Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 99 Posts

·
T H E H A G U E
2,848 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
het is dan geen gebouw, blij met het nieuws kunnen we zeker zijn!!

VROUWE JUSTITIA ALS TREKPLEISTER

Bron:AD Den Haag
door:peter Koop

-Den Haag

De nieuwe trekplijster van Den Haag moet een metershoog standbeeld van vrouwe Justitia worden.
Dat wilt Bas Verkerk, bestuurder van het stadsgewest Haaglanden en burgemeester van Delft.,,Den Haag is een stad waar internationaal recht wordt gesproken.Daar hoort wat ons betreft een fysieke uitstraling bij.''verkerk noemde als voorbeeld het grote Christusbeeld in Rio De Janeiro. ,,misschien moet het beeld van vrouwe justitia wat minder hoog worden,maar wel met dezelfde uitstraling.''
De Haagsche wethouder Frits Huffnagel(internationale zaken) lijkt positief te staan tegenover het idee. ,, alles wat invulling geeft aan het imago van internationale stad van recht en vrede,daar ben ik voor.''
Verkerk.....blablabla, de rest gaat over de rest in regio haaglanden,zoetermeer als leisure stad(dat watergebeuren,en snowworld) en zo ook plannen voor andere gemeentes.

maar laat dat beeld maar komen!:D:banana:

·
Moderator
47,481 Posts
^^
Nooit in de duinen geweest?

Een apart idee maar of het er komt, het zou wel leuk zijn.

·
Just an other member
38 Posts
Kan mooi op het uiterste puntje van de Pier komen.
Kan je het vanaf de hele ZuidHollandse kust lijn zien.:nuts:

·
Design
1,134 Posts
Puik plan ! Zou heel erg mooi zijn van mij mag hij wel een meter of 50hoog en op een prominente locatie. Tussen de Koningskade en de Bezuidenhoudseweg lijkt me een toplocatie !

·
Design
1,134 Posts
Kan mooi op het uiterste puntje van de Pier komen.
Kan je het vanaf de hele ZuidHollandse kust lijn zien.
Wat een onsmakelijk en onrealistisch iedee, dan moet hij zeker van karton worden of wil je dat de pier instort???

·
Moderator
47,481 Posts
^
Wat is daar onsmakelijk aan, het is niet alsof ze er geen nieuwe fundering voor kunnen aanleggen. Ik vind het eigenlijk wel een mooie plek.

·
Illustrateur
13,122 Posts
^^ :lol::laugh:

Met een soort combinatie valt daar wel iets moois van te maken. Een geschikte locatie heb ik zo 1-2-3 nog niet. Misschien aan het Meiveld, boven een door te trekken Utrechtse Baan in een tunnel naar het Hubertusviaduct.
Lijkt me wel wat. Nederland kent vooralsnog niet echt de grandeur zoals je in landen als Frankrijk, Belgie of Oostenrijk ziet. Triomfbogen en dat soort spul zul je niet (gauw) in dit land vinden.

EDIT: Malieveld natuurlijk. Was in de war met het Meiveld in Veldhoven. Hoe ik daar aan kom is een raadsel, ik kom daar nooit.

Zoiets:

·
Registered Abuser
6,302 Posts
Dat stukje gras heet het Malieveld ;)

Als het echt een groot beeld wordt (als het er überhaupt ooit komt) zou ook ik niet zo weten waar dat moet komen. Wellicht ergens in de buurt van het Vredespaleis maar waar :dunno:

·
Registered
4,846 Posts
Een soort Haags Vrijheidsbeeld dus?

"Bring me your hungry, your tired, your war criminals...", zoiets?

1 - 20 of 99 Posts