) en in een redelijk groene omgeving. Ideaal voor senioren zou ik zeggen. Nu maar hopen dat ze er niet óók studenten in gaan zetten...

·
Registered
67 Posts
Een aardig ding. Ze willen die flat mooi op de zichtassen neerzetten. Dat bevalt me wel.

Vanaf de Eikenlaan gezien, vanuit Selwerd, lijkt 'ie me wel een beetje smal. Vanaf die kant vind ik de verhoudingen daarom niet zo sterk. En ik maak me een beetje zorgen om de ouden van dagen in de Bernlef-flat (direct rechtsachter de toren op de onderste tekening): komen die niet te veel in de schaduw te zitten met een nieuwe flat voor zich?

Maar goed, dit project is sowieso altijd beter dan de oude meuk van de Trefkoel die daar nu staat.

·
Alias Thec
1,365 Posts
Op skyscraperpage is nu voor editors al een google maps optie beschikbaar waarop alle hoogbouwprojecten zichtbaar zijn. Er zitten kennelijk wat bugs in voor andere gebruikers, want het is nog steeds niet online.

http://forum.skyscraperpage.com/showthread.php?t=183971

einde spambericht

Vreemd gebouw voor een Nederlandse stad, als ie echt zo breed wordt tenminste

1 - 20 of 328 Posts