O ja, twee uur geleden was ik nog in Groningen.
Ik niet, was in Muntendam en Veendam.
Ik ken Groningen al een stukje langer dan jij en zeker de achtergronden van een stadjer of een provinciaal. Een beetje kritiek moet je kunnen verdragen
Dat baseer je op je leeftijd ofzo? Inderdaad je bent 14 jaar ouder, hier nooit gewoond zover ik weet en tja dan zou je het inderdaad wel beter weten dan iemand die 37 jaar in stad en provincie woont en behoorlijk geïnteresseerd is het heden en verleden van stad en ommeland, de politiek, het nieuws hier enz...Wat een kul man...
En ik kan redelijk tegen kritiek, maar als je met redeneringen en vergelijkingen komt als bolsjewieken, communisme, Fre Meis en dergelijke en dat brengt alsof het nog steeds een onderstroom is die ervoor zorgt dat er constant onjuiste info de ether ingeslingerd wordt omdat voorgenoemde wellicht nog in de genen zit, dan kraam je gewoon onzin uit wat mij betreft...En met kritiek is het nu eenmaal zo dat op het moment dat je het als onjuist ervaart je er tegen in gaat, maar ben ook niet te beroerd om me ongelijk toe te geven als dat later zo blijkt.
We trappen tegen Maral en zijn onvolledige berichtgeving aan en hij ketst wel terug
En hoezo nu Maral en zijn onjuiste/onvolledige informatie. Het verhaal van de journalist is niet mijn verhaal en is ook niet door mij geplaatst hier. Bovendien, de kop die Reflus er aangegeven heeft was ook niet de kop van het originele artikel. Dat was dat de stad naar 190.000 inwoners ging. Dat snelstgroeiende was meer een bijzinnetje in dat artikel en vindt het dan ook redelijk sneu om dat hele bericht, waarvan de informatie waar het eigenlijk om gaat gewoon klopt, weg te zetten als een onzin bericht. Vraag me dan ook af wat is er onjuist in mijn reactie. De cijfers van CBS? het inwonertal van Groningen? Zeg het es...En dat een journalist slecht geïnformeerd is en een eigen draai geeft en benoemt dat Groningen samen met Utrecht en Amsterdam de snelst groeiende stad is heb ik ook niet onderschreven dacht ik. Dat info in nieuwsberichten vaak selectief gebracht worden is niet uniek voor Groningen, dat zie je in elke media over vele onderwerpen...
En zelfs, stel, dat het echt bewust gebeurt. Marketingtechnisch is dat niet eens zo slecht. Voor een regio die toch heel lang een niet al te beste naam heeft is het misschien wijzer om meer het positieve uit te dragen dan het negatieve, wat dan vaak alleen maar beeld bevestigend werkt. Dat er hier dan een paar scherpe geesten daar doorheen prikken, het zij zo, is hier alleen maar een discussie. Het werkt blijkbaar wel, de rest van Nederland denkt inmiddels veel positiever over en heeft een veel postiever beeld van stad en provincie. Maar dat het allemaal zo bewust gebeurt als hier nu al een paar keer gesuggereerd is, daar geloof ik niet in, ondanks dat ik sommige politici die de bron zouden zijn aardig wantrouw en waarvan ik me afvraag of die nu het beste met zichzelf voor hebben of het voor de stad doen....
De regionale media hier is vaak slecht geïnformeerd en de Groningers hier trekken in de Groningen topics regelmatig fel van leer tegen bv het Dagblad van het Noorden, dus doe nou niet net alsof wij het allemaal geweldig vinden wat die regionale media hier presteert.....
De knuppel ligt nog in het hoenderhok, ha ha.
Och, is toch mooi een beetje discussiëren. Beetje scherp aanzetten, hier en daar wat aandikken, een discussie aanzwengelen, soms uitlokken, soms negeren, iemand verleiden tot een scherpe stellingname, verleiden om achterste van de tong te laten zien, verleiden om de ware aard/iemands echte mening naar voren te laten komen door ze te prikkelen emotie in berichten te leggen ipv een rits emotieloze en zorgvuldig gewogen en gekozen woorden, daar zijn het fora voor....Soms weet je later wel dat je wellicht niet helemaal goed zit, maar dat is dan aan de ander om dat onderuit te halen en soms is het andersom. Soms denken beide partijen het precies te weten , maar weten ze het beide eigenlijk net niet. Ik zit daar niet zo mee verder....Dat ik hier af en toe fel van leer trek zegt ook niet zoveel over hoe ik er in het dagelijks leven er mee bezig ben, sterker nog, meestal boeit me het dan een stuk minder wat er gezegd wordt. Ik vind felle discussie vaak wel grappig en vaak een stuk interessanter dan discussies waar iedereen het met elkaar eens is. Bovendien, meestal steek je ook nog wel wat op van dergelijke discussies, meer dan de gezapig voortkabbelende discussies in elk geval ...Wie er nu gelijk heeft en of Groningen nu geweldig is of niet, bij de muisklik naar een volgende site ben ik dergelijke sentimenten alweer vergeten...
Er gaat niets boven Groningen
Er gaat van alles boven Groningen...