Vanaf mijn werk (in de Van Nellefabriek) zijn de rookwolken ook goed zichtbaar.
Ik weet niet of in rotterdam er speciale apparatuur is voor brand in hoogbouw, maar als dit het geval is zou het niet handig om ff te helpen?In Delft woedt een hevige brand in de faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit. Het vuur slaat uit grote delen van het dertien verdiepingen tellende gebouw.
Iedereen heeft de faculteit op tijd kunnen verlaten.
De brand is in de verre omtrek te zien. Volgens verslaggever Henrik-Willem Hofs springen ramen uit de sponningen. Het ziet er naar uit dat het gebouw voor een groot deel verloren gaat.
Rookontwikkeling
De brandweer kan de haard van vuur door de grote hoogte moeilijk bereiken. De trappenhuizen worden voor zover mogelijk nat gehouden in de hoop dat het onderste deel van het gebouw zo veel mogelijk kan worden behouden.
Omliggende gebouwen lopen geen onmiddellijk gevaar omdat ze op afstand van de brand staan. Wel is er in de omgeving grote hinder van de hevige rookontwikkeling. De brandweer verricht metingen naar eventueel vrijgekomen giftige gassen.
Het vuur is ontstaan door kortsluiting in een koffiezetapparaat op de zesde of zevende verdieping. Daarna zou het razendsnel om zich heen hebben gegrepen.
bron: nos.nl
Jawel, de regio Rotterdam Rijnmond is ook ter assistentie opgeroepen. Ik geloof de posten HvH en Maassluis. Dit is zeer waarschijnlijk niet voor hoogte matrieel. Overigens zal de regio Haaglanden hier ook over (moeten) beschikken gezien zij ook hoogbouw hebben.Ik weet niet of in rotterdam er speciale apparatuur is voor brand in hoogbouw, maar als dit het geval is zou het niet handig om ff te helpen?
maar goed gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.