SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
3,062 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Wikipedia:

De Tajumulco is een dode of slapende stratovulkaan in het departement San Marcos Guatemala. Met een hoogte van 4220 meter is het de hoogste berg van Guatemala en van Centraal-Amerika.

De Tajumulco maakt deel uit van een keten vulkanen in de subductiezone van de Caribische plaat onder de Noord-Amerikaanse plaat. Er zijn in historische tijden geen uitbarstingen met zekerheid vastgesteld.
met een groep van een paar man hebben we dze vulkaan beklommen. Na een toch van ongeveer 6-7 uur hebben we zo'n 100m onder de top kamp opgeslagen. Na een verschrikkelijk koude nacht hebben we rond half vijf alles weer bij elkaar geraapt en zijn we de zwarte nacht ingetrokken richting de top. Eenmaal aangekomen waren we net op tijd voor de zonsopkomst; en gelukkig maar, want het is een van de mooiste dingen die ik ooit in m'n leven heb gezien..

1. Met de beruchte chickenbus (niet deze, maar ik had geen foto van de goede bus) zijn we 's ochtends vroeg afgereis richting de vulkaan.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25. Schaduw van de vulkaan!

26.

27.

28.

29.

30.

31. De gids.. :)

·
Registered
1,881 Posts
Vanaf #18 alles buitengewoon klasse!, Topfavo #21.

·
Captain
3,356 Posts
Sprakeloos i.d.d.. Weer 'ns wat anders dan Skyscrapers. Vooral de vulkaanschaduw verdient een dikke 10.

·
Banned
6,813 Posts
Prachtig gewoon! Die landen trekken me ook erg, ik wil daar graag heen.

Die gids is wel een midget btw;)

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Prachtige serie, weer eens wat anders! favo's #1, #8 en #21...

·
Illustrateur
13,092 Posts
WOW, wat een indrukwekkende trip. Lijkt me fantatsich om een keer te doen! Schitterend moet het zijn om boven de wolken uit de zon te zien opkomen. Hier in NL lukt zoiets alleen op de Vaalserberg. ;)

·
Registered
3,062 Posts
Discussion Starter · #16 ·
:) Bedankt allemaal voor de reacties!

@Dr.Dubai: Tsja, het is echt een klein volkje daar. Ik schat dat menig Guatemalteek niet boven de 1.60m uitkomt.

@Benonie: Ik ben de Pacaya inderdaad ook opgegaan, vooral indrukwekkend omdat je een lavastroom op ongeveer een meter kan naderen! Behoorlijk heet wel. ;)

1 - 16 of 16 Posts