Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
...
173 Posts
Discussion Starter · #1 ·
De Irakese architect Zaha Hadid heeft voor ontwikkelaar Omniyat Properties een kantorencomplex ontworpen dat lijkt te zweven. Het project, dat 266.7 miljoen pond gaat kosten, staat bekend onder de naam ‘Opus’ en zal in het Business Bay district in Dubai komen te staan.

Het 22 verdiepingen tellende ontwerp heeft een kubusvorm, die in feite is opgebouwd uit drie aparte torens. In de kubusvorm is een asymmetrisch gat geslagen, dat ‘the void’, de leegte, genoemd wordt. Dit gat zal worden bekleed met reflecterend, gebogen glas, terwijl de buitenkant van de torens zullen worden bedekt met een glasgevel waarin patronen zijn verwerkt.

artikel:
http://www.architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=9565&iNTypeID=55

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Krijg je bij het aanschouwen van dat ding in het echt wat psylocybine aangeboden zodat je ook echt het idee krijgt dat dat ding zweeft? Nuchter zie ik het namelijk niet...

·
Registered
14,151 Posts
Ik denk dat je dit gebouw in werkelijkheid moet zien wil je het beleven.
In ieder geval weer goed om te horen dat er wederom een vernieuwend gebouw wordt neergezet in Dubai.

·
Captain
3,358 Posts
Krijg je bij het aanschouwen van dat ding in het echt wat psylocybine aangeboden zodat je ook echt het idee krijgt dat dat ding zweeft? Nuchter zie ik het namelijk niet...
What The F*CK is 'psylocybine'?!? :bash:

·
Registered
7,022 Posts
Fencyclidine moet toch ook voldoende zijn ;) .

Overigens een zeer fraai ontwerp, van een minstens zo interessant architectenbureau :eek:kay: .
Maar goed in Dubai staan ondertussen al heel wat "wereldwonderen" als het op gebouwen aankomt.

·
Weestwel?
1,713 Posts
What The F*CK is 'psylocybine'?!? :bash:
De werkzame stof in paddo's. Wij zaten vroeger altijd in de CAF, een ouwe veevoer fabriek in Leeuwarden die gesloopt werd. Daar stonden drie enorme silo's naast, die noemden we de psilo's :lol:

·
Skyscraperfan
1,251 Posts
'zwevend'? Dat kan ik niet afleiden van de illustraties's

·
oemoemenemoe
1,496 Posts
Niet meer zwevend dan de CCTV van 'onze' Remmie in Beijing. Wel een stuk organischer. Ben benieuwd, veel Hadid ontwerpen belanden in het archief.

1 - 20 of 20 Posts