Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
hemelschraper
2,025 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier een selectie van foto's die ik de afgelopen maand gemaakt heb in de hoofdstad van het Noorden. De foto's met de zwarte kaders zijn nog wat ouder. Ik edit de foto's tegenwoordig met GIMP, maar dat levert toch wat vervelende kartelrandjes op bij het verkleinen. Afijn, ik hoop dat het de eventuele pret niet mag drukken.

1. Jaren negentig nieuwbouw bij het UMCG aan het Hanzeplein.

2. Eén van de vele vliegende ratten.

3. Voor het station is een 'stadsbalkon' aangelegd; een schots en scheef plein met een grote ondergrondse fietsenstalling.

4. De schatkamer van het Groninger Museum.

5. Momenteel valt er een tentoonstelling over Cubaanse kunst te bewonderen. Of niet natuurlijk...

6. Het Martinikerkhof.

7. Het Sint Anthony Gasthuis aan de Rademarkt.

8. Bloemen in de Prinsentuin.

9. Stadsbloem; iemand een idee wat voor soort bloem dit is?

10. De Martinitoren en wat stadsverlichting.

11. De Grote Markt op zondagmiddag.

12. Hier zou ik een grap kunnen maken over wielrenners uit de Tour de France die verdwaald zijn of zoiets, maar ik laat het maar achterwege.

13. Mooie armaturen bij de poffertjeskraam van Trijnko Nijboer.

14. Trijnko (met krulsnor) in actie.

15. Een maquette van de binnenstad naast de Martinikerk; wat wazig op de achtergrond het stadhuis.

16. Een beeld dat het verzekeringswezen moet uitbeelden bungelt al sinds 1955 op Michael Jackson-achtige wijze met een kind bovenop het pand van de Friesland Bank. Ik hoop dat het behouden wordt in de nieuwe Oostwand.

17. De Waagstraat.

18. Het Hoge der Aa.

19. De Noorderhaven.

20. De Hortusbuurt.

21. Veel bloemen in Groningen momenteel. Mijn excuses aan de beton- en staaljunkies.

22. Veel water in Groningen...

23. ...en bootjes...

24. ...en vissers.

25. De Tasmantoren twee weken geleden.

26. De Stoker een tijdje terug...

27. ...wordt bewonderd door misschien wel een toekomstige bewoner?

28. O-four; een oud gebouw in een nieuw jasje. Bijzonder geslaagd maar mijn mening; dit was eerst een commie block.

29. Nog een keer.

30. Naar binnen kijken in de Euroborg.

31. Een advocatenkantoor in het Europapark.

32. De schijnwerpers van de Must See bioscoop.

33. Deze muurschildering is inmiddels weer overgeverfd jammer genoeg.

Bedankt voor het kijken!

·
Bas
14,542 Posts
Hele mooie fotoserie, qzzq, en weer lekker ouderwets herkenbaar. Ik zal in één dezer dagen ook weer een keertje naar Groningen moeten, het blijft een fijne stad om na het `zakelijke deel` nog lang na te genieten, als je er toch eenmaal bent. Trouwens, de serie geeft een prima beeld van hoe de stad er momenteel zo`n beetje bij ligt. En dat is helemaal niet verkeerd. Groningen blaakt van zelfvertrouwen, optimisme en groei. Zelfs een beetje meer dan hier in de stad.

·
-
3,632 Posts
Mooie foto's, vooral 5 en 11 zijn goed! Alhoewel voor mij Groningen helemaal niet ver weg is, kom ik er eigelijk nooit. Als ik dit soort fotoseries zie is dat wel jammer.

·
Derp?
2,193 Posts
Erg mooie en gevarieerde serie, qzzq: met series als deze ben je een prima ambassadeur voor de Metropool van het Noorden! :)
Wat voor een camera gebruik te trouwens?

Ik zat zelf trouwens ook te denken om binnenkort eens een compilatie van de vele foto-uitstapjes die ik de afgelopen maand(en) in en rond de stad heb gemaakt te posten, maar zolang jij de boel hier warm houdt kan ik nog rustig even doorgaan een mooie bloemlezing maken.

·
Registered
4,357 Posts
erg leuke serie!

Op één of andere manier ziet dat rode gebouw er van dichtbij erg mooi uit en van wat verder iets minder. Toch is dat beter dan andersom. De detailering ziet er erg strak uit.

·
hemelschraper
2,025 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Dank voor de comments! :)

Judazzz - vooral hier plaatsen die foto's; Groningen heeft genoeg te bieden voor meerdere series.

1 - 9 of 9 Posts