SkyscraperCity banner

1 - 20 of 30 Posts

·
Registered
819 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Vandaag aan het begin van de middag even de Martinitoren beklommen.
Hoewel het op de grond een mooie dag leek was het uitzicht boven erg heiig en werd het foto's maken tegen de zon in erg lastig.
Wegens zelfmoorden de laatste paar jaar is een groot gedeelte niet meer bereikbaar voor publiek en het gedeelte wat te bereiken is, is omgeven met hekwerken.

1.Martinitoren.

2.Faculteit Medische Wetenschappen.

3.Toren Academie gebouw, watertoren, CSM hoogkerk.

4.St. Jozefkerk en rijkskantoren.

5.Nieuwbouw Dinkelpark en de Rokade in de verte.

6.Suikerunie.

7.Selwerd.

8.De nieuwste aanwinst, de Fortuna.

9.Vismarkt.

10.Kardinge met de klimtoren.

11.Zuidzijde Grote Markt.

12.Spoorbrug over het Van Starkenborghkanaal.

13.Richting Oosterhaven en Geove.

14.Korrewegwijk.

15.Toren Groninger Museum en de Rokade.

16.Flats vinkhuizen.

17.Toren provinciehuis en de Campertoren.

18.Lage der Aa.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Wat zeur je nou? Het heiige zorgt júist voor een mooie, herfstachtige sfeer op je foto's. :eek:kay: Heb je trouwens ook nog foto's van het vernieuwde platform zelf? Is het echt zo Eiffeltoren-achtig?

·
Registered
4,042 Posts
Prachtig! Dat heiige weer zorgt voor een erg leuke sfeer. Favo's 3 en 17.

Zo te zien moet ik ook weer eens naar boven. Is de toren nog elke dag van de week geopend?

Btw: let een beetje op de bestandsgrootte aub. ;)

·
Registered
673 Posts
Erg mooie serie vanaf mijn oude werkplek. Jammer dat je niet meer helemaal naar boven kan maar achter de klokken heb je ook nog een mooi uitzicht.
Favorieten zijn nummer 3 en 6.

·
Bas
13,611 Posts
Wederom mooie foto`s, heel herkenbaar. Vooral als je weet waar de zon staat, en dan daar ook nog tegenin fotograferen, dat is toch nog goed gelukt.
Heb je ook nog een foto van `recht naar beneden?`

·
Registered
3,832 Posts
Prachtige foto's van een mooie stad. Ik moet die toren ook maar eens beklimmen bij mooi weer. Groningen ziet er best wel groot uit vanaf die hoogte.

·
Registered
119 Posts

Stuk voor stuk toppertjes deze foto's. Je hebt natuurlijk ook wel mooi "materiaal", Groningen is een van de mooiste & leukste, zo niet de mooiste en leukste Stad van Nederland!!

·
hasta la pasta
553 Posts
Mooie foto's zeker alleen is de CSM in Hoogkerk geen CSM meer maar suikerunie. Ben zelf van de zomer op de Martini toren geweest maar met dat hek is het echt klote om mooie foto's te maken helaas.

·
Moderator
50,799 Posts
Btw: let een beetje op de bestandsgrootte aub. ;)
Volgens mij ligt dat aan de compressie, die zet ik vaak op 95%, je ziet nauwelijks tot geen verschil, maar de bestandsgroottes worden meestal maar zo'n 100 kb bij foto's van dit soort formaat.

Maargoed, zo'n rij foto's moet met de huidige internetsnelheden voor de meesten geen probleem zijn. Alleen de server waar de foto's gehost staan kan nog roet in het eten gooien.

·
Registered
819 Posts
Discussion Starter #19
Heb je trouwens ook nog foto's van het vernieuwde platform zelf? Is het echt zo Eiffeltoren-achtig?
Nee, die heb ik niet gemaakt. Het heeft inderdaad wel iets weg van de Eiffeltoren. Er zijn verschillende soorten gaas op het hekwerk om te testen welke het beste bevalt. Je kan op de eerste trans alleen op de zuidzijde komen. Daarna kun je nog wel hoger, maar niet meer naar buiten, maar kom je uit achter de klokken. Daar kan je wel aan al de 4 kanten naar buiten kijken, alleen zit er erg fijn gaas voor.

Heb je ook nog een foto van `recht naar beneden?`
Nee, die heb ik niet gemaakt. Was ook erg lastig met dat hekwerk omdat dat nog voor de rand van de toren zelf staat.

Volgens mij ligt dat aan de compressie, die zet ik vaak op 95%, je ziet nauwelijks tot geen verschil, maar de bestandsgroottes worden meestal maar zo'n 100 kb bij foto's van dit soort formaat.

Maargoed, zo'n rij foto's moet met de huidige internetsnelheden voor de meesten geen probleem zijn. Alleen de server waar de foto's gehost staan kan nog roet in het eten gooien.
Daar ligt het inderdaad aan, denk ik. Ik had zelf niet eens in de gaten dat de foto's zo groot waren.

Bedankt voor de reacties.

·
Bas
13,611 Posts
Dus volgende keer een draadtang meenemen, dan kun je nóg hoger zonder belemmeringen foto`s nemen. Zoiets heb je ook hier in Leeuwarden in de Bonifatiustoren. Ook gaas ervoor, bij de kerkklokken, da`s tegen de duiven en torenvalken.
Ik ben ook wel eens in de Groninger Martinitoren geweest. Ik vond het uitzicht erg mooi, maar de dag moet je goed uitkiezen en het liefst vroeg beginnen.

1 - 20 of 30 Posts